A Pebble magasan vezeti az okosóra piacot, a Sony második, a Samsung harmadik.

A legnagyobb növekedést és robbanást várjuk tőle ebben az évben, mégis a viselhető eszközök piacának helyzete a legkevésbé ismert a szakma és a nagyközönség számára. A gyártók nem kifejezetten közlékenyek az eredményekkel kapcsolatban, ami elsősorban a Samsungra érvényes, mivel a koreai cég eddig nem közölt pontos értékesítései adatokat a Gear szériával kapcsolatban.

Miből lesz a cserebogár?

Ezért is fontosak a Canalys 2014 első negyedévére vonatkozó adatai, ami kettéosztja a piacot és egyrészt az úgynevezett egyszerű, viselhető kiegészítőkről, másrészt a smart band termékekről, azaz tulajdonképpen az okosórákról beszél. Előbbiek elsősorban a sportoláshoz szánt, kisméretű kijelzővel ellátott kiegészítők, amelyek képesek pulzust méri, lépést számlálni, tudásuk azonban alkalmazásokkal nem bővíthetők, és a mobiltelefonhoz való kapcsolódásuk is korlátos, vagy nem lehetséges.

Az intelligens kiegészítők testesítik meg az okosóra fogalmát, amelyek közül 2014 első negyedévében egyértelműen a Pebble uralta a piacot. A közösségi finanszírozássál indult termék mostanra komoly tényezővé nőtte ki magát, és 35 százalékkal vezet az olyan nagyágyúk előtt, mint a Sony (29%), vagy a Samsung (23%). A Canalys elemzői szerint az előny azért jött össze, mert a Samsung a tavaly év végi, karácsonyi pörgése után alaposan visszavett a Gear vonal gyártásából és már készül a második negyedévben érkező következő szériára. Ezzel összesen fél millió darabbal esett vissza a szegmens teljesítménye erre a három hónapra.

Okosóra gyártók részesedése a világpiacon (2014. első negyedév)

Az egyszerű és az okos viselhető eszközök összesített piaca 2,7 millió terméket termelt ebben a negyedévben, a Pebble előretörése pedig többek között annak köszönhető, hogy a gyártó megjelent a második, elegánsabb, Steel névre hallgató kiadással, ami már azok számára is vonzó lehet, akik az első verziót túlságosan műanyagnak, sportosnak érezték. A másik nagy lökést a Pebble órákra elérhető alkalmazásbolt megnyitása adta, amivel végre nem több forrásból kell, lehet összevadászni az appokat, hanem a felhasználók azokat egy helyre összegyűjtve, csoportosítva találhatja meg.

A Nike feladta, jön az Apple

A sportoláshoz kínált kiegészítők piacát a toronymagasan a Fitbit vezeti 50 százalékos részesedéssel, a második helyen pedig a szintén nagy ugrást produkáló Jawbone található. Egyetlen, ismertebb, nagyobb márkához kötődő termék található ezen a listán: ez a Nike Fuel Band, ami 10 százalékos csökkenést szenvedett el, mivel képtelen volt tartani a lépést a kisebb, de a piaci viszonyokra jobban, gyorsabban reagáló versenytársak tempójával. A sportcég nem is folytatja a termékvonalat, és a jövőben inkább a rendszer alapját képező szoftverre, valamint az eddig összeszedett, 30 milliós Nike+ felhasználó bázisra szeretne fókuszálni.

Noha egyre gyakrabban hallani kétkedő hangokat a hordható okos eszközök piacával kapcsolatban, a Canalys elemzői továbbra is úgy gondolják, hogy nagy felfutás előtt áll a terület. A fellendülést a hamarosan megjelenő új érzékelők fogják beindítani, illetve ebben az évben várható a Google, okosórákra szabott rendszerével, az Android Wearrel ellátott eszközök megjelenése. A Motorola és az LG egészen biztos indul ezen a versenyen, akiket várhatóan más cégek követnek majd, sőt, a Canalys azt is tényként kezeli, hogy az év második felében az Apple kirukkol a saját, testen viselhető, intelligens eszközével.

Mobilitás

Dollármilliók helyett börtönévek járhatnak az oktatási chatbot fejlesztőjének

A korábban számos elismerést elnyerő AllHere megoldását az USA második legnagyobb oktatási körzete is bevezette. Nemrégiben azonban többek között csalással, hamisítással és a befektetők szándékos megtévesztésével vádolták meg a startup alapító-vezetőjét.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.