Érdekes megállapodás körvonalazódik, amin nagyot szakíthat az Apple.
Hirdetés
 

Amúgy is nagyot ralizott az elmúlt negyedévben az Apple a viselhető eszközök piacán, de ha a mostani tervei bejönnek, akkor Amerikában jó ideig verhetetlen lesz. Bár a Strategy Analytics felmérése szerint a második negyedévben a 3. helyen áll az értékesített viselhető okoseszközök darabszámot nézve, a második helyen álló Fitbit értékesítése 40 százalékot zuhant az előző év azonos időszakához viszonyítva, míg az Apple-é közel 56 százalékkal nőtt, így összesen 2,8 millió órát adott el. Ehhez most sok-sok millió további vásárló jöhet, akikért ráadásul nem is az Apple-nek kell megküzdenie.

Ha marad ez a tendencia, az alaposan átrendezi a viselhető eszközök piacát.

A legnagyobb üzlet: az egészségbiztosítási piac

A CNBC értesülései szerint (https://www.cnbc.com/2017/08/14/apple-aetna-secret-meetings-to-bring-apple-watch-to-millions-more.html) az Apple és egy egészség- és életbiztosításokban utazó biztosítótársaság, az Aetna magas szinten tárgyalt arról, hogy a biztosítótársaság ügyfeleinek ingyenesen vagy kedvezménnyel biztosítaná az Apple okosóráját. Ez óriási piacot jelentene, hiszen az Aetna 23 millió embernek nyújt általános orvosi ellátásra jogosító biztosítást.

Az üzleti portál értesülései szerint a megbeszéléseken, melyen több kórház vezetője is részt vett, mindkét céget magas szintű vezetők képviselték. Az Apple-től többek között ott volt Myoung Cha, aki a vállalatnál a különleges egészségügyi projektekért felel.

Az Apple a lépéssel lényegében a Fitbitet másolja, amely régóta együttműködik különböző vállalatokkal: az alkalmazottaknak juttatásként biztosított egészségmegőrzési programokhoz adnak el egészségmonitorozó eszközöket.

Az elképzelés az Apple-től sem volt idegen. Tavaly abban már megállapodott az Aetna-val, hogy a biztosítótársaság saját dolgozóinak juttatásként biztosítja az Apple okosóráját (nem kötelező, hanem válaszható elemként) az egészségügyi programja keretében. Már önmagában ez is 50 ezer potenciális Apple Watch-ügyfelet jelentett, ráadásul már akkor szóba került a lehetőség, hogy a biztosítótársaság az ügyfeleinek is adhatná az órát, megkönnyítendő az egészségbiztosítást kötők állapotának nyomon követését. Az Aetna azt tervezte, hogy saját alkalmazásokat is fejleszt az Apple Watch-hoz,

Önálló csapat dolgozik a szenzorokon

Az Apple több olyan fejlesztésen is dolgozik, amely segíthet az egészségügyi biztosítási piac elfoglalását. Egyrészt az Apple Watch következő generációja saját jogon kapcsolódhat a nethez, és használatához nem kell majd iPhone, ezáltal sokkal nagyobb kört tud elérni.

A másik irány olyan egészségügyi szenzorok fejlesztése, melyekkel a krónikus betegségben szenvedők állapotát lehet nyomon követni. Áprilisban az Apple felállított egy orvosbiológus-mérnökökből álló csapatot, hogy kidolgozzon a cukorbetegek vércukorszintjének folyamatos ellenőrzésére egy fájdalommentes módszert.

Konzumer tech

Képzeljen el egy országot, ahol két emberre jut egy megfigyelőkamera

De nem is kell elképzelni: Kína hamarosan ilyen lesz. Már most is közel 170 millió kamera figyeli az embereket a távol-keleti országban.
 
Hirdetés

Újra az ország legjobb startupjait keresi a Telenor

Ismét indul a Telenor Accelerate program. A résztvevőket többek között hat mentor, intenzív fejlesztőprogram és co-working iroda várja.

A magánszektorban az egyetlen út a sikeres üzletmenethez az ügyfélen keresztül vezet. Ha értjük, mit akar, igényeit hatékonyan és gyorsan ki tudjuk elégíteni, akkor nincs menekvés a növekvő bevétel elől.

a melléklet támogatója a TOPdesk

Hirdetés

Agilis módszerek a szolgáltatás-menedzsmentben

Számos szervezet hozott olyan stratégiai döntést, hogy mindent agilis módszerek alapján kell csinálni. Az a felismerés indokolta ezt, hogy az elégedett ügyfelek és egy működő végtermék fontosabbak, mint a folyamatok vagy szerződések. A szolgáltatásmenedzsment területén ez különösen lényeges.

A koncentrált erőforrások kockázatai is koncentráltan jelentkeznek. Az informatikai szolgáltatóknak, felhős cégeknek érdemes lenne körülnézniük a közműszolgáltatóknál, hogyan kezelik ezt a problémát.

Sikeremberektől is tanultak a CIO-k

a Bitport
a Vezető Informatikusok Szövetségének
médiapartnere

Hogyan forradalmasítja a számítástechnikát a nanotechnológia? Majzik Zsolt kutató (IBM Research-Zürich) írása. Vigyázat, mély víz! Ha elakadt, kattintson a linkekre magyarázatért.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthetően, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport ötödik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2017 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.