Egyelőre nem lesz semmi a nagy Pinterest-üzletből, derült ki a hétvégén. Néhány napja a Bloomberg nyomán a Bitport is megírta, hogy a PayPal 26 százalékos prémiumot ígérve a részvényeseknek 45 milliárd dollárért bekebelezné a közösségi média platformot. Vasárnap azonban a fizetési szolgáltató hivatalosan is bejelentette, hogy a piaci pletykákkal ellentétben nem áll szándékában felvásárolni a Pinterestet.
Úgy tűnik, ezt a befektetők pozitívan értékelték, a bejelentés után ugyanis 6 százalékot erősödött PayPal a Nasdaqon. A Pinterest befektetői viszont elszomorodhattak a beígért szép kis prémium elúszása miatt, utóbbi papírok ugyanis ez idő alatt 12 százalékot estek. Mondhatni: helyreállt a rend.
Tárgyalások biztosan voltak
Azt, hogy a két vállalat között folytak tárgyalások, más források is megerősítették (pl. a CNBC-nek is ezt állította egy bennfentes informátor). Amikor pedig a múlt héten a Bloomberg meg is írta, elszabadult a Pinterest árfolyama, rövid idő alatt 13 százalékkal emelkedett – miközben a PayPal papírjai 5 százalékkal estek. Most pedig mindenki azt találgatja, hogy mi történhetett.
Bár voltak kétkedő elemzői hangok is, a többség látott rációt a felvásárlásban. A Pinterest végül is egy speciális, képek tematikus megosztására építő közösségi oldal sok felhasználói információval. A céget 2019 áprilisában vitték tőzsdére, és az eltelt bő másfél év alatt az akkori 10 milliárdos cégértéket sikerült feltornászni 37,5 milliárd környékére.
Mint megírtuk, a PayPal elsősorban arra hajt, hogy egyfajta szuperappá váljon, amely egyszerre közösségi média platform, e-kereskedelmi és pénzügyi szolgáltató is (ebbe az irányba fejlesztik a szingapúri Grabet, a kínai Alipay-t és WeChatet, de a másik oldalról érkező Facebooknak is vannak ilyen törekvései). Ez a törekvés már a fizetési szolgáltató korábbi felvásárlásaiból is kirajzolódott: megvették az akciós ajánlatokra specializálódott appot fejlesztő Honey Sicence-t 4 milliárd dollárért, a közelmútban pedig egy japán fintechet szereztek meg 2,7 milliárdért.
Ehhez jól illett volna a Pinterest, amely segíthetett volna a közösségi tartalmak fogyasztása és a vásárlási szokások közötti kapcsolat mélyebb megértésében. Ez azért lenne fontos, mert az internetezők egy jelentős része ma már ilyen tartalmak nézése, olvasása, influencerek követése alapján jut el a vásárlási döntésig (elég csak megnézni, hogy az utóbbi években milyen irányba tolja a Facebook az Instagramot). A CNBC forrása szerint emellett egy konkrét ok is állt a tárgyalások mögött: az egyre több fintech szolgáltatást magába olvasztó Shopify platform megerősödése.
Bár a PayPal is sokat profitált az online vásárlás felpörgéséből, a konkurencia erősödése miatt valószínűleg nem eleget. Ezért vezette be például az ún. Pay in 4 halasztott fizetési szolgáltatást is, ellensúlyozandó a buy-now-pay-later (BNPL) szolgáltatók térnyerését.
Az azonban egyáltalán nem kézenfekvő, hogy miként lehet eljutni a különböző területeket szinergikus hatására épülő szuperappságig. Elképzelhető, hogy a tárgyalások során kristályosodtak ki olyan problémák, melyeket felismerve a PayPal visszalépett. Egyes elemzők már a múlt héten is szkeptikusak voltak a megállapodást illetően, mert nem látták, hogy a fizetési szolgáltató hogyan tudná gyorsan monetizálni a közösségi oldalt.
Adathelyreállítás pillanatok alatt
A vírus- és végpontvédelmet hatékonyan kiegészítő Zerto, a Hewlett Packard Enterprise Company platformfüggetlen, könnyen használható adatmentési és katasztrófaelhárítási megoldása.
CIO KUTATÁS
TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?
Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »
Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak