Bár nem a cupertinói cég márkaértéke nőtt a legnagyobb mértékben, az Apple első helye betonbiztosnak látszik az elkövetkező években is a világ legértékesebb brandjeinek listáján.

Az Interbrand az ezredfordulón jelentette meg először a világmárkákat rangsoroló listáját. Az első toplistán az Apple még csak a 36. volt "mindössze" 6,6 milliárd dolláros márkaértékkel. A 2016-os mezőnyt viszont ennek 27-szeresével vezeti kényelmesen.

Egy cég mind felett

Az Apple négy évvel ezelőtt szerezte meg a világ legértékesebb márkája címet a Coca-Colától. A technológiai vállalatok dominanciájának jeleként egy évvel később az üditőital-gyártót már a Google is beelőzte. A friss listán is ez a három cég áll az élen, ám a Coca-Cola egyre súlytalanabbá válik ebben az összevetésben. Sőt, most is csak hajszállal tudta maga mögé utasítani a szépen erősödő Microsoftot.

 


 

Az első húsz több mint felét a technológiai és internetes brandek adják


Ahogy a fenti logóerdőből elsőre is kitűnik, az informatikai piac szinte kisajátította az előkelő helyezéseket. Ráadásul nem csupán az elfoglalt pozíciók mennyisége, hanem az éves növekedés üteme is azt mutatja a technológiai óriásoktól a közeljövőben sem várható különösebb visszaesés. A két legnagyobb növekedő például az internetben rejlő lehetőséget kiválóan meglovagoló Amazon, illetve az itt is rakétázó Facebook lett. A képet ugyanakkor kicsit árnyalja az IBM gyengélkedése, azaz a szektor képviselőjének lenni még önmagában nem jelent automatikus sikert és folyamatos márkaérték-növekedést.

Piaci hírek

A Tesla bármelyik másik márkánál több halálos balesetben érintett

Az elmúlt években gyártott járműveket vizsgálva kiderült, hogy az amerikai utakon a Teslák az átlagosnál kétszer gyakrabban szerepelnek végzetes ütközésekben a megtett mérföldek arányában.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.