A Microsoft a szeptember 30-án leárt, első 2021-es pénzügyi negyedévében 12 százalékos éves növekedéssel 37,2 milliárd dolláros bevételt termelt, amihez a korábbinál 25 százalékkal magasabb, 15,9 milliárdos működési eredmény és a 2020-as első negyedévet 30 százalékkal meghaladó, 13,9 milliárd dolláros nettó profit társult.
A társaság összes forgalmából ezúttal már 15,2 milliárdot hozott a "commercial cloud" néven hivatkozott portfólió, amelyhez az Azure, az Office 365 és más, üzleti fókuszó felhős szolgáltatásokat sorolják. Ezek az üzletek az előző negyedévben nőtték túl a klienstermékek vagy az üzleti szoftverek teljesítményét, most pedig még nagyobb arányban járultak hozzá a vállalat eredményeihez.
A világjárvány a legtöbb esetben hozzájárult a cloud üzletek fejlődéséhez, így a Microsoft mellett az Amazon, az Alphabet (Google) és más cégek felhős részlegeinek is komoly lökést adott. A Microsoft esetében ugyancsak a járvány nyomán kialakult körülmények hatására ugyancsak meglódultak a személyi számítógépekre szánt Windows renszerek értékesítése, ez pedig az Xbox konzolokkal és a hozzájuk kapcsolódó szolgáltatásokkal együtt az optimista elemzői várakozásoknál is 30 százalékkal több eladást generált a More Personal Computing (Windows, Surface, Xbox, kereső) szegmensben.
A nemrég lezárt negyedév egy másik látványos eredménye, hogy a Teams üzenetküldő és kollaborációs szoftvernek már 115 millió napi szinten aktív felhasználója volt, szemben például az áprilisban jegyzett 75 millióval. A Microsoft pénzügyi vezetője összességében egészségesnek értékelte a július és szeptember közötti három hónapot, amelyet továbbra is meghatározott a távoli szolgáltatásokra épülő növekedés.
Unalmasan nagyszerű kilátások
A vállalat zászlóshajója, az Azure cloud computing platform 48 százalékos éves növekedésével nem csak az előző negyedévet fejelte meg egy százalékponttal, de 4-5 százalékponttal a piaci előrejelzéseket is túlteljesítette. Ez a Microsoft szerint az időközben megkötött, nagy értékű és hosszú távra szóló üzleteknek volt köszönhető, amelyeket egyre gyakrabban sikerül nyélbe ütniük.
Ez azért különösen fontos, mert a commercial cloud alá sorolt termékek profitrátája már 71 százalék körül jár, szemben a tavaly ilyenkor jegyzett 66 százalékkal, vagyis ezen a területen a gyors növekedés érdemben is felfelé tolja a teljes vállalat nyereségességét. A Microsoft ezen belül is a Dynamics 365-öt, a Salesforce.com közvetlen versenytársát emelte ki, amelynek 38 százalékos első negyedéves bővülése állítólag a MS saját várakozásait is felülmúlta.
A commercial cloud értékesítések továbbra is 93 százalékban az előfizetéses modellre épülnek, az ezekből fakadó kötelezettségek – a már előre lekötött szolgáltatások ls kapacitások – pedig 107 milliárd dolláron állnak, szemben az egy évvel korábbi 86 milliárddal.
A befektetőket a stabil negyedév ezúttal sem hatotta meg: a Microsoft papírjai a tőzsdezárás utáni kereskedésben 1,8 százalékot gyengültek, hogy aztán nap közben ismét 1,5 százalékot erősödjenek. Sok elemző viszpnt éppen arról értekezik, hogy a MS-részvények egyértelműen alulértékeltek, figyelembe véve a vállalat minimum évtizedes távlatra előremutató állóképességét, kivételesen stabil mérlegeredményeit és azt a tényt, hogy a cég nyereségessége a lassuló bevételnövekedés mellett is látványosan alakul.
Felhőbe vezető út hazai szakértelemmel
Robusztus műszaki háttér, korszerű technológia és a felhasználóbarát kezelhetőség. A Flex Cloudhoz nem kell nagy IT-csapat, csak egy elhatározás és pár kattintás.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak