Pénzügyi szolgáltatásokkal bővítené portfólióját a kínai mobilgyártó.

A pénzügyek és a mobiltechnológia évek óta egyre erősebb kapcsolatban vannak, egyre többen kínálnak mobilos fizetési megoldásokat, lásd Apple Pay (Wallet), Android Pay, vagy a hazai Mobiltárca megoldás. Ezek minden esetben a bankkártya társaságok, bankok és pénzintézetek szolgáltatásaira, számláira épülnek, eddig egyik gyártó, vagy szolgáltató sem próbálkozott meg saját jogon pénzügyi szolgáltatásokat nyújtani.

Hiteles mobilgyártó

A már most is több lábon álló Xiaomi lehet az első ilyen mobilgyártó, ha hinni lehet a DigiTimes hírének. A lap úgy tudja, hogy a kínai cég belépne a pénzügyi területre és személyi kölcsönök nyújtására alapítana egy leányvállalatot. Az eddigi információk szerint a Xiaomi 50 millió dolláros befektetéssel hozna létre egy 100 százalékban saját tulajdonú vállalkozást, aminek a személyi kölcsönök nyújtása lenne az elsődleges tevékenységi köre.

A kölcsönök igénylése, illetve az egész folyamat vezérlése okostelefonok segítségével történne, de azt még nem lehet tudni, hogy ez a lehetőség kizárólag a Xiaomi készülékek tulajdonosai számára állna-e nyitva, vagy bárki igénybe vehetné a szolgáltatást.

A jelenlegi infók alapján kezdésnek maximum 30 ezer jüan, azaz körülbelül 5000 dollárnyi összeg igényelhető a szolgáltatáson keresztül. A DigiTimes úgy tudja, hogy a Xiaomi 2015-ig 322 millió dollárnyi kihelyezett kölcsön állománnyal számol, ami 2017 végére elérheti a 12 milliárd USD-t is.

Itthon is próbálkoznak

A telekommunikációs és a pénzügyi szolgáltatások összehozására hazai példa a tavaly decemberben bejelentett Telenor MyCard és MyWallet. A rendszer egy fellogózott hitelkártyából, illetve egy ahhoz szervesen kapcsolódó, de más kártyákkal is együttműködő mobilfizetési alkalmazásból áll. A Telenor a Budapest Bankkal partnerségben kínál az ügyfeleknek hitelkeretet, valamint egyéb, az operátor szolgáltatásaira vonatkozó kedvezményeket.

Mobilitás

A Tesla bármelyik másik márkánál több halálos balesetben érintett

Az elmúlt években gyártott járműveket vizsgálva kiderült, hogy az amerikai utakon a Teslák az átlagosnál kétszer gyakrabban szerepelnek végzetes ütközésekben a megtett mérföldek arányában.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.