Nem egyszer számoltunk már be arról, hogy a világ legdinamikusabban fejlődő mobilgyártója ismét rekordot döntött, ezért annyira nem lesz megrázó, hogy most is erről van szó. A mindössze 5 éve létező kínai Xiaomi CEO-ja, Lei Jun a Twitteren jelentett be, hogy 2015 első hat hónapja alatt összesen 34,7 millió okostelefont adtak el.
Megfontolva haladnak előre
Nem leszállított, hanem ténylegesen értékesített készülékekről van szó, amivel a cég 33 százalékkal tudta növelni a tavalyi, hasonló időszakban elért eredményeit. A fejlődés tehát töretlen, ennek ellenére némileg vegyes a kép, hiszen Lei Jun 2015 egészére nézve 100 milliós teljesítményt jósolt, ami már akkor is kellően ambiciózus volt, a most közzétett, és egyébként valóban meggyőző számok fényében viszont még inkább az.
We sold 34.7 million smartphones in 1H 2015 alone, a 33% year-on-year increase! Big thanks to Mi fans. RT the news! pic.twitter.com/5EGzJBDlDc
— Mi (@xiaomi) 2015. július 2.
A 34,7 millió, illetve a tervezett 100 millió darab okostelefon fényében érdemes megnézni a Xiaomi előző évi számait. 2014-ben összesen 61 millió készüléket adtak el, amivel 12 milliárd dolláros bevételre tettek szert. A cég eddig egyszer sem közölt ennél részletesebb pénzügyi adatokat, de azt igen, hogy évről évre hogyan fejlődik és lesz egyre fontosabb tényező Kínában. A döbbenetes ugrásokat jól érzékelteti, hogy 2013-ban 18,7 millió, egy évvel korábban pedig 7,2 millió mobilon adtak túl.
Az ugrások többek között annak is köszönhetőek, hogy a Xiaomi tervezetten, lépésről lépésre terjeszkedik. A sokak által várt amerikai és európai jelenlétre egyelőre várni kell, ezeken a kontinenseken most még csak tartozékok értékesítésével van jelen a gyártó. Kína meghódítás után az elsődleges célpontot Ázsia jelentette, ahol jelenleg nyolc országban kaphatók Xiaomi mobilok, és nemrég jelent meg a vállalat Brazíliában is.

Set top box a Xiaomitól: mindenbe belekóstolnak
A vezetőség többször megerősítette, hogy a márka megerősítése a legfontosabb szempont. Ennek érdekében továbbra is az online értékesítés a legerősebb csatorna: az Mi.com alatt működő webshopon keresztüli eladások az összértékesítés 70 százalékát teszi ki, a fennmaradó mennyiséget pedig a Kínában, Indiában működő üzletek adják.
Minden van, mint a jó boltban
Az imidzs építésének másik jelentős eszköze a készülék portfólió kibővítése. Mostanra a mobilok mellett gyártanak televízió készülékeket, a fitnesz tracker piacon is rövid időn belül meghatározó tényező lett a cég, de ezeken kívül létezik még külső akkumulátor, vezeték nélküli töltő, set-top-box, router és táblagép is a kínálatban. Nagy lendülettel fejlődik az intelligens otthon témakörbe tartozó termékek sora is, úgymint légtisztító berendezés, webkamera, vérnyomás mérő, okos izzók és világítótestek, sőt legutóbb már azt is rebesgették, hogy a pénzügyi szolgáltatásokba is belekóstolnának.
A fő bevételi forrást természetesen továbbra is a megfizethető, de jó minőségű, középkategóriás okostelefonok adják. Azt szintén nem lehet tudni, hogy melyik a legsikeresebb modell, mindössze azt árulta el a CEO, hogy ebben az évben hat készülék (Mi 2, Mi 3, Redmi, Redmi Note, Mi 4 és Redmi 2) összesen 10 millió darabbal járult hozzá az eredményekhez.
Az ötlettől az értékteremtésig – egy jól működő adattudományi szervezet alapjai
Miért bukik el annyi adattudományi kezdeményezés már az indulás után? A válasz gyakran nem az algoritmusok összetettségében, hanem az adatok minőségében és kezelésében keresendő. Stabil adatforrások, következetes feature-kezelés és egy jól felépített Feature Store nélkül a gépi tanulás ritkán jut el a valódi üzleti értékteremtésig.
EGY NAPBA SŰRÍTÜNK MINDENT, AMIT MA EGY PROJEKTMENEDZSERNEK TUDNIA KELL!
Ütős esettanulmányok AI-ról, agilitásról, csapattopológiáról. Folyamatos programok három teremben és egy közösségi térben: exkluzív információk, előadások, interaktív workshopok, networking, tapasztalatcsere.
2026.03.10. UP Rendezvénytér
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak