Eredménybeszámoló sajtótájékoztatónak indult eredetileg, de az üzleti élet közbeszólt, az egy nappal korábbi nagy bejelentés a Vodafone-UPC tranzakcióról elvitte a show-t, a jelenlévőket főként a hogyan tovább érdekelte.
A legnagyobb kihívója lehet a hazai piacvezetőnek
Robert Redeleanu, a UPC Magyarország vezérigazgatója így kommentálta az eseményeket: a tranzakció beleillik a távközlési iparág fejlődésébe. A versenyhatósági eljárás lezárását követően, amit a vezérigazgató nagyjából jövő év második felére datál, egy olyan integrált, egy ernyő alatt négyféle szolgáltatástípusra képes országos operátor jöhet létre, amely a legnagyobb kihívója lehet a hazai piacvezető szolgáltatónak.
A vezérigazgató szerint a UPC-ügyfeleket egy bejáratott mobil, míg a Vodafone-ügyfeleket pedig egy még biztosabb vezetékes háttér szolgálja ki a jövőben. (Mindkét szolgáltató megpróbált ugyanis már a másik pályájára lépni, a UPC három éve alakítja épp a Vodafone hálózat bevonásával a saját mobil portfolióját. A Vodafone pedig közel két éve látott neki a saját vezetékes láb kiépítésének.) Rebeleanu úgy látja, a jövő nagy fejlesztéseit is segíti a tranzakció, mivel a gigabites és az 5G hálózatokhoz még nagyobb erőforrások kellenek.
A versenyhatósági eljárások lezárásáig a UPC Magyarország a Liberty Global csoport részeként, független piaci szereplőként folytatja önálló működését. Az, hogy a későbbiekben mi lesz a UPC márkával, a Vodafone döntése lesz – tette hozzá.
És hogy mit is vesz meg Magyarországon a Vodafone? A cég vezetője az utóbbi öt év legkiemelkedőbb negyedéves teljesítményének tartja az idei évindítót. Az év első három hónapjában az előfizetések száma 7,6 százalékkal nőtt, megközelítette a 2,1 milliót. A lakossági és üzleti ügyfelek száma meghaladta a 855 ezret, ami 30 ezerrel több mint egy éve.
A nagy sebességű internetre előfizetők tábora több mint 40 ezerreől bővült és elérte 673 ezres létszámot, a digitális és analóg televízió előfizetések száma pedig 685 ezer fölé emelkedett, 21 ezerrel meghaladva az egy évvel korábbit. Mintegy 40 százalékkal gyarapodott a mobil előfizetések száma, amely így már több mint 93 ezer, az ügyfelek meghatározó része vezetékes előfizetőként indult a cégnél. A UPC szolgáltatásai közel 1,8 millió háztartásban érhetők el, ez nagyjából 60 ezres javulás a tavalyi hasonló időszakhoz képest.
Visszahozzák a mobilban a korlátlanságot
A tulajdonosváltás egyelőre nem hoz változást a rövid távú tervezésben, főleg az idei évre vonatkozóban. A UPC az idei első negyedévben újabb 7 400 háztartásba telepített szupergyors szélessávú hálózatot. A beruházások idei fontos állomása a monori körzetben megkezdett fejlesztés, amellyel további 21 ezer háztartásba jut el a modern optikai hálózat, részben a Szupergyors Internet Programban (SZIP) elnyert állami támogatás révén.
A felvásárlás ellenére is kitart eddigi mobil stratégiája mellett a cég, vagyis a cél, hogy egy éven belül megduplázzák az előfizetők számát. A mobilos portfólió volt az idei növekedés egyik motorja. Jelenleg a társaság ügyfeleinek a 10 százaléka vesz igénybe mobil szolgáltatást. A csak mobilos előfizetők száma elenyésző, pár ezer, de eredetileg is az volt a cél, hogy a vezetékes szolgáltatásokat igénybevevők jussanak mobil szolgáltatáshoz.
A mobil portfóliót idén átfazonírozzák, visszahozzák a hangban és az adatban korábban biztosított korlátlanságot, oly módon, hogy az ügyfelek ezt az opciót a UPC Mobil Super és a Super Plus díjcsomagokban bármikor rugalmasan igényelhetik, vagy éppen lemondhatják hűségszerződés nélkül. Előbbihez 3, utóbbihoz 4 GB adatcsomag jár kevesebb mint 4000, illetve kevesebb mint 6500 forint havidíj fejében. A Super és a Super Plus tarifákhoz havi 2000 forintért választható a korlátlan adat opció. A Super Plus tarifa előfizetői havi 2500 forintért választhatnak korlátlan beszéd opciót is, amelyet belföldön és EU-roaming során is igénybe vehetnek.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak