A legfiatalabb felnőtt korosztály az Egyesült Államokban már kevesebb időt tölt a tévék előtt, mint a telefonjával. A legfontosabb alkalmazás viszont nem a Facebook lett.
Hirdetés
 

A ComScore múlt héten hozta nyilvánosságra legfrissebb kutatását, amely a U.S. Mobile App Report névre hallgat. Mint ahogy a címéből is kiderül, a felmérés az Egyesült Államokra szorítkozott, így van benne néhány helyi sajátosság, ám trendek szempontjából mindenféleképpen érdemes átfutni a legfontosabb megállapításokat.

Az Amazon az alfahím

A mobil alkalmazások használatát firtató kutatás természetszerűleg komoly eltéréseket mutatott ki a különböző korosztályok között. Az idősebbek kevesebbet töltenek a készülékük nyomkodásával, nem telepítenek annyi alkalmazást, viszont nem is annyira szeszélyesek, vagy válogatósak, mint a fiatalabb generáció.
 

A legfontosabb mobilalkalmazások a 18-34 éves korosztálynál (forrás: ComScore)

 

Az első ábrán a 18-34 évesek legkedveltebb, vagy ha úgy tetszik, "nem élhetek nélküle" alkalmazásait mutatja. Európai szemmel talán meglepő lehet, hogy sem a Google, sem a Facebook nem tudott ezen a listán az élre kerülni. Az Amazon azonban különösen erős pozícióban van hazai terepén, ráadásul az e-kereskedelmi óriás alkalmazása nem csupán vásárlásra jó, hanem például hangoskönyvet lehet vele hallgatni, vagy éppen a cég személyi asszisztensének, Alexának a szolgáltatásait használni.

Ettől függetlenül azért a Facebooknak sincs oka panaszra, hiszen a közösségi hálózat dobogós helye mellett a cég további három alkalmazása (Messenger, WhatsApp és Instagram) is felfért a tizes listára. Nem mellesleg Androidon és világszinten pedig elsöprő előnyben van az összes riválishoz képest.

Kérem, hogy zavarjanak!

Bár nem annyira fontos terület, de elég plasztikus képet ad a fiatalok sajátságos gondolkodásáról a közvetlen értesítésekhez való hozzáállásuk. Ők azok, akik az úgynevezett push notifications lehetőséget a legnagyobb arányban engedélyezik az appok számára (harmaduk ezt gondolkodás nélkül mindig leokézza), mégis ugyanők nyilatkoztak a leginkább negatívan erről a funkcióról. Persze ebben az is benne van, hogy mivel kis túlzással bárminek engedélyezik ezt a lehetőséget, így ők kapják a legtöbb, egy idő után valóban idegesítővé váló hang- és egyéb formában érkező értesítést.
 

A különböző korosztályok hozzáállása a push értesítésekhez engedélyezés és zavaró tényező szempontjából (forrás: ComScore)


Márpedig a fiatalokat különsen nem érdemes a szükségesnél jobban bosszantani, hiszen a felmérésből az is kiderült, ők a leginkább hajlandóak arra, hogy kinyissák a pénztárcájukat egy-egy alkalmazás kedvéért. A 35 év alattiak közül majdnem minden ötödik egy év alatt legalább tucatnyi fizetős appot vásárolt, és alig több mint egyharmad mondta azt, hogy egyetlen ilyen terméket sem vett az elmúlt 12 hónap során.
 

Megvásárolt appok száma az elmúlt 12 hónapban (forrás: ComScore)


Éppen a fentiek miatt érdemes alaposan tisztában lenni a fejlesztőknek, hogy milyen elvárásokkal rendelkeznek az Y generáció tagjai. A tartalom, a kapott szolgáltatás minősége számukra csak egy szempont a sok közül. Kicsit talán megdöbbentőnek tűnik, de a korosztály több mint ötöde törölt alkalmazást készüléke főképernyőjéről, mert annak ikonja nem volt elég vonzó. Ugyanez az idősebbeknél alig ért el 2-3 százalékot.

A telefon az életük

Egy másik, Nielsen által végzett kutatás arra is rávilágít, mennyire eltolódtak az ezredfordulót megelőző években születettek médiafogyasztási szokásai. A Statista alábbi grafikonján jól látszik, hogy miközben az átlagos amerikai felnőtt még mindig rengeteget (34 és fél órát) tölt hetente a tévé képernyője előtt, a fiataloknál ez az idő már alig több mint 19 órát tesz ki. Utóbbinál jó húsz perccel többet foglalkoznak telefonjukkal, ez a különbség pedig borítékolhatóan csak nőni fog a következő években.
 

Konzumer tech

Képzeljen el egy országot, ahol két emberre jut egy megfigyelőkamera

De nem is kell elképzelni: Kína hamarosan ilyen lesz. Már most is közel 170 millió kamera figyeli az embereket a távol-keleti országban.
 
Hirdetés

Újra az ország legjobb startupjait keresi a Telenor

Ismét indul a Telenor Accelerate program. A résztvevőket többek között hat mentor, intenzív fejlesztőprogram és co-working iroda várja.

A magánszektorban az egyetlen út a sikeres üzletmenethez az ügyfélen keresztül vezet. Ha értjük, mit akar, igényeit hatékonyan és gyorsan ki tudjuk elégíteni, akkor nincs menekvés a növekvő bevétel elől.

a melléklet támogatója a TOPdesk

Hirdetés

Agilis módszerek a szolgáltatás-menedzsmentben

Számos szervezet hozott olyan stratégiai döntést, hogy mindent agilis módszerek alapján kell csinálni. Az a felismerés indokolta ezt, hogy az elégedett ügyfelek és egy működő végtermék fontosabbak, mint a folyamatok vagy szerződések. A szolgáltatásmenedzsment területén ez különösen lényeges.

A koncentrált erőforrások kockázatai is koncentráltan jelentkeznek. Az informatikai szolgáltatóknak, felhős cégeknek érdemes lenne körülnézniük a közműszolgáltatóknál, hogyan kezelik ezt a problémát.

Sikeremberektől is tanultak a CIO-k

a Bitport
a Vezető Informatikusok Szövetségének
médiapartnere

Hogyan forradalmasítja a számítástechnikát a nanotechnológia? Majzik Zsolt kutató (IBM Research-Zürich) írása. Vigyázat, mély víz! Ha elakadt, kattintson a linkekre magyarázatért.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthetően, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport ötödik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2017 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.