Tavaly még sima mobiljáték formájában gyűjtötte az adatokat a Sea Hero Quest, idén viszont már a virtuális valóságban barangolva is segíthetünk a demencia ellen küzdő kutatóknak.

A Deutsche Telekom tavaly indította el programját, amellyel játékos formában igyekszik bevonni felhasználókat a demenciakutatás támogatására. A Sea Hero Quest eddig közel 3 millió embert mozgatott meg, az ebből származó eredményekre építve pedig érkezik a VR-es kiadás.

Virtuális játék, valós kutatás

A német telekommunikációs óriás valamennyi európai vállalata, így a Magyar Telekom is részt vesz a programban. A Samsung Gear VR platformon elérhető játék letölthető a magyar nyelvű honlapról. Az ingyenes szoftver elsősorban az emberi agy működéséről, a térbeli tájékozódásról szolgáltathat különösen nagy mennyiségű feldolgozható adatot a demencia leküzdésén fáradozó szakembereknek. A játék mobil változatával az elmúlt nagyjából egy évben mintegy 3 millióan játszottak és ezzel több ezer évnyi hagyományos laboratóriumi kutatásnak megfelelő adatot szolgáltattak.
 


A Sea Hero Quest VR lehetővé teszi a kutatók számára, hogy összevessék az adatokat a Sea Hero Quest mobil app segítségével összegyűjtött adatokkal. Reményeik szerint a mobil alkalmazás által generált adatbázisra építve, a VR technológia alkalmazásával jobban megérthetik az emberi térbeli tájékozódás mechanizmusát. Korábban a Sea Hero Quest mobilalkalmazással gyűjtött adatokból 22.5° pontossággal lehetett megállapítani, hogy a játékos milyen irányba fordul, míg a Sea Hero Quest VR környezetében ez 1.5°-ra szűkíthető le, így a kutatók tizenötször pontosabb navigációs adatokkal dolgozhatnak.

2 perc = 5 óra

A napokban elindult mobiljátékot a Glitchers játékfejlesztőinek, tudósoknak és kutatókban a bevonásával a Saatchi & Saatchi London irányítja. A játékosok szigetek és jéghegyek közötti lavírozásának minden másodperce hasznos tudományos adattá konvertálható a szakértők számára. Ugyanennyi adat begyűjtéséhez hagyományos módszerekkel több mint 5 órára lenne szükség.

A játék által begyűjtött anonimizált adatokat egy biztonságos szerveren tárolják Németországban, majd ezeket a partnerként bevont egyetemek csapata elemzi. Az adatok elemzéséből nyert első eredményeket San Diegóban, a Neuroscience konferencián mutatták be 2016-ban, és folynak a kísérletek a játék klinikai környezetben történő alkalmazására is.

Eredményekre pedig nagy szükség lenne, hiszen előrejelzések szerint az időskori memóriazavarok 2050-re világszerte 135 millió embert érintenek majd. A betegség egyebek mellett megakadályozza az új emlékek kialakulását és tárolását, és a fokozottan nagyobb és gyorsabb információáramlás hatására a kór egyre jobban érinti a fiatalabb korosztályokat is.
Cloud & big data

A Tesla bármelyik másik márkánál több halálos balesetben érintett

Az elmúlt években gyártott járműveket vizsgálva kiderült, hogy az amerikai utakon a Teslák az átlagosnál kétszer gyakrabban szerepelnek végzetes ütközésekben a megtett mérföldek arányában.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.