A DXC Technology Magyarország Kft. nyerte el a MÁV legújabb, 3,6 milliárd forintból megvalósuló informatikai fejlesztését, amelynek célja a gördülőállomány-karbantartását és az erőforrás-tervezést támogató informatikai rendszer bevezetése csoportszinten – közölte a MÁV az MTI-vel. A DXC a projektet, melyet 22 hónap áll alatt kell megvalósítani, nyílt, európai uniós értékhatárt elérő, egyfordulós közbeszerzési eljárásban nyerte el.
A fejlesztés az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program (IKOP) keretében valósul meg. A MÁV-Start Zrt. és a MÁV Zrt. alkotta konzorcium múlt héten írta alá a támogatási szerződést az Innovációs és Technológiai Minisztériummal: a minisztérium a projekt bekerülési értékének 90 százalékára vállalt támogatási kötelezettséget.
A közleményből az nem derül ki, hogy ezek a fejlesztések hogyan kapcsolódnak a tavaly lezárt, összesen 3,3 milliárd forintból megvalósult INKA projekthez. Ez már csak azért is érdekes lehet, mert a kiírás alapján a két projekt között lehetnek átfedések.
Lassan házi szállító lesz a DXC
2015-ben indult el az INKA projekt, amelynek célja egy az infrastruktúra és gördülő állomány karbantartását támogató szoftver bevezetése, valamint az IT alkalmazáskonszolidáció volt. Az INKA-t a MÁV és a MÁV-START alkotta konzorcium 1,4 milliárd forint értékű IKOP- és 1,9 milliárd forintos KÖZOP-támogatásból (Közlekedés Operatív Program) finanszírozta. A szállító akkor is a DXC volt, bár a cég még 2015-ben HPE-ként szerződött a vasúttársasággal (a DXC magyar szervezete hivatalosan tavaly április elején állt fel), amely szoftverszállítóként az SAP-t is bevonta.
Az INKA projekt hivatalos lezárása tavaly április elején történt meg, akkor állt át a MÁV az új, a műszaki és az azt támogató gazdasági folyamatokat is magában foglaló vállalatirányítási rendszerre. Bár a projekt kiírásában a karbantartás és az alkalmazáskonszolidáció szerepelt, az akkori fejlesztések a vállalatcsoport működésének egészére kihatottak. Megújították a cégcsoport vállalati architektúráját meghatározó alaprendszereket, és csoportszinten bevezették az SAP vállalatirányítási rendszerét, a Tibco integrációs platformot, valamint egy a teljes vállalati működést átfogó jogosultsági rendszert. Szintén akkor álltak át a MÁV az alaptevékenységét támogató Infralife rendszer használatára, amely a vállalat vonalas műszaki infrastruktúrájának nyilvántartását, karbantartását és térképi megjelenítését végzi.
CIO KUTATÁS
AZ IRÁNYÍTÁS VISSZASZERZÉSE
Valóban egyre nagyobb lehet az IT és az IT-vezető súlya a vállalatokon belül? A nemzetközi mérések szerint igen, de mi a helyzet Magyarországon?
Segítsen megtalálni a választ! Töltse ki a Budapesti Corvinus Egyetem és a Bitport anonim kutatását, és kérje meg erre üzleti oldalon dolgozó vezetőtársait is!
Az eredményeket május 8-9-én ismertetjük a 16. CIO Hungary konferencián.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak