Mindkét kínai gyártó növelni tudta eredményeit, a Xiaomi továbbra is szárnyal.

A 2014-es év nagy feltörekvőit mobilfronton egyértelműen Kínában találjuk, közülük is a Xiaomi volt az, amelyik hatalmas lépésekkel bővítette birodalmát. Az IDC harmadik negyedéves adatai azt mutatták, hogy a fiatal kínai cég harmadik helyen landolt az okostelefon gyártók között, de a dominanciát a cégvezető, Lei Jun által közzétett adatok is megerősítik.

Még tart a Xiaomi pörgése

A CEO a vállalat weboldalán közölte, hogy a Xiaomi 2014-ban összesen 61 millió készüléket értékesített, amivel 227 százalékos növekedést ért el 2013-hoz képest. Az éves bevétel is igen erős volt, mivel a körülbelül 12,1 milliárd dollárnyi jüan 135%-os ugrást jelent az 2013-as év pénzügyi számaival összehasonlítva. A nyereségről egy szó sem esett a jelentésben, ami nem véletlen, hiszen a cég alig keres valamit a telefonokon, mivel most elsősorban a növekedésen van a hangsúly.

A Xiaomi 2014-ben: 100 feletti százalékok

Az anyaországban ez már egyre kevésbé kivitelezhető, ezért a Xiaomi is megkezdte a nemzetközi terjeszkedést, ami egyelőre a szűkebb és valamivel tágabb régióra érvényes. Az egyik legfontosabb célpont Indai volt, ahol egyetlen hónap alatt sikerült túladni 1 millió Mi készüléken, és hamarosan további országok következnek a sorban. A termékfejlesztés is teljes erővel zakatol, aminek eredménye a januárban bemutatkozó következő csúcsmodell, de nagy sikereket várnak az olcsóbb kategóriát képviselő, dual SIM-es, LTE képes Redmi 2-től is.

Megfontolva halad a Huawei

Az újév eljövetele a nagy konkurens Huawei CEO-ját is közleményre késztette, amiben Ken Hu közölte, hogy 2014-ban 46 milliárd dollár bevételt hozott össze a vállalat, ami 15 százalékos javulás az előző évhez képest. Ez alátámasztja, vagy inkább megerősíti a cég korábban bejelentett terveit, melyek szerint 2018-ra el szeretnék érni a 70 milliárd dolláros éves bevételi szintet, ami évente 10%-os növekedést „követel meg”.

Az eredeti hírt is közzétevő Reuters egyik korábbi értesülése szerint a Huawei 2014-ben 33 százalékkal tudta növelni a bevételeit a 2013-as 11,8 milliárdos eredményekhez képest, az eladott mobilok száma azonban nem érte el a céges elvárásokat. A gyártó tavaly 75 millió okostelefont adott el, ami 40%-kal több ugyan az előző évhez képest, de mégis elmaradt a várt 80 milliós eredménytől. 

Mobilitás

A Tesla bármelyik másik márkánál több halálos balesetben érintett

Az elmúlt években gyártott járműveket vizsgálva kiderült, hogy az amerikai utakon a Teslák az átlagosnál kétszer gyakrabban szerepelnek végzetes ütközésekben a megtett mérföldek arányában.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.