Hatalmas fejlődésnek indultak a viselhető eszközök, hasít a Jawbone, a Fitbit és a Samsung.

A Canalys kiemelt figyelemmel követi a viselhető okos eszközök („wearabe smart band”) piacát, ami meg is érdemli ezt, hiszen már az első negyedévben is jelentős növekedést értek el a gyártók. A kutatócég most kiadta a 2014 teljes első félévére vonatkozó becsléseit, és adatait, amelyek azt mutatják, hogy szinte felrobbant ez a termékkategória és egy év alatt 684 százalékos növekedést ért el.

Sok száz százalékos ugrás

A jellemzően karon, csuklón viselhető eszközöket a Canalys kutatói továbbra is két részre osztják: az egyikbe az egyszerűbb, fitnesz tevékenységet lekövető, naplózó karperecek (basic band) tartoznak, a másodikba pedig az kosórák, amelyek külső alkalmazások futtatására képesek, és így sokkal szélesebb a felhasználási lehetőségek köre.

Az egyszerűbb karkötők piacát egyértelműen a Fitbit és a Jawbone uralja (eben a sorrendben), a Nike viszont elvesztette e területen a szerepét, mivel a cég elfordult a termékkörtől. Új belépő is akadt azonban a Garmin személyében, akinek a Vivofit nevű terméke (lásd fenti kép) befutott a harmadik helyre.

A Fitbit alapmodellje, a Flex

Az előző időszakban a Pebble még tartotta magát, de az elmúlt hónapokban a Samsung ellentmondást nem tűrően megkezdte terjeszkedését az okosórák piacán. A koreaiak három új terméket (Gear 2, Gear 2 Neo és Gear Fit) is kiadtak a második negyedév során, sőt, júliusban megjelent az Android Wear rendszerű Gear Live is, amivel a gyártó kevesebb mint egy év alatt 5 hasonló terméket dobott piacra.

A második helyet a Pebble szerezte meg, ami a fémházas Steel modellnek, illetve az órára telepíthető alkalmazások dedikált online boltjának köszönhető. A közösségi finanszírozásból kinőtt vállalkozás is igyekszik megújulni, aminek jegyében pár hete az alapmodellt frissítették fel új színekkel. A harmadik helyet a Sony csípte meg.

Még csak most jön a java

A Canalys felhívja a figyelmet arra, hogy az Android Wear alapú készülék többsége majd csak a harmadik negyedéves adatokban jelenik meg, így további apróbb földrengésekre számíthatunk az év második felében. Az újoncok közé tartozik az LG G Watch, a Motorola 360, sőt, nem olyan régen az Asus is utalt rá, hogy beszáll az okosóra üzletbe, aminek a bejelentése szeptember elején, a berlini IFA kiállításon várható.

Végül az Apple „ügye” maradt kérdéses, hiszen a vállalattól már hosszú ideje várják a cikkben emlegetett termékek valamelyikét. A Canalys elemzői szerint a közeljövőben (eben az évben) ez nem várható, mivel az Apple-nél most az új iPhone modelleken van a fókusz. Az IFA valószínűleg több okosóra premiert fog hozni, viszont a cégek nagy többsége inkább kivár az Apple döntéséig.

Konzumer tech

Eladó az óriási genetikai adatbázis, kérdés, ki lesz a vevő és mit kezd vele

A nálunk is ismert 23andMe csődjét követően a tudósok remélik, hogy az új tulajdonos is hozzáférést biztosít nekik a 15 millió korábbi ügyfél genetikai adataihoz. Mások inkább amiatt aggódnak, hogy ki mindenki érdeklődhet még az értékes adatkészlet iránt.
 
Körképünkben áttekintjük, hogy szűkebb és bővebb környezetünkben mit sikerült elérni a digitális gazdaság és életvitel felé vezető úton. Spolier: nem állunk olyan rosszul, mint gondolná, és nem állunk olyan jól, mint szeretné.

a melléklet támogatója a One Solutions

CIO KUTATÁS

AZ IRÁNYÍTÁS VISSZASZERZÉSE

Valóban egyre nagyobb lehet az IT és az IT-vezető súlya a vállalatokon belül? A nemzetközi mérések szerint igen, de mi a helyzet Magyarországon?

Segítsen megtalálni a választ! Töltse ki a Budapesti Corvinus Egyetem és a Bitport anonim kutatását, és kérje meg erre üzleti oldalon dolgozó vezetőtársait is!

Az eredményeket május 8-9-én ismertetjük a 16. CIO Hungary konferencián.

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.