A Canalys kiemelt figyelemmel követi a viselhető okos eszközök („wearabe smart band”) piacát, ami meg is érdemli ezt, hiszen már az első negyedévben is jelentős növekedést értek el a gyártók. A kutatócég most kiadta a 2014 teljes első félévére vonatkozó becsléseit, és adatait, amelyek azt mutatják, hogy szinte felrobbant ez a termékkategória és egy év alatt 684 százalékos növekedést ért el.
Sok száz százalékos ugrás
A jellemzően karon, csuklón viselhető eszközöket a Canalys kutatói továbbra is két részre osztják: az egyikbe az egyszerűbb, fitnesz tevékenységet lekövető, naplózó karperecek (basic band) tartoznak, a másodikba pedig az kosórák, amelyek külső alkalmazások futtatására képesek, és így sokkal szélesebb a felhasználási lehetőségek köre.
Az egyszerűbb karkötők piacát egyértelműen a Fitbit és a Jawbone uralja (eben a sorrendben), a Nike viszont elvesztette e területen a szerepét, mivel a cég elfordult a termékkörtől. Új belépő is akadt azonban a Garmin személyében, akinek a Vivofit nevű terméke (lásd fenti kép) befutott a harmadik helyre.
A Fitbit alapmodellje, a Flex
Az előző időszakban a Pebble még tartotta magát, de az elmúlt hónapokban a Samsung ellentmondást nem tűrően megkezdte terjeszkedését az okosórák piacán. A koreaiak három új terméket (Gear 2, Gear 2 Neo és Gear Fit) is kiadtak a második negyedév során, sőt, júliusban megjelent az Android Wear rendszerű Gear Live is, amivel a gyártó kevesebb mint egy év alatt 5 hasonló terméket dobott piacra.
A második helyet a Pebble szerezte meg, ami a fémházas Steel modellnek, illetve az órára telepíthető alkalmazások dedikált online boltjának köszönhető. A közösségi finanszírozásból kinőtt vállalkozás is igyekszik megújulni, aminek jegyében pár hete az alapmodellt frissítették fel új színekkel. A harmadik helyet a Sony csípte meg.
Még csak most jön a java
A Canalys felhívja a figyelmet arra, hogy az Android Wear alapú készülék többsége majd csak a harmadik negyedéves adatokban jelenik meg, így további apróbb földrengésekre számíthatunk az év második felében. Az újoncok közé tartozik az LG G Watch, a Motorola 360, sőt, nem olyan régen az Asus is utalt rá, hogy beszáll az okosóra üzletbe, aminek a bejelentése szeptember elején, a berlini IFA kiállításon várható.
Végül az Apple „ügye” maradt kérdéses, hiszen a vállalattól már hosszú ideje várják a cikkben emlegetett termékek valamelyikét. A Canalys elemzői szerint a közeljövőben (eben az évben) ez nem várható, mivel az Apple-nél most az új iPhone modelleken van a fókusz. Az IFA valószínűleg több okosóra premiert fog hozni, viszont a cégek nagy többsége inkább kivár az Apple döntéséig.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak