A mindössze 200 dolláros Mi 4i Indiában mutatkozott be a nagyközönség előtt.
Hirdetés
 

Nem gyakori az, hogy egy kínai gyártó indiai piacra lépéséről számolunk be, más a helyzet azonban, ha ez a cég a Xiaomi. Az világ okostelefon piacának legdinamikusabban fejlődő, szinte a semmiből hatalmas eredményeket elérő cége egyelőre nem az USA-val, vagy Európával foglalkozik, hanem Indiát vette célba legfrissebb, megfizethető készülékével.

Indiai bevetés

A stratégia egyértelműen a hatalmas potenciállal bíró ország megnyerése, amihez zajos, látványos rendezvény, illetve a Xiaomi europizált arcának, Hugo Barrának a bevetése dukál. Maga a készülék, ha nagyon szigorúak vagyunk, nem mutat sokat, főleg, hogy egy korábbi modell kicsit butított, olcsósított verziójáról beszélünk. A Xiaomi Mi 4i nevében a második i betű Indiát jelöli, egyben azt is jelenti, hogy (egyelőre) kizárólag ezen a piacon lesz elérhető.

Az Mi 4i továbbra is azt a taktikát képviseli, amit a Xiaomi több készüléke: csalogatóan alacsony ár, ami mellé látványosan jó képességek társulnak. Mindennél sokkal fontosabb, hogy a készülék megjelenése, a házat körbeölelő, műanyag burkolat az iPhone 5c modellekre emlékeztet, a harsány, változatos színválaszték pedig a Lumia modelleket idézi fel.

A mobil 1080p felbontású, 5 colos kijelzőjét a Sharp szállítja, a teljesítményért egy Snapdragon 615-ös chipset, illetve az abban dolgozó, nyolcmagos (64 bites) processzor felel. A 2 GB RAM, valamint a 16 gigás belső tárhely sem kifejezetten a középkategóriát jellemzi, ahogy 13 megapixeles, a Sony és Samsung gyáraiból származó hátlapi, és 5 megapixeles előlapi kamera sem tipikus ezen a szinten.

Sok tudás kevésért

A fekete, fehér, piros, cián, pink színekben érkező készülék 12 százalékkal vékonyabb és 13 százalékkal könnyebb a nagy testvérnél, és a 3120 mAh-s akkuja is kiemelkedő a vetélytársakhoz képest. Az Mi 4i a hagyományokhoz híven a MIUI felület 6. kiadását futtatja, mihez az alapokat az Android Lollipop verziója biztosítja.

A forgalmazás április 30-án, elsőként Indiában indul meg, később egyéb ázsiai országok is következhetnek, a világ többi részéről egyelőre nem esett szó. A telefon független verziója 13 ezer indiai rúpiáért vihető el, ami átszámítva kb. 55 ezer forintos árat jelent. 

Konzumer tech

India körül fogócskázik egymással Trump és az Apple

Az amerikai elnök szerint az Apple nem jól teszi, ha Kínából Indiába költözteti az iPhone-ok gyártását, de a vállalat fő beszállítója a diktátum ellenére is másfél milliárd dollárt fektet ottani tevékenységének fejlesztésébe.
 
Azok a vállalatok, amelyek gyorsabban, intelligensebben és empatikusabban tudnak reagálni ügyfeleik kérdéseire, összességében értékesebb, hosszabb távú kapcsolatokat építhetnek ki.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.