A BMW, az Audi és a Mercedes közösen vásárolná meg a finnek térképét.

Alig egy hónap telt el azóta, hogy a Nokiát összehozták különböző kérőkkel, akik állítólag a finn vállalat térképes részlegét szeretnék megvásárolni. Akkor az érdeklődők csoportja még vegyes volt, a Wall Street Journal forrásai szerint azonban azóta jelentősen tisztult a kép és úgy tűnik, hogy az autóipari szereplők egy csoportja lesz a befutó.

Német és kínai érdeklődők

Nem is akármilyen csoportosulásról van szó: a WSJ úgy értesült, hogy az Audi, a BMW, illetve a Mercedes-Benz által alkotott konzorcium szeretné közösen megszerezni a Here Maps üzletágat. A képben ott van még állítólag a Baidu, de esetében egy kisebbségi tulajdonról van szó azzal a kikötéssel, hogy a térképet kizárólag Kínán belül használhatja fel szolgáltatásaihoz. Mindezeken felül a Nokia is megtartana egy kisebb részesedést az egyébként 2 milliárd deuró körüli összegre taksált divízióból.

A szokatlan összefogás egyik legfontosabb oka az, hogy az autógyártók nem szívesen engednék be a Google-t a járműveikbe, márpedig jól láthatóan minden piaci folyamat ebbe az irányba mutat. Az Android Auto, vagy az Apple CarPlay megoldása egyaránt azt a törekvést jelzik, hogy a nagy hatalmú internetes cégek az autót is meghódítanák, amitől az autóipar szereplői nem néznek jó szemmel. A Here Maps megszerzése egy áthidaló megoldást jelentene, mert így együttes erővel ugyan, de hozzájutnak egy független, szinte a teljes világot lefedő térkép- és navigációs rendszerhez.

A Here megszerzése a gyártók számára nem csupán egy beépített navigációt jelent, amivel felszerelhetik az autókat a jövőben, hanem ez lenne az alapja a már fejlesztés alatt lévő önjáró autók fedélzeti rendszerének is. A német autógyártók annyira komoly szándékkal közelednek a Nokia felé, hogy állítólag Angela Merkel német kancellárt is megkeresték azzal, hogy járjon közbe az üzlet érdekében a finn kormánynál.

Egyelőre a történet egyik szereplője sem kívánta kommentálni az értesüléseket, azt sem lehet tudni, hogy milyen összegről szól az ajánlat, az azonban valószínű, hogy akár két héten belül nyélbe üthetik az üzletet a tárgyalófelek.

2 milliárdot érhet

A Nokia korábbi, még mobilokkal elért eredményeihez, de akár a többi üzletághoz viszonyítva a Here Maps szerény forgalommal bír. A tavalyi év negyedik negyedévében 292 millió eurós bevétel mellé mindössze 20 milliós nyereség társult, de a tendencia sem a legkedvezőbb, mivel a profit 20 százalékkal maradt el az egy évvel korábbi számoktól. A 2014-es év egészére vonatkozó adatok azonban már mínuszt mutatnak: a 970 millió eurós forgalom 1,24 milliárd eurós üzemi veszteséget halmozott fel, ami még úgy is jelentős, ha a Nokia a HERE fellendülését jósolta 2015 elejére, és a Nokia összességében pozitív mérleggel bír.

A térkép üzletág tehát az azt közvetlenül támogató mobilok nélkül már nincs akkora lendületben, ennek ellenére a Nokia üzleti jelentései 2 milliárd euróra értékelik a divíziót. Ez jelentősen kevesebb annál a 8,1 milliárd dollárnál, amennyiért a finnek még 2008-ban megvásárolták a mostani HERE alapjait képező Navteq-et. A HERE egyébként elsősorban térképadatok licenceinek értékesítéséből él (az ügyfelek közt ott van az Amazon, a Microsoft és a Yahoo! is), amit tavaly 3,9 millió új járműbe sikerült eladni, szemben 2013 negyedik negyedévének 3,2 milliós eredményével.

Piaci hírek

A Tesla bármelyik másik márkánál több halálos balesetben érintett

Az elmúlt években gyártott járműveket vizsgálva kiderült, hogy az amerikai utakon a Teslák az átlagosnál kétszer gyakrabban szerepelnek végzetes ütközésekben a megtett mérföldek arányában.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.