A képi információk hangsúlyozására, illetve a mobilos és webes dizájn egyesítésére törekszik a Facebook új dizájnja.
A Facebookot érintő változások nagyjából olyan életbe vágóak lettek az utóbbi időben, mint egy új adó bevezetése, vagy eltörlése (még ha utóbbi ritka is). Mindenki rengeteget beszél róla, nagyok a várakozások, amikor pedig megtörténik a bevezetés, akkor az egész társadalom a pokolba kívánja. Mark Zuckerberg tegnap felvázolta, hogy miként újul meg a Facebook központi felülete, a News Feed, vagy más szóval Üzenőfal.

Jön az új News Feed!  A Facebookot érintő legutóbbi, sokakat kiborító változás a személyes adatlapunk (Timeline) átszabása volt, és érdekes módon eddig éppen az a felület maradt érintetlen, amit sokkal többet használunk. Az Üzenőfal az a hely, ahol követjük az ismerőseink megosztásait, éljük a közösségi életünket, lájkolunk és kommentelünk. Zuckerberg a tegnapi bemutatón többször hangsúlyozta, hogy a News Feedet sokkal albumosabbá akarják tenni, mintha az az ismerősök által szerkesztett és írt személyes magazin lenne – merthogy valójában az is.

A mobilos és webes felületek így rímelnek egymásra (a kép nagyítható)

Az itt megjelenő tartalmak szortírozására mindössze annyi lehetőségünk volt, hogy időrend, illetve népszerűség szerint rendezhettük ezeket, ami nem is nagyon működött. Az új koncepció szerint több kategória szerint rendezhetjük ismerőseink megosztásait: ha akarjuk csak a fotókat, a hallgatott zenéket, a játszott játékok információit látjuk, de továbbra is dönthetünk úgy, hogy mindent ömlesztve szeretnénk befogadni. A vizualitás egy fontos változása lesz az Üzenőfalnak: a jobb oldali „ticker”, azaz az ismerősök tevékenységét valós időben követő hírfolyam átköltözik a baloldalra, ahol a mobilos appokhoz hasonló felépítésben, ikonok formájában sorakoznak a lehetőségek.
 

A nagyobb jobb 
A felszabadult helyet a tervezők arra használják, hogy a képek méretét (a profilképekét is) megnövelhessék, így sokkal látványosabb, mozgalmasabb lesz az Üzenőfal. A képek kiemelése nem csak abban nyilvánul meg, hogy nagyobbak lesznek, hanem a hozzájuk kapcsolódó szöveg sem alá, vagy fölé, hanem rá kerül, még jobban egységestíve a kép-szöveg kettős hatását.

Persze a Facebook érdeke az, hogy a könnyebben áttekinthető tartalomözön mellé kapjunk új információs forrásokat is, így arra lehet számítani, hogy az ismerőseink, vagy azok ismerősei által lájkolt csoportok, oldalak ajánlóként nálunk is megjelennek, így még nagyobb forgalmat tud a Facebook irányítani a különböző tartalmak felé. Végre megélhetjük azt is, hogy az oldal mobilos megjelenése nem másodlagos lesz, már csak azért sem, mert a látogatók közel két harmada valamilyen mobil eszközről látogatja a Facebookot.


Ha csak a zenékre vagyunk kíváncsiak, azt kapjuk (a kép nagyítható)

Egységes megjelenés minden felületen 
Így alapvetés volt az új dizájn kialakításánál, hogy az oldal weben, mobilon és tableten is hasonlóan, ugyanazokat az elemeket használva fog megjelenni. Épp ideje volt...A facebookos hirdetések sorsáról egyelőre nem lehet sokat tudni, mert erről Zuckerberg nem igazán beszélt, de az biztos, hogy ahogy a többi megjelenített elem, úgy a hirdetések képei is nagyobbak, látványosabbak lesznek. 

Az új megjelenés csak folyamatosan, szakaszosan ér el a felhasználókhoz, és azon belül is első körben a webes felület fog megújulni, a mobilos alkalmazások, majd csak hetek múlva frissülnek. Aki minél előbb részesülni szeretne az új Üzenőfal adta gyönyörökben, az a Facebook megfelelő oldalán feliratkozhat a várólistára.

Okos keresővel bővül a Facebook
Facebook-telefon: szárnyal a sokadik kacsa
Pár happy, sok depi: szorongást okoz a Facebook

MI-vezérelt embermosógép készül Japánban

A pilótafülkére emlékeztető szerkezet gyors mosó-szárító programot és teljes felfrissülést ígér a felhasználóknak.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.