Generatív mesterséges intelligencia funkciókkal bővül az Oracle Fusion Cloud Applications Suite, jelentette be a vállalat. A szoftvergyártó – érthető módon – nem állt elő forradalmi újdonságokkal: az új funkciók segítenek például a jelentéskészítés egyes fázisainak automatizálásában, rövid, gyorsan áttekinthető összefoglalót készítenek terjedelmesebb szövegekből, munkaköri leírások készítését támogatják...
Ahogy a felhőnél, az Oracle az MI-versenyben is követő üzemmódban van, aminek megvan az az előnye, hogy sok olyan buktatót ki tud kerülni, amin az úttörők időnként elhasalnak. De van hátránya is: sokadik szereplőként nehezebb piacot szerezni. A szoftvercég azonban az utóbbi egy évben nagyon rákapcsolt: többek között dollármilliárdokat költött Nvidia csipekre, és partnerségre lépett a Cohere nevű startuppal új felhőszolgáltatás fejlesztésére. A torontói székhelyű vállalkozás nagy nyelvi modellek (LLM) fejlesztésére és betanítására szakosodott. Az Oracle-nek valószínűleg hosszabb tervei vannak a kanadai céggel, be is szállt a finanszírozásába.
Az Oracle egyébként jó érzékkel nyúlt a problémához, mert eleve abban gondolkodott, hogy ügyfeleinek saját LLM modelljeik képzéséhez biztosítson olyan eszközkészletet, ami a betanításhoz használt belső adatkészletek miatt a modell megbízhatóságát jelentősen javítja, miközben a vállalati (üzleti) adatok biztonságát is maximálisan garantálja.
A most bejelentett fejlesztéseket kifejezetten vállalati körülményekhez szabták. Míg például a ChatGPT úgy működik, hogy a felhasználó beírja a kérését egy chatablakba, és az MI arra válaszol, az Oracle mintegy félszáz különböző funkciót zsúfolt bele az MI-rendszerébe. Például a vállalati készletezési rendszer képes a generatív MI-re támaszkodva termékleírást írni egy katalógusba. Vagy a supply chain management rendszer egy bonyolult és hosszú, írásban lefolytatott ártárgyalásról készíthet gyorsan áttekinthető összefoglalót.
A HR-folyamatokat is többféleképpen támogatja. Segít például a jelölteknek megismerni a cég elvárásait és juttatásait adott pozícióhoz, de akár vezetői felmérések is generálhatók és így tovább.
A végső döntnök az ember
Az Oracle megoldására sem bízhatják rá magukat vakon a cégek. Az MI generálta válaszokat minden esetben embernek kell ellenőriznie. Steve Miranda, az Oracle alkalmazásfejlesztéséért felelős vezetője (a fenti képen) ezt azzal magyarázta, hogy egyelőre ezzel a módszerrel lehet elkerülni az MI egyik általános hibáját, tudniillik hogy hajlamos hasból kiegészíteni a pontatlan információkat. Mint a Reutersnek mondta az Oracle tervei szerint hamarosan további felhasználási esetekre ad ki kiegészítő MI-alapú szolgáltatásokat.
Az pedig kifejezetten jó hír az Oracle-ügyfeleknek, hogy ezekért a szolgáltatásokért egyelőre nem kér pénzt a szoftvergyártó.
(Fotó: Oracle)
Adathelyreállítás pillanatok alatt
A vírus- és végpontvédelmet hatékonyan kiegészítő Zerto, a Hewlett Packard Enterprise Company platformfüggetlen, könnyen használható adatmentési és katasztrófaelhárítási megoldása.
CIO KUTATÁS
TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?
Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »
Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak