Az üzenőalkalmazás 300 millió aktív felhasználója mostantól rövid hangüzeneteket is küldhetnek egymásnak.
Miközben a Facebook a Google és a többi nagyvállalat gyilkos harcot folytat a felhasználókért, addig egy mindössze 4 éve működő, 45 alkalmazottat foglalkoztató cég nagy lépésekkel halad előre. A WhatsApp egy világszerte óriási népszerűségnek örvendő mobilos üzenőalkalmazás, amely elérte a havi 300 milliós aktív felhasználói számot, aminek apropójából hamarosan egy új funkcióval bővül a szolgáltatáskínálat. 

Brékó, brékó!  Az Androidra, BlackBerry-re, iOS-re, Windows Phone-ra és Nokia mobilokra elérhető app segítségével hangüzenetek küldésére is lesz lehetőség, ami nem egyenlő a VoIP alapú telefonálással. Ez sokkal inkább a Push To Talkra hajaz (a felvétel alatt nyomva kell tartani egy gombot), amennyiben a hangüzeneteket rögzíthetünk és küldhetünk át az ismerőseinknek. A felvétel hossza nincs korlátozva, a küldés folyamatát végtelenül leegyszerűsítették, a küldő pedig az mikrofon ikon színének megváltozásából arról is értesül, hogy ha a címzett meghallgatta az üzenetet.



Ez az adóvevőzésre hasonlító megoldás a készítők szerint azért lesz vonzó a felhasználók számára, mert sokkal egyszerűbb, gyorsabb egy üzenete begépelésénél – s nem mellesleg sokkal nagyobb poén is az egész. Bizonyos nyelvek (pl, a cirill betűket használó orosz) esetében ez a fajta üzenetküldés maga lesz a megváltás, hiszen a speciális karakterekkel való gyors gépelés nem a legkönnyebb ezekben az alkalmazásokban. A WhatsApp stábja büszke arra, hogy hat hónapja dolgoznak a funkció bevezetésén és az az összes elérhető (és korábban felsorolt) platformra egyidejűleg fog megjelenni az elkövetkező 24 óra leforgása alatt.

Gyorsan terjed  A platformfüggetlen alkalmazás 300 milliónál is több aktív felhasználója naponta 11 milliárd üzenetet küld és körülbelül 20 milliárd üzenete fogad naponta. A különbség abból adódik, hogy egy-egy üzenetnek több címzettje is lehet. De a képek küldésével kapcsolatban is komoly számokat jelentett be a vállalat: a felhasználók naponta 325 millió fotót osztanak meg egymással. Az előbb említett 300 millió felhasználót legnagyobb arányban (20-20 millió) Németország, Mexikó, India és Spanyolország adja, de Bruneiben és Hong Kongban annyira népszerű, hogy a teljes lakosság 70, illetve 50 százaléka használja azt.


Az Onavo mellékelt adatai alapján is egyértelműen látszik, hogy az iPhone használók között magasan a WhatsApp vezet, bár azt is fontos tudni, hogy ezek az adatok nem tartalmazzák az SMS-eket és az iMessage üzeneteket. 

Spekuláció a facebookos WhatsApp-felvásárlás
Már számítógépen is dübörög a Viber
Süllyed az SMS-hajó, lassan reagálnak a szolgáltatók 

Ahogy a legtöbb ilyen jellegű startupnál, a WhatsApp esetében is az a nagy kérdés, hogy egy ingyenesen letölthető és használható alkalmazással miként lehet pénzt szerezni. Mivel a vezetőség tisztában van azzal, hogy az alkalmazásban elhelyezett hirdetésekkel könnyen el lehet riasztani a felhasználókat, ezért pár hónappal ezelőtt éves előfizetési rendszert vezettek be.

Az app letöltése ingyenes, viszont 12 hónap eltelte után 1 dollárt kell fizetni, ami további egy évig biztosítja a használatot. Ezt a konstrukciót vezették be az iPhone felhasználók számára is, akik eddig magáért a letöltésért fizettek egy dollárt, most már viszont a WhatsApp letöltése ingyenes, de egy év után szintén fizetniük kell 0,99 centet.

Szakértők figyelmeztetnek: ne küldözgessünk chatbotoknak az orvosi leleteinket

Elon Musk arra biztatja az X közösségi oldal felhasználóit, hogy teszteljék saját egészségügyi felvételeiken a Grok MI-chatbot képelemző funkcióit, de ez nem mindenki szerint jó ötlet.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.