A kínai gyártó 2015 első félévében 33 százalékkal több mobilt adott el, mint tavaly.

Nem egyszer számoltunk már be arról, hogy a világ legdinamikusabban fejlődő mobilgyártója ismét rekordot döntött, ezért annyira nem lesz megrázó, hogy most is erről van szó. A mindössze 5 éve létező kínai Xiaomi CEO-ja, Lei Jun a Twitteren jelentett be, hogy 2015 első hat hónapja alatt összesen 34,7 millió okostelefont adtak el.

Megfontolva haladnak előre

Nem leszállított, hanem ténylegesen értékesített készülékekről van szó, amivel a cég 33 százalékkal tudta növelni a tavalyi, hasonló időszakban elért eredményeit. A fejlődés tehát töretlen, ennek ellenére némileg vegyes a kép, hiszen Lei Jun 2015 egészére nézve 100 milliós teljesítményt jósolt, ami már akkor is kellően ambiciózus volt, a most közzétett, és egyébként valóban meggyőző számok fényében viszont még inkább az.

A 34,7 millió, illetve a tervezett 100 millió darab okostelefon fényében érdemes megnézni a Xiaomi előző évi számait. 2014-ben összesen 61 millió készüléket adtak el, amivel 12 milliárd dolláros bevételre tettek szert. A cég eddig egyszer sem közölt ennél részletesebb pénzügyi adatokat, de azt igen, hogy évről évre hogyan fejlődik és lesz egyre fontosabb tényező Kínában. A döbbenetes ugrásokat jól érzékelteti, hogy 2013-ban 18,7 millió, egy évvel korábban pedig 7,2 millió mobilon adtak túl.

Az ugrások többek között annak is köszönhetőek, hogy a Xiaomi tervezetten, lépésről lépésre terjeszkedik. A sokak által várt amerikai és európai jelenlétre egyelőre várni kell, ezeken a kontinenseken most még csak tartozékok értékesítésével van jelen a gyártó. Kína meghódítás után az elsődleges célpontot Ázsia jelentette, ahol jelenleg nyolc országban kaphatók Xiaomi mobilok, és nemrég jelent meg a vállalat Brazíliában is.

Set top box a Xiaomitól: mindenbe belekóstolnak 

A vezetőség többször megerősítette, hogy a márka megerősítése a legfontosabb szempont. Ennek érdekében továbbra is az online értékesítés a legerősebb csatorna: az Mi.com alatt működő webshopon keresztüli eladások az összértékesítés 70 százalékát teszi ki, a fennmaradó mennyiséget pedig a Kínában, Indiában működő üzletek adják.

Minden van, mint a jó boltban

Az imidzs építésének másik jelentős eszköze a készülék portfólió kibővítése. Mostanra a mobilok mellett gyártanak televízió készülékeket, a fitnesz tracker piacon is rövid időn belül meghatározó tényező lett a cég, de ezeken kívül létezik még külső akkumulátor, vezeték nélküli töltő, set-top-box, router és táblagép is a kínálatban. Nagy lendülettel fejlődik az intelligens otthon témakörbe tartozó termékek sora is, úgymint légtisztító berendezés, webkamera, vérnyomás mérő, okos izzók és világítótestek, sőt legutóbb már azt is rebesgették, hogy a pénzügyi szolgáltatásokba is belekóstolnának

A fő bevételi forrást természetesen továbbra is a megfizethető, de jó minőségű, középkategóriás okostelefonok adják. Azt szintén nem lehet tudni, hogy melyik a legsikeresebb modell, mindössze azt árulta el a CEO, hogy ebben az évben hat készülék (Mi 2, Mi 3, Redmi, Redmi Note, Mi 4 és Redmi 2) összesen 10 millió darabbal járult hozzá az eredményekhez.

Mobilitás

A Tesla bármelyik másik márkánál több halálos balesetben érintett

Az elmúlt években gyártott járműveket vizsgálva kiderült, hogy az amerikai utakon a Teslák az átlagosnál kétszer gyakrabban szerepelnek végzetes ütközésekben a megtett mérföldek arányában.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.