A problémák ellenére megtartotta első helyét az Apple a világ legértékesebb márkáinak listáján. A nagy vetélytárs Google pedig feljött a második helyre.

Idén is elkészítette a világ legértékesebb márkáit lajstromozó listáját az Interbrand. A 2000. óta minden évben publikált eredmények ezúttal nem hoztak változást a legjobbak között. Tavalyhoz hasonlóan ismét az Apple végzett az élen, amelyet most is nagy riválisa, a Google követ, míg a dobogó legalsó fokára a Coca-Cola ereje még mindig elég.

Technológiai erődemonstráció

A nem egyértelműen pozitív pénzügyi eredmények és a friss adatvédelmi botrány ellenére az Apple biztosan úl a trónon, sőt tavalyi előnyét még növelni is tudta az üldözökkel szemben. Az almás márka értékét a szakértők jelenleg 118,9 milliárd dollárra becsülik. Az Apple 21 százalékos értéknövekedése a legerősebb volt a legjobb tíz cég között. Nem panaszkodhat a Google sem: 107,4 milliárdosra becsült márkaértékével elérte, hogy ez legyen az első olyan év, amikor két 100+-os márka áll az élen. (Ráadásul a keresőóriást a MillwardBrown egy hasonló felmérése az első helyre rangsorolta.)

A világ legértékesebb márkái 2014 | Create Infographics

Az éllovasok mellett számos más technológiai cég befért a legjobbak közé. Bár az Interbrand besorolása szerint a két első mellett csak a Microsoft és a Samsung tekinthető a szektor képviselőjének, de a pénzügyi szolgáltatónak kategorizált IBM-et is nyugodt szívvel ide vehetjük. 

Lecsúszók és feltörekvők

Ha a bővebb eredményeket nézzük, ott is tömött sorokban következnek az infokommunikációs szektor képviselői. Nem meglepő, hogy közülük a Facebook tudott a leginkább előre törni. A közösségi oldal jelenleg a 29. legértékesebb márka, de az egy év alatt elért 86 százalékos növekedésből látszik, bőven van még lendület a Zuckerberg-birodalomban. A pozitív példák között mindenképpen érdemes szólna a Huaweiről. A 4,3 milliárdos márkaértékkel bíró hálózati és távközlési cég az első kínai vállalkozás, amelyik befért a százas listára.

Kellemetlen eredményt hozott az idei összeállítás az Intelnek, amely folytatta évek óta tartó lejtmenetét és 8 százalékos értékvesztéssel kénytelen volt elbúcsúzni a Top10-től. Semmi meglepő nincs a hányatott sorsú Nokia megítélésében. A már tavaly is óriásit zuhant márkaérték idén újabb 44 százalékot esett. Igaz, volt honnan lebucskázni, mert az évről évre tapasztalt hatalmas leértékelődés ellenére sem tudott kiesni a legjobb százból a márka. A most elfoglalt 98. hely azért jelzi, jövőre már nem valószínű, hogy találkozni fogunk a listán a finnek egykori büszkeségével.

Piaci hírek

Harry Smithnek hívnak? Akkor buktad ezt a szoftvermérnöki állást!

A mesterséges intelligenciát használó toborzószoftverek állítólag nem szeretik az angolszász nevet viselő férfi jelölteket.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.