A saját termékcsalád erősítésére, külső partnerekkel tető alá hozott együttműködésre és a riválisok felhasználói bázisának elcsábítására egyaránt alkalmasnak tűnik az a most bejelentett App Store-funkció, amellyel az iOS-re fejlesztők külön árat adhatnak meg azoknak, akik valamilyen más szolgáltatásra már előfizettek az Apple online áruházában.
A "feltételes árazással" (contingency pricing) kapcsolatban egyelőre nem bonyolódott túlzott részletekbe a cég. Annyi azért már most világos, hogy a fejlesztőknek ezzel egyfajta árukapcsolásra nyílik lehetősége. A kedvezményes árat biztosíthatják például egy másik, szintén hozzájuk tartozó termék vásárlóinak, de akár az is megoldhatónak tűnik, hogy két eltérő területen érdekelt vállalkozás közös akciót indítson. Mondjuk egy pénzügyi magazin előfizetői olcsóbban juthatnak egy üzleti alkalmazáshoz, és fordítva.
Appfejlesztő appfejlesztő farkasa
A funkció legizgalmasabb felhasználási módjáról Cupertino szerényen hallgat a hivatalos tájékoztatásában, ám az eddigi információk alapján semmi akadálya annak, hogy a konkurencia elleni harc közvetlen eszközévé tegyék a feltételes árazást. Az olcsóbb árszintet ugyanis a fejlesztő bármilyen másik szolgáltatáshoz kötheti, akár egy rivális, teljesen hasonó termékéhez is.
A hivatalos kommunikáció szerint az előfizetők bevonzását és megtartását segítő opció egyelőre tesztjelleggel működik néhány kiválasztott App Store-fejlesztőnél, ám az Apple szeretné ezt másokra is kiterjeszteni "az elkövetkező hónapokban". Az érdeklődők egyelőre várólistára kerülnek, a cég pedig januárban ígért további részleteket a programról.
Ingoványos talaj
Az App Store-ral kapcsolatos üzleti lehetőségek és funkciók az utóbbi években a figyelem homlokterébe kerültek, például az Epic Games által 2020-ban indított "felkelés" miatt. Sok más cég mellett a Fortnite kiadója is túlzónak tartotta ugyanis az Apple által elkért 30 százalékos jutalékot, illetve azt a gyakorlatot, amivel teljesen zárttá teszi platformját (például a fizetési rendszerek tekintetében). Az eset miatt indított perben egyelőre csak egy népmesébe illő bírósági határozat született, ám az eljárást azóta sem zárták le a fellebbezések miatt.
Cupertinónál egyébként sokkal nagyobb vereséget szenvedett az Epic által három éve ugyancsak beperelt Google. A keresőóriásról épp a múlt héten állapította meg egy kaliforniai esküdtszék, hogy alkalmazásáruházában versenyellenes gyakorlatot folytat. Természetesen azonban ebben a másik ügyben is vélhetőleg még éveket kell várni a végső döntésre.
Biztonságos M2M kommunikáció nagyvállalti környezetben a Balasystól
A megnövekedett támadások miatt az API-k biztonsága erősen szabályozott és folyamatosan auditált terület, amelynek védelme a gépi kommunikáció (M2M) biztonságossá tételén múlik.
CIO KUTATÁS
TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?
Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »
Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak