A Nokia térképszoftvere már 50 ország valós idejű közlekedési információját tartalmazza.

A Google pár héttel ezelőtt tette hivatalossá, ami tavaly november köztudott volt: a Maps valós idejű tömegközlekedési információkkal segíti a felhasználókat több nagyvárosban, köztük Budapesten. Láthatóan a Nokia sem szeretne lemaradni a fejlesztési, vagy éppen hírversenyben, mert bejelentették, hogy immáron a világ 50 országában érhetők el valós idejű közlekedési információk a Here Maps-ben.

Dugók, felújítások, sávok

Pontos listát nem közölt a Nokia, csak annyit emelt ki a közleményében, hogy főleg a közel-keleti régiót (Bahrein, Kuvait, Omán, Katar), illetve Európa (Bulgária, Románia) egyes országait érintette a bővítés. Ezzel most már 50 országban (eddig ez 40 volt) érhetők el friss információk a várható dugókról, balesetekről, torlódásokról, vagy útfelújításokról.

A bővítés mellett a Nokia új funkciókat is beemelt a szolgáltatásokba, amelyek közül a változtatható irányú forgalmi sávok érdemelnek külön említést. Bizonyos nagyvárosok közlekedési rendszere alkalmas arra, hogy a be-, illetve kivezető forgalmi sávok irányát a terheltségtől, forgalomtól függően megváltoztassák. Ilyen esetben elképzelhető, hogy egy hatsávos autópálya összes forgalmi sávja egy irányban járható csak, nagyban segítve ezzel a csúcsforgalomban közlekedőknek.

A Here Maps közlekedési infókkal ellátott országai (sötétkékkel jelölve)

A Here Maps mostantól ezt az információt is biztosítja a felhasználóknak, ahogy azt is, ha lassítaniuk kell egy még nem látható torlódás miatt. A Nokia az 50 ország közlekedési adatait 60 másodpercenként frissíti a nagy 24 órájában, a hét minden napján, amihez több forrásból is fut be adat a feldolgozó központba. A helyi közlekedési vállalatok, hatóságok információin kívül kamerák képeit, illetve a készülékek mozgását figyelve képesek folyamatosan frissen tartani a közlekedési infókat.

Autógyártóké lehet a Here Maps

A Here Maps Magyarországon az összes felsorolt információt tudja: útvonaltervezésnél kérhetünk tömegközlekedési opciókat is, a térkép jelenleg is feltünteti például a Széll Kálmán tér és a Nagykörút körüli felújításokat, és az ezzel járó torlódásokat, dugókat. A Nokia térképe egyébként abban nyújt jelentősen többet a szintén ingyenes Google Maps-hez képest, hogy előre letölthető a világ összes térképe, ami aztán utazás közben offline módban is használható marad. (A Google Maps esetében csak korlátozott méretű térképrészletek tölthetők le így.)

A Here Maps az elmúlt időszakban nem a képességei kapcsán került be többször a hírekbe, hanem azért, mert több vevőjelölt is bejelentkezett a divízióra. Az érdeklődők között volt állítólag az Uber, néhány kínai nagyvállalat, illetve befektető, de a legutóbbi híresztelések szerint az Audi, BMW és Mercedes által alkotott cégcsoport lehet a végső befutó. A Nokia az autógyártókkal való megállapodást tartja a legvalószínűbbnek, amit egyelőre azt akadályoz, hogy a finnek keveslik a Here-ért kínált összeget, mivel ők legalább 4 milliárd dollárt szeretnének kapni.

Konzumer tech

A Tesla bármelyik másik márkánál több halálos balesetben érintett

Az elmúlt években gyártott járműveket vizsgálva kiderült, hogy az amerikai utakon a Teslák az átlagosnál kétszer gyakrabban szerepelnek végzetes ütközésekben a megtett mérföldek arányában.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.