A világ legfontosabb közösségi oldalánál a fejlesztések végtelen folyamatában egy fontos és érdekes, a felhasználókat is sokban érintő állomáshoz érkeztünk el. A Facebook legutóbbi bejelentése szerint úgy szeretné átalakítani a News Feed felületét, hogy lehetőség szerint értékes, igényes cikkekkel találkozzanak a felhasználók, a vicces képek, mémek hada pedig egy kicsit háttérbe szoruljon.
Száműzik a súlytalan, érdektelen tartalmat
Olvasóink is tapasztalhatják, hogy komoly irtást kell időnként végezni az ismerőseink és az általuk megosztott tartalmak között, mivel a 15. cicás fotó, illetve 43. nyereményjáték nem biztos, hogy elősegíti a Facebook hosszú távú kellemes és értelmes használatát. Ezzel a problémával Facebook is tisztában van, ezért igyekeznek teret adni annak az alapelvnek, mely szerint az Üzenőfal feladata a megfelelő tartalmak megmutatása a megfelelő embereknek a megfelelő időben.
Ennek alátámasztásaként a sajtóközlemény azt az eredményt idézi, mely szerint egy év alatt 170 százalékkal sikerült növelni a forgalmat a különböző híroldalak felé, ami 12 hónap alatt a korábbi eredmények megháromszorozását jelenti. A tendencia megtartása érdekében a Facebook kulcsszava a relevancia, illetve az, hogy a felhasználók igényes cikkekkel, tartalmakkal találkozzanak az Üzenőfalukon. Az nem derül ki, hogy pontosan milyen algoritmusok szerint fogják elénk tárni a cikkeket, de arról biztosítanak bennünket, hogy a jövőben több ilyen linkkel találkozhatunk, ami különösen igaz lesz a mobilos felületekre.
A megnyitott cikk alatt további ajánlatokat kapunk
A Facebook ezzel nyíltan vállalja azt is, hogy az Üzenőfalból egy értékes, fontos tartalmakkal teli felületet képez, aminek a különböző viccoldalakról linkelt fotók, mémek fogják látni a kárát. A hatást tovább is erősítenék, aminek egyik eszköze az lesz, hogy ha rákattintunk egy, a News Feeden szereplő linkre, akkor az alatt három további, a korábbi témához kapcsolódó cikk linkje jelenik meg, ami a Facebook reményei szerint a felhasználót érdeklő témákból kerül majd ki.
Egyre több oldalról szorítják őket
A Facebook nem véletlenül igyekszik egyre több eszközzel az oldalon tartani a felhasználókat. Az utóbbi hetekben két konkurens alkalmazásnak is sikerült lelépnie a Zuckerberg birodalmat, ami ugyan csak bizonyos funkciókat érint, mégis jól mutatja, hogy milyen területeken kellene erősödnie az oldalnak. Az egyik nagy kihívó a Snapchat, melynek felhasználói nemrégiben átlépték a napi 400 milliós képfeltöltést, amivel a szolgáltatás majdnem annyi fotót forgalmaz naponta, mint a Facebook (350 millió) és az Instagram (150 millió) összesen.
A másik, egyre erősebb konkurens a WhatsApp, ahol azonban nem a fotók, hanem a szöveges üzenetek küldése van fókuszban. Egy friss felmérés szerint a felhasználók 44 százaléka inkább a WhatsApp-ot választja chatelésre, a Facebookot pedig a megkérdezettek 35 százaléka használja ugyanerre a célra.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak