Egy San Franciscó-i startup egy rakás pénzt költött rá, hogy szuper menő hellyé varázsolja az irodáit, de a kísérlet kudarcot vallott. Az persze nem világos, hogy mi lett volna, ha valami értelmes dologgal próbálkoznak.
Hirdetés
 

Az Expensify nevű fintech startup áprilisban nyitott egy koktélbárt San Franciscó-i irodájában, amit akkor a cég vezetője, David Barrett "egyfajta kísérletnek" nevezett egy csábító munkahelyi tér létrehozására és a produktív növelésére. Fél évvel később, november elsejével aztán be is zárták a spéci céges társalgót, Barrett pedig egy blogbejegyzésben ismerte el, hogy a kísérlet lényegében az alkalmazottak visszacsábításáról szólt, akik már túlságosan is hozzászoktak az otthoni munkavégzéshez.

Szerinte kiderült, hogy ha egy részben ingyenes, elegáns koktélbár sem elég hozzá, hogy az emberek szívesen járjanak be, akkor a fizikai irodát hivatalosan is halottnak nyilváníthatjuk. Ahogy az eseményekről beszámoló SFist oldalán is kiemelik, az Expensify kezdeményezése kifejezetten sokba került: a cég az italok árusítását lehetővé tevő engedélyekért önmagában negyedmillió dollárt fizetett, és a bár állítólag úgy is nagyon kevés bevételt termelt, hogy a pulthoz vezető sor vége néha az ajtón kívül volt.

Az a biztos, hogy náluk nem működött

Barrett szerint mindezek után nyugodtan kijelenthető, hogy aki mindennap bejár az irodába, az valószínűleg azért teszi, mert a főnöke vagy a munkatársai elvárják tőle, és nem azért, mert tényleg onnan akar dolgozni. A kommentárok mindezt egy célzott lövésnek értékelték a többi technológiai vezezető irányába, akik a járvány végeztével megpróbálták visszakényszeríteni az alkalmazottakat az irodahelyiségekbe, és ezzel semmi mást nem értek el, mint hogy sokan közülük beadták a felmondásukat.

A nyár végén mi is beszámoltunk egy amerikai kutatásról, amelynek alapján a cégvezetők többsége beidegződések alapján, adatok nélkül döntött a dolgozók visszarendeléséről, és sokszor logisztikai szempontból sem sikerül rendesen megszervezni a dolgot. Egy másik kutatás azonban arra is rávilágít, hogy a legfelsőbb szinteken így is három éven belül teljes visszarendeződésre számítanak, miközben egy harmadik tanulmány szerint a legjobb távmunkások éppen azokból lettek, aki szívesebben járnának be az irodába.


a kép forrása: community.expensify.com

 

Közösség & HR

"Várj csak, amíg én is szavazhatok" – erős hullámokat vet a social media ausztrál szabályozása

Továbbra is heves vita zajlik a 16 év alatti felhasználók letiltásáról, akik egyelőre ott izmoznak az ausztrál miniszterelnök TikTok-oldalán. Az intézkedések bevezetését senki sem tartja könnyűnek, a nagy kérdés pedig az, hogy lesz-e bármi értelme a közösségimédia-szolgáltatók működésének átalakítása nélkül.
 
Sok szervezet adatvezéreltnek tartja magát, mert van BI rendszere és heti dashboardja. A valóságban azonban ennél többről van szó; a kérdés ugyanis nem az, hogy van-e elég adat, hanem, hogy mennyire jól használják a döntések meghozatalához.

a melléklet támogatója a One Solutions

EGY NAPBA SŰRÍTÜNK MINDENT, AMIT MA EGY PROJEKTMENEDZSERNEK TUDNIA KELL!

Ütős esettanulmányok AI-ról, agilitásról, csapattopológiáról. Folyamatos programok három teremben és egy közösségi térben: exkluzív információk, előadások, interaktív workshopok, networking, tapasztalatcsere.

2026.03.10. UP Rendezvénytér

RÉSZLETEK »

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.