Az Apple táblagépe 2014 eleje óta látványosan szenved. A cég külsős fejlesztők titkos társaságával igyekszik népszerűbbé tenni az iPad-et az üzleti szektorban.

Nagyjából tavaly év elejétől datálható az a negatív trend, amely az Apple ikonikus táblagépének szenvedését mutatja. Az iPad azóta sem talált új lendületet a piacon, és bár a gyártó összteljesítménye szárnyal, a tablet lett az ügyeletes rossz tanuló. Ezen próbálnak Cupertinóban változtatni azzal, hogy egy rendkívül titokzatos szövetséget kovácsolnak, melynek célja a táblagépek üzleti célú felhasználásának ösztönzése.

Fejlesztők titkos társasága

Bár már tavasszal is lehetet valamit hallani a témában, de az Apple meglehetős titkolózással kezeli azt a kezdeményezést, amelynek a The Wall Street Journal (WSJ) értesülései szerint már körülbelül 40 külső alkalmazásfejlesztő cég a tagja. A Mobility Partner Program (MPP) néven futó projektet számos kérdőjel lengi körül, de az az információk szerint világos, hogy a csatlakozó vállalkozásokat különböző együttműködések keretében igyekszik felhasználni az Apple arra, hogy az üzleti területen tudjon több iPad-et értékesíteni.

A partnerprogram tagjai közül csak néhány neve ismert. Az amerikai lap ezek között említett a cloudos könyvelőprogramot kínáló Xenót, vagy a például vendéglátóhelyeken használható pénztárgépes alkalmazást fejlesztő Vend. A ködösítésre jellemző, hogy még maguk az MPP tagjai sincsenek tisztában a teljes partneri körrel, sőt egyeseknek állítólag az sem világos, pontosan mit vár el tőlük a cupertinói óriásvállalat.

Lehajolnak az aprópénzért

A belső forrásokból származó információtöredékekből azért valamennyire összállítható a terv. Az Apple elsősorban a kisebb, akár néhány fős cégeket akarja megszerezni magának, és ehhez igyekszik külső támogatást szerezni az appfejlesztő partnerektől. Utóbbiakat tanácsokkal látják el, konzultációra hívják, valamint ösztönzik őket arra, hogy dolgozzanak össze más hasznosnak ítélt alkalmazások készítőivel, hogy termékeik könnyedén egymásba illeszthetők legyenek.

Kitudódott olyan eset is, amikor egy kisvállalkozás vezetője egy számítógépes problémával ment az Apple-boltba, ahol meginvitálták egy bemutatóra. El is ment, ahol három alkalmazásfejlesztő cég képviselője mutatta be egy maréknyi érdeklődő kisvállalkozásnak a lehetőséget az appokban (illetve ezen keresztül magában az iPad-ben). A prezentációk jól sikerültek, mert a szóbanforgó vezető le is cserélte régi könyvelési rendszerét, sőt tervben van a Vend alkalmazásának bevezetése is.

Mindenhonnan támadnak

A hírek szerint az Apple nem csak a fejlesztőknél, de a telekommunikációs szolgáltatóknál is erősen kopogtat. Középtávon az lenne a cél, hogy összeálljon egy különböző iparágakra, területekre szabott, jól (együtt)működő alkalmazáscsomag, amelyhez nem csak az App Store lenne az egyetlen kapu. Itt lépnek a képbe a telkók, akiket bevonva erős értékesítési támogatást kapna az Apple, cserébe természetesen a távközlési szolgáltató is részesedne abból, ha mondjuk egy mobilnet mellé egy kiegészítő app-csomagot is elad.

Egy másik, inkább közepes és nagyobb vállalatokat partnerség pedig már élesben is működik. A tavaly kötött megállapodásal a felek az IBM big data és analitika területén szerzett tapasztalatait igyekeznek ötvözni az iPhone és iPad lehetőségeivel, presztizsével. A frigyből született, különböző vertikumokat célzó első közös megoldások idén már munkába is álltak.

Mobilitás

A kisebb hazai gyártóvállalatok elengedhetetlennek tartják a digitalizációt

Egy friss kutatás szerint az üzleti siker és a technológiai fejlődés csereszabatos kifejezésként élnek a kisebb gyártó vállalkozásokat irányító vezetők fejében.
 
Hirdetés

Így újult meg Magyarország leggyorsabb mobilhálózata

Közel 100 milliárd forintos beruházással, a rádiós és maghálózat teljes modernizációjával zárult le a Yettel történetének egyik legnagyobb műszaki fejlesztése.

A kompromittált rendszerek, a dark weben felbukkanó ügyféladatok vagy a zsarolóvírus-kampányok következményei már a vezérigazgatói és pénzügyi igazgatói irodában csapódnak le – jogi, reputációs és üzleti szinten is. Lehet és kell is védekezni ellene.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.