Ma hozta nyilvánosságra a világmárkák legújabb rangsorát az amerikai Interbrand. Az ez évi lista meglepetése, hogy két technológiai cégnek is sikerült leköröznie a 13 éve világelső Coca-Colát.

A száz legértékesebb globális márka összértéke 2013-ban elérte az 1,5 ezer milliárd dollárt, ami rekord mértékben, 8,4 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit – derül ki az Interbrand felméréséből. A társaság az ezredfordulón jelentette meg először a világmárkákat rangsoroló listáját. Azon a listán az Apple akkor még csak a 36. volt "mindössze" 6,6 milliárd dolláros márkaértékkel. Az azóta eltelt közel másfél évtized alatt a közel tizenötszörösére nőtt az alma logójú márka értékét: most 98,3 milliárd dollár.

Technológiai fölény

Az idei listát általában is a technológiai szektor uralja közel 450 milliárd dolláros összértékkel. Ez nem véletlen, hiszen az ezek által a cégek által gyártott eszközök ma már az emberek mindennapjainak szinte nélkülözhetetlen részévé váltak – magyarázták a szakértők a jelenséget. Mindenesetre a top tíz vállalatból hét érkezik ebből az ágazatból, ráadásul az öt leggyorsabban növekvőből négyet ad az IKT-ipar.

A legnagyobb arányú, 43 százalékos növekedést a ma még az 52. helyen álló Facebook érte el, de 34 százalékot tudott felmutatni a dobogó második fokán álló Google is. Az Apple 28 százalékot javított tavalyi márkaértékén, ettől arányában alig marad el a maga 27 százalékával a jelenleg 19. helyet elfoglaló Amazon. A Samsung is az idei leggyorsabban növekvők közé került: a 20 százalékos növekedésével a koreai márka ebben az évben a 8. helyet tudta megszerezni.

A 15 legértékesebb világmárka 2013-ban


(Forrás: Interbrand)

A Samsungnak nagy jövőt jósolnak a szakértők: a távol-keleti cég lehet az Apple első számú kihívója. Bár a mobilkészülékek piacán már sikerült is leköröznie az amerikai vetélytársat, a lista összeállítói szerint a márkaérték várhatóan lassabban követi majd a tényleges értékesítés pozícióit.

Akiknek nem sikerült

A technológiai szektorban sem minden rózsás, vannak olyan társaságok is, amelyek nemhogy növekedni nem tudtak, hanem korábbi helyüket sem tudták megőrizni. Az idei abszolút vesztesek közé sorolható például a Yahoo! és a Blackberry: a két cég be sem került a top 100-ba. A jelenleg az 57. helyen lévő Nokia pedig a lista történetének legnagyobb visszaesését produkálta: 65 százalékkal csökkent a márka értéke. A Dell is esett vagy 10 százalékot, amivel csak a 61. helyet tudta megragadni.

A technológiai szektor fölényét az idén már egy másik toplista is mutatta. Mint korábban megírtuk a MillwardBrown piackutató cég rangsorában a dobogó minden fokát IT-cégek foglalhatták el. A rangsor első ötven helyezettje között tizenöt cég került ki ebből az iparágból. Az élcsapat eleve három technológiai cég: az Apple, a Google és az IBM.

A testkamerák felvételei alapján készítene rendőrségi jelentéseket az MI

Pontosabban a Draft One nevű MI-alkalmazás fejlesztője, aki szerint jó ötlet rábízni az ilyesmit a totál megbízhatatlan mesterséges intelligenciára.
 
Hirdetés

Adathelyreállítás pillanatok alatt

A vírus- és végpontvédelmet hatékonyan kiegészítő Zerto, a Hewlett Packard Enterprise Company platformfüggetlen, könnyen használható adatmentési és katasztrófaelhárítási megoldása.

A válasz egyszerű: arról függ, hogy hol, hogyan és milyen szabályozásoknak és üzleti elvárásoknak megfelelően tároljuk az információt. A lényeg azonban a részletekben rejlik.

a melléklet támogatója az EURO ONE Számítástechnikai Zrt.

CIO KUTATÁS

TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?

Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »

Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.