Bejött a papírforma: a Samsung a korábbi előrejelzésének megfelelően nem tudta megállítani a profitcsökkenést, de legalább vannak tervei.
Bonyolult a helyzet, de megoldják
A koreai gyártó 2015 második negyedéves üzleti eredményei alapján 4,93 milliárd dollárnyi nettó nyereséget könyvelhetett el, ami 8 százalékkal marad el az előző időszak számaitól. Az összbevétel 41,7 milliárd dollár volt a három hónapos időszakban, ami 7 százalékkal marad el 2014. hasonló időszakában elért eredményektől, viszont némi javulás látszik az előző negyedévhez képest.
Ahogy évek óta, most is az aktuális csúcskészülékektől függ a cég sorsa, és ebben a hónapban is a Galaxy S6/S6 Edge páros gyenge teljesítménye okozta a további hanyatlást. Egy korábbi cikkünkben már taglaltuk, hogy a Samsung rosszul mérte fel a piaci igényeket és csak lassan tudott reagálni a megváltozott helyzetre, így jelentős mennyiségű mobil maradt raktáron, ami kihatott a negyedéves számokra.
A mostani jelentés kitér arra is, hogy a megnövekedett marketing költségek sem kedveztek a profit alakulásának, de már készen áll a stratégia az év további részére. A cég kihívásokkal teli, bonyolult üzleti környezetre számít a következő két negyedévben, ezért változtatni fog a Galaxy S6 készülékek árazásán, ami a mostani kontextusban kizárólag árcsökkentést jelenthet. Emellett egy (vagy több) új, nagy képernyős készülék bemutatására készül az augusztus 13-án, ami valószínűleg a Note 5 lesz, de a hírek szerint érkezhet a Galaxy S6 Edge Plus is.
Kína tehet mindenről
A Juniper Research globális okostelefon piacra vonatkozó becslései is olyan tendenciákat mutatnak, ami éppen a Samsungnál zajlik. A kutató cég szerint 2015 második negyedévében a gyártók összesen 338 millió készüléket szállítottak le, ami 16 százalékos növekedést jelent ugyan az előző évhez képest, viszont ez már kevesebb, mint, amit a korábbi időszakokban mértek.
A növekedés lassulása a Juniper szerint egyértelműen a kínai piacnak köszönhető, ahol a frontvonalban lévő gyártók kezdik megtölteni a piacot. A Huawei a P8-cas modellével 50 százalékos növekedést hozott össze az előző évhez képest, a Xiaomi pedig közvetlenül ott van a nyomában a maga 20,5 millió leszállított mobiljával.
Az Apple az egyedüli, aki továbbra is kimagaslóan teljesít, ahogy azt meg is írtuk az amerikaik aktuális pénzügyi eredményei kapcsán. Az LG is gyengélkedik: a 14,1 milliós eredmény nem mondható rossz eredménynek, hiszen csak 3 százalékkal marad el a korábbi évtől, azonban főleg az olcsóbb modellek voltak kelendőek, vagyis a masszív marketinggel megtámogatott, magas vételárú G4 iránti lanyha érdeklődés egyszerűen lenyelte a mobilos divízió nyereségét.
A Juniper Research jelentésének egyik meglepő eleme, hogy a Windows 10-es rendszerű mobilok lassú ütemben, de növekedést értek el. Ez ebben a negyedévben 8 millió készüléket jelentett, ami erős, 12 százalékos növekedést 2014-hez képest. A BlackBerry alig több mint 1 millió darab okostelefonnal járult hozzá a piac teljesítményéhez, de a kanadaiak üzletpolitikáját ismerve (szoftverek, szolgáltatások, biztonsági megoldások) ez nem meglepő adat.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak