A Here Mapst megszerző német autógyártók nem ülnek rá, másnak is adnának a szolgáltatásból.

Hónapok óta kering a levegőben a Here Maps eladása, több kiadvány már jó ideje tényként kezelte, de csak ma reggeltől hivatalos az ügy. Az Audi, a BMW, illetve a Daimler által alkotott cégcsoport megvásárolta a Nokia szolgáltatását – az ügylet végső lezárására 2016 első negyedévében lehet számítani.

Az önjáró autók is jól járnának

A felek által kiadott sajtóközlemény az árról nem ejt szót, de korábban sajtóforrások 2,5 milliárd euró körüli összeget emlegettek. Az eddigi találgatásokat tovább erősíti a cégek nyilatkozata, amely egyértelműen arra utal, hogy a felvásárlás célja egy független szolgáltatás megszerzése volt, ami a jövőben nem csak az autóipart, hanem az azon kívüli vállalkozásokat is segíteni fogja.

A német autógyártók triója abban is megegyezett, hogy egyenlő részesedést szereznek a Here-ben, illetve kötelezettséget vállaltak arra nézve, hogy a jövőben egyikük sem fog törekedni többségi tulajdonra. A cégek másik fontos célja az volt, hogy egy olyan, az önjáró autók fejlődéséhez is szükséges, naprakész, pontos térkép adatbázishoz jussanak hozzá, amire a jövőben további szolgáltatások is épülhetnek.

Ez a vonal némileg meglepő az autós cégek kommunikációjában, hiszen az eddig kiszivárgó infók szerint azt lehetett tudni, hogy elsősorban egy jó térképre volt szükségük. Egy olyan térképre, (illetve a mögötte lévő tudásra és technológiákra): ami biztosítja a függetlenségüket a területen egyre nagyobb szerephez jutó Google, illetve Apple mellett.

Sokat kivennének belőle

Ez a Here Maps megszerzésével megvalósulhat, azonban az sofőr nélküli autók említése azt is jelenti, hogy ezen a területen is számítanak a Nokia szakértelmére. A szolgáltatás másik, talán még értékesebb elemét maguk a felhasználók alkotják, akik a szolgáltatás használatával folyamatosan valós idejű közlekedési információkkal látják el az autógyártókat, ami szintén óriási segítség lesz a jövőbeli új megoldások fejlesztésekor.

A cégek egészen odáig mennek a lehetséges forgatókönyvekkel, hogy a bejövő közlekedési adatok alkalmasak lesznek a forgalom terelésére is. Ha pl. egy útszakaszon minden feltétel adott (a Here-ből származó információk alapján), akkor a közlekedési lámpák zöld hullámmal segíthetik az autósokat az előre jutásban, ami biztonsági, vagy éppen üzemanyag felhasználási szempontból is hasznos lehet. Az Audi, a BMW és a Daimler tehát a kézenfekvő, autóba telepíthető navigációs megoldásoknál sokkal többre használná a Nokia termékét, és a jelek szerint attól sem zárkóznak el, hogy mindebből más iparágai szereplők is profitáljanak.

Mobilitás

A Tesla bármelyik másik márkánál több halálos balesetben érintett

Az elmúlt években gyártott járműveket vizsgálva kiderült, hogy az amerikai utakon a Teslák az átlagosnál kétszer gyakrabban szerepelnek végzetes ütközésekben a megtett mérföldek arányában.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.