Hatalmas fejlődésnek indultak a viselhető eszközök, hasít a Jawbone, a Fitbit és a Samsung.
Hirdetés
 

A Canalys kiemelt figyelemmel követi a viselhető okos eszközök („wearabe smart band”) piacát, ami meg is érdemli ezt, hiszen már az első negyedévben is jelentős növekedést értek el a gyártók. A kutatócég most kiadta a 2014 teljes első félévére vonatkozó becsléseit, és adatait, amelyek azt mutatják, hogy szinte felrobbant ez a termékkategória és egy év alatt 684 százalékos növekedést ért el.

Sok száz százalékos ugrás

A jellemzően karon, csuklón viselhető eszközöket a Canalys kutatói továbbra is két részre osztják: az egyikbe az egyszerűbb, fitnesz tevékenységet lekövető, naplózó karperecek (basic band) tartoznak, a másodikba pedig az kosórák, amelyek külső alkalmazások futtatására képesek, és így sokkal szélesebb a felhasználási lehetőségek köre.

Az egyszerűbb karkötők piacát egyértelműen a Fitbit és a Jawbone uralja (eben a sorrendben), a Nike viszont elvesztette e területen a szerepét, mivel a cég elfordult a termékkörtől. Új belépő is akadt azonban a Garmin személyében, akinek a Vivofit nevű terméke (lásd fenti kép) befutott a harmadik helyre.

A Fitbit alapmodellje, a Flex

Az előző időszakban a Pebble még tartotta magát, de az elmúlt hónapokban a Samsung ellentmondást nem tűrően megkezdte terjeszkedését az okosórák piacán. A koreaiak három új terméket (Gear 2, Gear 2 Neo és Gear Fit) is kiadtak a második negyedév során, sőt, júliusban megjelent az Android Wear rendszerű Gear Live is, amivel a gyártó kevesebb mint egy év alatt 5 hasonló terméket dobott piacra.

A második helyet a Pebble szerezte meg, ami a fémházas Steel modellnek, illetve az órára telepíthető alkalmazások dedikált online boltjának köszönhető. A közösségi finanszírozásból kinőtt vállalkozás is igyekszik megújulni, aminek jegyében pár hete az alapmodellt frissítették fel új színekkel. A harmadik helyet a Sony csípte meg.

Még csak most jön a java

A Canalys felhívja a figyelmet arra, hogy az Android Wear alapú készülék többsége majd csak a harmadik negyedéves adatokban jelenik meg, így további apróbb földrengésekre számíthatunk az év második felében. Az újoncok közé tartozik az LG G Watch, a Motorola 360, sőt, nem olyan régen az Asus is utalt rá, hogy beszáll az okosóra üzletbe, aminek a bejelentése szeptember elején, a berlini IFA kiállításon várható.

Végül az Apple „ügye” maradt kérdéses, hiszen a vállalattól már hosszú ideje várják a cikkben emlegetett termékek valamelyikét. A Canalys elemzői szerint a közeljövőben (eben az évben) ez nem várható, mivel az Apple-nél most az új iPhone modelleken van a fókusz. Az IFA valószínűleg több okosóra premiert fog hozni, viszont a cégek nagy többsége inkább kivár az Apple döntéséig.

Konzumer tech

A robotok újabb bűnözési hullámot indíthatnak az Europol szerint

A robotok, a drónok és a mesterséges intelligencia fejlődésével a fizikai világban is megjelenik minden, ami eddig a digitális világra volt jellemző, nem beszélve arról, ha az automatizálás miatt tényleg tömegek veszítik majd el a megélhetésüket.
 
Hirdetés

Az ötlettől az értékteremtésig – a gépi tanulási pipeline szerepe az adattudományi működésben

A jó adatok önmagukban még nem elegendők: a modellek csak akkor működnek megbízhatóan, ha egy átlátható, automatizált és reprodukálható környezetben futnak. A gépi tanulási pipeline-ok éppen ezt a technológiai hátteret teremtik meg.

Sok szervezet adatvezéreltnek tartja magát, mert van BI rendszere és heti dashboardja. A valóságban azonban ennél többről van szó; a kérdés ugyanis nem az, hogy van-e elég adat, hanem, hogy mennyire jól használják a döntések meghozatalához.

a melléklet támogatója a One Solutions

EGY NAPBA SŰRÍTÜNK MINDENT, AMIT MA EGY PROJEKTMENEDZSERNEK TUDNIA KELL!

Ütős esettanulmányok AI-ról, agilitásról, csapattopológiáról. Folyamatos programok három teremben és egy közösségi térben: exkluzív információk, előadások, interaktív workshopok, networking, tapasztalatcsere.

2026.03.10. UP Rendezvénytér

RÉSZLETEK »

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.