A vállalat újabb erős negyedévet zárt, bár a befektetőket ezzel sem sikerült lenyűgöznie.

A Microsoft a szeptember 30-án leárt, első 2021-es pénzügyi negyedévében 12 százalékos éves növekedéssel 37,2 milliárd dolláros bevételt termelt, amihez a korábbinál 25 százalékkal magasabb, 15,9 milliárdos működési eredmény és a 2020-as első negyedévet 30 százalékkal meghaladó, 13,9 milliárd dolláros nettó profit társult.

A társaság összes forgalmából ezúttal már 15,2 milliárdot hozott a "commercial cloud" néven hivatkozott portfólió, amelyhez az Azure, az Office 365 és más, üzleti fókuszó felhős szolgáltatásokat sorolják. Ezek az üzletek az előző negyedévben nőtték túl a klienstermékek vagy az üzleti szoftverek teljesítményét, most pedig még nagyobb arányban járultak hozzá a vállalat eredményeihez.

A világjárvány a legtöbb esetben hozzájárult a cloud üzletek fejlődéséhez, így a Microsoft mellett az Amazon, az Alphabet (Google) és más cégek felhős részlegeinek is komoly lökést adott. A Microsoft esetében ugyancsak a járvány nyomán kialakult körülmények hatására ugyancsak meglódultak a személyi számítógépekre szánt Windows renszerek értékesítése, ez pedig az Xbox konzolokkal és a hozzájuk kapcsolódó szolgáltatásokkal együtt az optimista elemzői várakozásoknál is 30 százalékkal több eladást generált a More Personal Computing (Windows, Surface, Xbox, kereső) szegmensben.

A nemrég lezárt negyedév egy másik látványos eredménye, hogy a Teams üzenetküldő és kollaborációs szoftvernek már 115 millió napi szinten aktív felhasználója volt, szemben például az áprilisban jegyzett 75 millióval. A Microsoft pénzügyi vezetője összességében egészségesnek értékelte a július és szeptember közötti három hónapot, amelyet továbbra is meghatározott a távoli szolgáltatásokra épülő növekedés.

Unalmasan nagyszerű kilátások

A vállalat zászlóshajója, az Azure cloud computing platform 48 százalékos éves növekedésével nem csak az előző negyedévet fejelte meg egy százalékponttal, de 4-5 százalékponttal a piaci előrejelzéseket is túlteljesítette. Ez a Microsoft szerint az időközben megkötött, nagy értékű és hosszú távra szóló üzleteknek volt köszönhető, amelyeket egyre gyakrabban sikerül nyélbe ütniük.

Ez azért különösen fontos, mert a commercial cloud alá sorolt termékek profitrátája már 71 százalék körül jár, szemben a tavaly ilyenkor jegyzett 66 százalékkal, vagyis ezen a területen a gyors növekedés érdemben is felfelé tolja a teljes vállalat nyereségességét. A Microsoft ezen belül is a Dynamics 365-öt, a Salesforce.com közvetlen versenytársát emelte ki, amelynek 38 százalékos első negyedéves bővülése állítólag a MS saját várakozásait is felülmúlta.

A commercial cloud értékesítések továbbra is 93 százalékban az előfizetéses modellre épülnek, az ezekből fakadó kötelezettségek – a már előre lekötött szolgáltatások ls kapacitások – pedig 107 milliárd dolláron állnak, szemben az egy évvel korábbi 86 milliárddal.

A befektetőket a stabil negyedév ezúttal sem hatotta meg: a Microsoft papírjai a tőzsdezárás utáni kereskedésben 1,8 százalékot gyengültek, hogy aztán nap közben ismét 1,5 százalékot erősödjenek. Sok elemző viszpnt éppen arról értekezik, hogy a MS-részvények egyértelműen alulértékeltek, figyelembe véve a vállalat minimum évtizedes távlatra előremutató állóképességét, kivételesen stabil mérlegeredményeit és azt a tényt, hogy a cég nyereségessége a lassuló bevételnövekedés mellett is látványosan alakul.

Piaci hírek

A vámtárgyalások miatt csúszhat az amerikai cégek EU-s büntetése

Az Európai Bizottságnak elvileg a héten kellett volna bejelentenie a Meta és az Apple ellen tavaly indított vizsgálatok eredményét, ám sajtóértesülések szerint Brüsszel az USA-val folytatott kereskedelmi tárgyalások miatt jegeli az ügyeket.
 
Hirdetés

Exkluzív szakmai nap a felhők fölött: KYOCERA Roadshow a MOL Toronyban

A jövő irodája már nem a jövő – hanem a jelen. A digitális transzformáció új korszakába lépünk, és ebben a KYOCERA nemcsak követi, hanem formálja is az irányt. Most itt a lehetőség, hogy első kézből ismerje meg a legújabb hardveres és szoftveres fejlesztéseket, amelyekkel a KYOCERA új szintre emeli a dokumentumkezelést és az üzleti hatékonyságot.

A mesterséges intelligencia új korszakába léptünk. A generatív MI nem csupán kísérleti technológia. Sok cég stratégiai eszköznek tekinti, amely segít a versenyképesség megőrzésében, javításában.

a melléklet támogatója a One Solutions

CIO KUTATÁS

AZ IRÁNYÍTÁS VISSZASZERZÉSE

Valóban egyre nagyobb lehet az IT és az IT-vezető súlya a vállalatokon belül? A nemzetközi mérések szerint igen, de mi a helyzet Magyarországon?

Segítsen megtalálni a választ! Töltse ki a Budapesti Corvinus Egyetem és a Bitport anonim kutatását, és kérje meg erre üzleti oldalon dolgozó vezetőtársait is!

Az eredményeket május 8-9-én ismertetjük a 16. CIO Hungary konferencián.

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.