Az Interbrand az ezredfordulón jelentette meg először a világmárkákat rangsoroló listáját. Az első toplistán az Apple még csak a 36. volt "mindössze" 6,6 milliárd dolláros márkaértékkel. A 2016-os mezőnyt viszont ennek 27-szeresével vezeti kényelmesen.
Egy cég mind felett
Az Apple négy évvel ezelőtt szerezte meg a világ legértékesebb márkája címet a Coca-Colától. A technológiai vállalatok dominanciájának jeleként egy évvel később az üditőital-gyártót már a Google is beelőzte. A friss listán is ez a három cég áll az élen, ám a Coca-Cola egyre súlytalanabbá válik ebben az összevetésben. Sőt, most is csak hajszállal tudta maga mögé utasítani a szépen erősödő Microsoftot.
Az első húsz több mint felét a technológiai és internetes brandek adják
Ahogy a fenti logóerdőből elsőre is kitűnik, az informatikai piac szinte kisajátította az előkelő helyezéseket. Ráadásul nem csupán az elfoglalt pozíciók mennyisége, hanem az éves növekedés üteme is azt mutatja a technológiai óriásoktól a közeljövőben sem várható különösebb visszaesés. A két legnagyobb növekedő például az internetben rejlő lehetőséget kiválóan meglovagoló Amazon, illetve az itt is rakétázó Facebook lett. A képet ugyanakkor kicsit árnyalja az IBM gyengélkedése, azaz a szektor képviselőjének lenni még önmagában nem jelent automatikus sikert és folyamatos márkaérték-növekedést.
Exkluzív szakmai nap a felhők fölött: KYOCERA Roadshow a MOL Toronyban
A jövő irodája már nem a jövő – hanem a jelen. A digitális transzformáció új korszakába lépünk, és ebben a KYOCERA nemcsak követi, hanem formálja is az irányt. Most itt a lehetőség, hogy első kézből ismerje meg a legújabb hardveres és szoftveres fejlesztéseket, amelyekkel a KYOCERA új szintre emeli a dokumentumkezelést és az üzleti hatékonyságot.
CIO KUTATÁS
AZ IRÁNYÍTÁS VISSZASZERZÉSE
Valóban egyre nagyobb lehet az IT és az IT-vezető súlya a vállalatokon belül? A nemzetközi mérések szerint igen, de mi a helyzet Magyarországon?
Segítsen megtalálni a választ! Töltse ki a Budapesti Corvinus Egyetem és a Bitport anonim kutatását, és kérje meg erre üzleti oldalon dolgozó vezetőtársait is!
Az eredményeket május 8-9-én ismertetjük a 16. CIO Hungary konferencián.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak