Egy meglepő új dizájn olyan moduláris platformot hozna létre az elektromos autókhoz, amelyre a golfkocsiktól a pickup teherautókig bármit rá lehet építeni.

A napjainkban futó elektromos autók felépítése nem különbözik alapvetően a hagyományos, belső égésű motorral működő modellekétől, a járművek megfelelő komponenseit nagyjából ugyanott kell keresnünk, ha felnyitjuk mondjuk a motorháztetőt. Az izraeli REE új koncepciója azonban egy teljesen más megközelítést vezetne be az elektromos autók tervezésében: a motortérből mindent átpakolna a kerekek mellé (sőt a kerekekbe), ezzel pedig egy lapos, gördeszkára hasonlító moduláris platformot alakít ki.

A TechCrunch Mobility rendezvényen a múlt héten bemutatott megoldás lényege, hogy a képen is látható módon a négy motorból álló rendszertől a kormányműveken keresztül a szintszabályozó aktív felfüggesztésig mindent a kerekekhez pakoltak, ezzel pedig a méret és a felépítmény változtatásával akár 3 másodperc alatt 100 km/h sebességre gyorsuló sportautót, akár egy terepjárót ki lehet szolgálni. A REE mindezt "a kerék újrafeltalálásának" nevezi, amivel újabb lökést adna az elektromobilitás fejlődésének.

Új fazon az önvezető autóknak

Az egész ötlet nyilvánvaló hozadéka a dizájn szabadságának kiterjesztése lenne, mivel egyetlen platformra lehetne építeni a különféle modelleket. A motor, a kormányzás, a felfüggesztések, az erőátviteli rendszerek, a szenzorok, a fékek, a hűtőrendszerek vagy az elektronika is elférnek a teljesen lapos alapon, ami a cég szerint nem csak a stabilitást és a fürgeséget támogatja, de az autók össztömegét is segít csökkenteni. Ez utóbbi nyilván kulcskérdés az ehergiahatékonyságot és magasabb teljesítményt hajtó fejlesztésekben.
 


A legfontosabb szempont, legalábbis a gyártók és beszállítók számára, mégis a költségek csökkentése lehet. A REE felhívja rá a figyelmet, hogy egy ehhez hasonló, univerzális keretrendszer alkalmazása óriási megtakarításokat hozhat a számtalan különböző, egymással párhuzamosan használt platform kiváltásával. Ezek megterezése és validációja külön-külön is hosszú időt vesz igénybe, és dollármilliókba kerül az egyes társaságoknak.

A REE egyébként már több autóipari beszállítóval és autógyártó vállalattal folytat együttműködést; ezek közül a Mitsubishi már be is jelentette, hogy hatalmas potenciált lát a REE technológiájában, és azt várja az új moduláris platformtól, hogy hatékonyabbát tegye az elektromos autók fejlesztését, elsősorban is az autonóm járművek vonatkozásában.
 

 

Piaci hírek

Rasszista, gyűlölködő, Hitler-imádó posztokat tolt Musk "javított" chatbotja

A Grokot fejlesztő xAI alig győzi törölni az alig néhány nappal ezelőtt továbbfejlesztett generatív algoritmusból áradó szemetet.
 
A kompromittált rendszerek, a dark weben felbukkanó ügyféladatok vagy a zsarolóvírus-kampányok következményei már a vezérigazgatói és pénzügyi igazgatói irodában csapódnak le – jogi, reputációs és üzleti szinten is. Lehet és kell is védekezni ellene.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.