A fiatal amerikaiak már majdnem fele vásárolt valamit közvetlenül egyik vagy másik közösségi csatornán keresztül, sőt a legidősebb felhasználók ötöde is igénybe vette a közösségi vásárlás lehetőségét.
Hirdetés
 

A közösségi kereskedelem (social commerce) talán még nem közismert fogalom, pedig közvetett vagy közvetlen módon a legtöbben már találkoztak vele. Ez az egyes áruk vagy szolgáltatások közvetlen értékesítését jelenti a közösségi médián keresztül: a közösségi csatornák különféle megoldásokkal irányítják tovább a reménybeli vásárlókat a webáruházak felületeire, így az ilyen-olyan okból a látókörükbe került termékeket tulajdonképpen közvetlen módon és abban a pillanatban vehetik meg, amikor az feltűnt előttük.

Ilyen lehetőségekkel egyre több közösségi hálózat kísérletezik. Az Instagram például az influencerek, vagyis a jelentős számú követővel rendelekző véleményformálók számára ad lehetőséget az ilyen átirányításokra (Checkout on Instagram), de mások mellett a médiacégek is továbbküldhetik a követőiket saját oldalaikra. A Snapchat ugyancsak a nagy rajongótábort összegereblyéző influencereknek biztosítja azt a "vásárlás" gombot, amelynek segítségével közvetlenül az alkalmazásból hajtható végre egy-egy tranzakció a megfelelő márkák árucikkeire.

A kínai TikTok ugyan még nem rendelkezik az appon belüli checkout funkcióval, de már teszteli azokat a lehetőségeket, amelyeken keresztül a rövid videókból és a feltöltők profiljából egyszerűen el lehet jutni a vásárlási felületekre. A lényeg minden esetben egy "one stop shop", vagyis az egyablakos vásárlási módok kialakítása, amelyben a márkák a vásárlói út minden stációjához hozzárendelhetik a befolyásoló véleményeket, az új termékek bejelentésétől az értékelések vagy oktatóanyagok megosztásán keresztül egészen a konkrét eladásokig.

Maradnak a valódi teljesítménymutatók

Az eMarketer néhány nappal ezelőtt a közösségi kereskedelemmel kapcsolatban osztotta meg egy friss felmérés eredményeit, amelyek ugyan az amerikai piacot írják le, de a trendeket tekintve a hazai folyamatokra nézve is tájékoztató jellegűek lehetnek. A Bizrate Insights segítségével készített kutatás alapján a 18 és 34 év közötti korosztályba tartozók már közel fele vásárolt valamit közvetlenül az Instagram, a TikTok, a Snapchat vagy más közösségi platformokon 2018 decembere és 2019 októbere között: az egy évvel ezelőtti 33 százalék a vizsgált időszakban mostanra már 47 százalékra növekedett.
 

forrás: emarketer.com


A 35 és 54 év közöttiek esetében ez az arány jóval alacsonyabb, de ugyanilyen ütemben növekszik: az előzőleg mért 20 százalék helyett már 30 százalékra bővült. Az 55 évenél idősebbeknél a korábbi 15 százalékos ráta 20 százalékra emelkedett, az összes felhasználót tekintve pedig már tízből hárman ugrottak bele ilyen vásárlásokba. A kutatás megállapítja, hogy a direkt változtatások mellett az indirekt módosítások is a közösségi vásárlás erősítését szolgálják: az Instagram például azt tervezi, hogy megszünteti a kedvelés (like) funkciót, amit formailag sok mindennel indokolnának, azonban a valódi okot a social commerce táján érdemes keresni.

Eszerint a kedvelések valójában soha nem voltak a siker valódi indikátorai, a valódi KPI-okat a megjelenések, letöltések, mentések és más mutatók között kell keresni. A kedvelések eltörlése ennek alapján véget vetne a like-ok önmagáért való gyűjtögetésének, és mindenkit az említett fő teljesítménymutatók felé terelne, amiből értelemszerűen a közösségi platformoknak is több bevétele származna. A felmérés közzétett változata teljes egészében az eMarketer oldalán olvasható.

Közösség & HR

Ontja magából a Huawei az 5G-s szabadalmakat

Egyelőre még Nokia és az Ericsson rendelkezik alegtöbb bejegyzett 5G-s szabadalommal, de az elfogadásra váró beadványok számából jól látszik, hogy az utóbbi években a kínai vagy dél-koreai gyártók mennyivel aktívabbak voltak ezen a területen.
 
Hirdetés

Jobb félve tárolni, mint megijedve adatot veszteni

Nem lehet elégszer kihangsúlyozni a biztonsági mentés fontosságát. Iparágtól, tevékenységtől, magán vagy privát felhasználástól független a tény: mindig készíteni kell backupot!

A hatékonyság növelésének vágya az adatok mentésének és helyreállításának világában is erőteljesen jelentkezik. Nézzük, milyen trendek bontakoznak ki idén!

a melléklet támogatója az Aruba Cloud

A VISZ éves INFOHajó rendezvényén az agilitás nagyvállalati alkalmazhatósága és tanulhatósága volt az egyik kerekasztal témája. Az ott elhangzottakat gondolta tovább Both András (Idomsoft), a kerekasztal egyik résztvevője.

Ez a nyolc technológia alakítja át a gyártást

a Bitport
a Vezető Informatikusok Szövetségének
médiapartnere

Az Oracle átáll a féléves verzió-életciklusra, és megszünteti az ingyenes támogatást üzleti felhasználóknak. Mire kell felkészülni? Dr. Hegedüs Tamás licencelési tanácsadó (IPR-Insights Hungary) írása.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizenegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2020 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.