Hatalmas mozgások figyelhetők meg a fitneszkarkötők és okosórák szegmensében, ami leginkább a termékkategória bizonytalan helyzetét illusztrálja.

Hektikusan változik a legnagyobb szállítók rangsora a viselhető eszközök (wearables) piacán. A Strategy Analytics legfrissebb felmérése szerint az idei második negyedév szép növekedést mutat, ám ebből nem mindenki tudott profitálni.

Fent és lent van élet

A piackutató mérései alapján világszinten 21,6 millió hordozható okoseszközt értékesítettek az áprilistól június végéig tartó periódusban. Ez ugyan 8 százalékkal több, mint egy évvel korábban, de sok örömre ettől még keveseknek van okuk. Egyrészt a tavaly ilyenkori éves növekedés még bőven 20 százalék felett járt, azaz a még mindig meglehetősen fiatal szektor fénysebességgel közelít a kifulladáshoz. Másrészt olyan vad mozgásokat mutatnak az egyes szállítók teljesítményei, ami szintén nem azt mutatja, hogy képes lenne érett szakaszba jutni a termékkategória. 

 

 

Viselhető eszközök piaca 2017/Q2 - Strategy Analytics
Infogram

 

Ahogy a fenti táblázatból kitűnik, a Xiaomi megkaparintotta a trónt a Fitbittől. Ráadásul ehhez nem is annyira az kellett, hogy 3 millóról 3,7-re növelték eladásaikat. A lényegesebb faktor a korábbi első teljes összeomlása volt: a Fitbit ugyanis 40 százalékkal kevesebb terméket tudott értékesíteni, mint egy éve ilyenkor.

A kínai Xiaomi elsősorban rendkívül egyszerű, ám ennek megfelelően szinte fillérekbe kerülő fitneszkarkötőinek köszönheti, hogy az eladási lista élére állhatott, és immár a kicsit széttöredezett piac 17 százalékát mondhatja magáénak. A Mi Band eszközök elsősorban a cég hazai piacán kelendőek: a kínaiak nagyon viszik a jobbára pulzusmérésre és lépésszámlálásra való karkötőt.

A negyedév másik nyertese az Apple teljesen más termékkel, más árszinttel és más közönséggel dolgozik. A felső kategóriás okosórák forgalmának azért mindenképpen jót tett, hogy a korábbinál olcsóbban is hozzá lehet már jutni bizonyos változatokhoz. A Strategy Analytics számai mindenesetre megerősítik az Apple múlt heti üzleti jelentésekor elhangzottakat, miszerint az Apple Watch forgalma egy év alatt több mint másfélszeresére nőtt.

Nem tudott azonban ilyen számokat villantani a Fitbit, amely úgy tűnik, halálos harapófogóba került. Hiába vette meg fillérekért a szektor egyik úttöröjeként jegyzett Pebble-t, a középkategóriás hordozható eszközökre láthatóan igen langyos az érdeklődés. A Xiaomi alul az egyszerűséggel és olcsósággal, az Apple fent a stílussal, a különlegesség érzetével operál. A Fitbit viszont továbbra is erőltetni látszik a megfizethető, de összetett, külön alkalmazásokat futtató hordozható eszközöket, amelyeknek eltűnt (vagy sosem létezett) a közönsége.

Messzebb esik az alma a fájától?

Az Apple helyzete nem csak a mostani jó eredmények miatt tűnik rózsásabbnak a vetélytársakénál. Friss híresztelések alapján várhatóan még idén megérkezik az almás órák harmadik generációja, amely sok egyéb extra dolog mellett végre "elengedi a kezét" testvérének, az iPhone-nak.

A jelenleg kapható Apple Watch ugyanis a legtöbb funkcióját kizárólag a tulajdonos iPhone-jával együtt tudja életre hívni, ugyanis utóbbin keresztül bonyolítható csak a mobilnetes kapcsolat. A Bloomberg értesülései szerint azonban az új szériába már bekerülhet egy olyan változat, amely erre önállóan is képes lesz.

Konzumer tech

Megszabadul egy nyűgétől az Oracle. Átengedi egy alapítványnak a Java EE-t

Eddig sem akart vele túl sokat foglalkozni. A váltásnak mindenki örül.
 
Hirdetés

Újra az ország legjobb startupjait keresi a Telenor

Ismét indul a Telenor Accelerate program. A résztvevőket többek között hat mentor, intenzív fejlesztőprogram és co-working iroda várja.

Virtualizációval teszik még hatékonyabbá az informatikai környezetet a szoftveresen meghatározott adatközpontok. Alacsonyabb költségek, magasabb színvonalú IT – egyre többen fordulnak az SDDC technológia felé.

a melléklet támogatója az ArubaCloud

Hirdetés

Felhőszolgáltatást használ? Ezt hozza önnek a GDPR

Már csak kilenc hónap maradt a felkészülésre. A felhőszolgáltatók is ezen dolgoznak.

A koncentrált erőforrások kockázatai is koncentráltan jelentkeznek. Az informatikai szolgáltatóknak, felhős cégeknek érdemes lenne körülnézniük a közműszolgáltatóknál, hogyan kezelik ezt a problémát.

Sikeremberektől is tanultak a CIO-k

a Bitport
a Vezető Informatikusok Szövetségének
médiapartnere

Hogyan forradalmasítja a számítástechnikát a nanotechnológia? Majzik Zsolt kutató (IBM Research-Zürich) írása. Vigyázat, mély víz! Ha elakadt, kattintson a linkekre magyarázatért.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthetően, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport ötödik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2017 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.