A 2014-es év nagy feltörekvőit mobilfronton egyértelműen Kínában találjuk, közülük is a Xiaomi volt az, amelyik hatalmas lépésekkel bővítette birodalmát. Az IDC harmadik negyedéves adatai azt mutatták, hogy a fiatal kínai cég harmadik helyen landolt az okostelefon gyártók között, de a dominanciát a cégvezető, Lei Jun által közzétett adatok is megerősítik.
Még tart a Xiaomi pörgése
A CEO a vállalat weboldalán közölte, hogy a Xiaomi 2014-ban összesen 61 millió készüléket értékesített, amivel 227 százalékos növekedést ért el 2013-hoz képest. Az éves bevétel is igen erős volt, mivel a körülbelül 12,1 milliárd dollárnyi jüan 135%-os ugrást jelent az 2013-as év pénzügyi számaival összehasonlítva. A nyereségről egy szó sem esett a jelentésben, ami nem véletlen, hiszen a cég alig keres valamit a telefonokon, mivel most elsősorban a növekedésen van a hangsúly.
A Xiaomi 2014-ben: 100 feletti százalékok
Az anyaországban ez már egyre kevésbé kivitelezhető, ezért a Xiaomi is megkezdte a nemzetközi terjeszkedést, ami egyelőre a szűkebb és valamivel tágabb régióra érvényes. Az egyik legfontosabb célpont Indai volt, ahol egyetlen hónap alatt sikerült túladni 1 millió Mi készüléken, és hamarosan további országok következnek a sorban. A termékfejlesztés is teljes erővel zakatol, aminek eredménye a januárban bemutatkozó következő csúcsmodell, de nagy sikereket várnak az olcsóbb kategóriát képviselő, dual SIM-es, LTE képes Redmi 2-től is.
Megfontolva halad a Huawei
Az újév eljövetele a nagy konkurens Huawei CEO-ját is közleményre késztette, amiben Ken Hu közölte, hogy 2014-ban 46 milliárd dollár bevételt hozott össze a vállalat, ami 15 százalékos javulás az előző évhez képest. Ez alátámasztja, vagy inkább megerősíti a cég korábban bejelentett terveit, melyek szerint 2018-ra el szeretnék érni a 70 milliárd dolláros éves bevételi szintet, ami évente 10%-os növekedést „követel meg”.
Az eredeti hírt is közzétevő Reuters egyik korábbi értesülése szerint a Huawei 2014-ben 33 százalékkal tudta növelni a bevételeit a 2013-as 11,8 milliárdos eredményekhez képest, az eladott mobilok száma azonban nem érte el a céges elvárásokat. A gyártó tavaly 75 millió okostelefont adott el, ami 40%-kal több ugyan az előző évhez képest, de mégis elmaradt a várt 80 milliós eredménytől.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak