De a Mercedes-Benz csoport csak 29 dollárt fizet érte. A német vállalat elsőként állapodott meg az amerikai Avanci szabadalmi platformmal az 5G-s technológiák licenceléséről.

Napokon belül érkeznek az első 5G-s Mercedesek. A Mercedes-Benz csoport ezért a héten megállapodást kötött az Avanci nevű, szabadalmi licenceket kezelő céggel, amely jelenleg 58 cég – többek között az Ericsson, a Huawei, a Nokia, az NTT Docomo, a Panasonic, a Qualcomm, a Samsung és a Sony – szabadalmait értékesíti csomagban Vechicle 5G programja keretében.

A Mercedes autónként 29 dollárt fizet a csomagért, amely tartalmazza a korábbi mobil kommunikációs technológiákat is. Ez bevezető ár, amely csak akkor érvényes, ha a gyártó az első autója értékesítése előtt megállapodik a licenckezelővel. Ellenkező esetben már most is a jövő februártól érvényes listaárat, 32 dollárt kell fizetni autónként. Egyébként még a bevezető ár is lényegesen több, mint amennyibe a 2/3G technológiákat is tartalmazó 4G-s csomag kerül: ennek tavaly óta 20 dollár az ára, de az autógyártók többsége még a korábbi 15 dolláros áron állapodott meg a szabadalomkezelővel.

Mindennel (is) kell kommunikálni

Az autógyártóknak azonban még így is megérheti az Avancival szerződni, mivel "connected car" fejlesztésekhez nem kell egyenként megállapodniuk a szabadalomtulajdonosokkal, és csökken a szabadalomsértés kockázata is. Utóbbinak súlyos üzleti következményei lehetnek: 2020-ban például bíróság tiltotta be egyes Mercedes-modellek németországi értékesítését, mert azok állítólag sértették a Sharp bizonyos LTE-vel kapcsolatos szabadalmait.

Az Avanci alapító-vezérigazgatója, Kasim Alfalahi azt nyilatkozta a Nikkeinek, hogy hasonló feltételekkel szeretnének mielőbb megállapodni más autógyártókkal is, melyek vehicle-to-everything (V2X) technológiákat fejlesztenek. Azokhoz ugyanis ma már elengedhetetlenek az 5G-s szabadalmak. Mint korábban a Bitport is foglalkozott vele, az önvezetési koncepciók (autók vs környezet "okosítása") még nem tisztultak le, de az már egyértelműnek tűnik, hogy bármelyik is érvényesül, a stabil keretet az 5G biztosítja hozzá, mert a lefedett területeken minden pillanatban és mindenhol képes fenntartani a hálózati kapcsolatot a zavartalan adatátvitelhez. (Ennek hiánya okozott legutóbb is galibát San Franciscóban.)

Abban egyébként nincs teljes konszenzus az autógyártók között, hogy kinek a feladata a mobilkommunikációs technológiák licencelése: magáé az autógyártóé vagy a technológiát közvetlenül használó alkatrész beszállítójáé. Míg a német vagy amerikai gyártók inkább közvetlenül licencelik a mobiltechnológiákat pl. az Avanci platformján keresztül, addig a japánok más állásponton vannak. Szerintük az alkatrész-beszállítók felelnek azért, hogy a szabadalmi jogok rendben legyenek. Ennek ellenére tavaly többségük a 4G-s technológiákról már megállapodott a licenckezelővel.

Mobilitás

Hatósági jelentés lökheti még mélyebbre a rossz szériában lévő Teslát

Elon Musk szerint aki nem bízik a cég önvezető technológiájában, az inkább ne is fektesse bele a pénzét. Egyelőre úgy fest, hogy sokan megfogadják a tanácsát.
 
Hirdetés

Adathelyreállítás pillanatok alatt

A vírus- és végpontvédelmet hatékonyan kiegészítő Zerto, a Hewlett Packard Enterprise Company platformfüggetlen, könnyen használható adatmentési és katasztrófaelhárítási megoldása.

A válasz egyszerű: arról függ, hogy hol, hogyan és milyen szabályozásoknak és üzleti elvárásoknak megfelelően tároljuk az információt. A lényeg azonban a részletekben rejlik.

a melléklet támogatója az EURO ONE Számítástechnikai Zrt.

CIO KUTATÁS

TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?

Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »

Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.