Nem jött be a kiadó terve, hogy az amúgy sem fillérekbe kerülő új játékából még egy halom pénzt nyerjen ki agresszív reklámelhelyezéssel.

A videojátékok piacán komoly szereplőnek számító Electronic Arts (EA) meglehetősen bátor, vagy a történtek fényében inkább botor húzásra szánta el magát legújabb sikervárományosa, a ketrecharcos küzdelmeket szimuláló UFC 4 megjelenését követően. Abban alapvetően már nem lenne semmi újdonság, hogy pénzért kínált játékokban is találkozhatnak reklámokkal a felhasználók, ám az EA mostani akciójának sem az időzítése, sem a kivitelezése nem volt a legprofesszionálisabb.

Kivártak, majd lecsaptak

A kiadó ugyanis csak a napokban, a játék megjelenése után egy hónappal indította be a hirdetéselhelyezést. Ennek oka nyilvánvalóan az volt, hogy a program megjelenésekor születő kritikákat ez semmiképpen ne befolyásolhassa. Aztán amint megszülettek az egyébként alapvetően pozitív írások, a menedzsment elérkezettnek látta az időt némi extraprofit összegereblyézésére.

 

Look at the amount of times that an ad appears in the middle of gameplay, this is unacceptable for a $60 game and disgusting to add in an update after I already purchased the game. from r/EASportsUFC

 

A hirtelen megjelenő reklámok azonban túlságosan intenzívre sikeredtek. Az Amazon saját gyártású The Boys sorozatának most debütáló új évadához például a visszajátszások alatt két teljes képernyős felugró hirdetéssel, a játékmenet közben egy kisebb felugró reklámmal az időmérő felett, illetve a harc színteréül szolgáló oktagon erőteljes fellogózásával igyekeztek kedvet csinálni.

Második menet

A történetnek azonban itt nincs vége, ugyanis az internet népe megmutatta, hogy kellően nagy számú és hangos véleménynyilvánítással még az ilyen méretű cégeket is meghátrálásra lehet kényszeríteni. Az itthon nagyjából 20 ezer forintért kínált konzoljáték vásárlói ugyanis finoman szólva sem voltak elragadtatva attól, hogy a szórakozásukat agresszív ésvagy időrabló reklámokkal próbálja tönkretenni az EA. Redditen, a játékkal kapcsolatos fórumokon és a kiadó közösségi csatornáin is ömleni kezdett a panasz, ami olyan nyomást helyezett a cégre, hogy nem volt más megoldás, mint visszakozni. 

Az EA sajtóközleménye rögtön az elején némi mentegetőzéssel indul, miszerint korábban is volt rá példa, hogy szponzoráció jelent meg a sorozat előző részeiben. Nagy különbség azonban, hogy eddig ez megmaradt a menüpontok átrajzolásánál, illetve az oktagon közepén elhelyezett logónál. A kiadó mindenesetre világossá tette, hogy vette az adást és azonnal hatállyal eltávolítja a programból a zavaró reklámokat. A cég azt is elismerte, hogy kommunikációs fronton sem vizsgázott jelesre, mivel a módosításról előzetesen egyáltalán nem tájékoztatta a felhasználókat.

Nincs szerencséjük

Érdemes megemlíteni, hogy nem ez volt az első eset, amikor felhasználói nyomásra kellett visszatáncolnia az EA-nek. A Star Wars Battlefront II esetében is természetesen a pénz körül forgott a téma. Ott azonban nem a hirdetőktől, hanem maguktól a játékosoktól remélt plusz bevételeket a cég. Ezt azzal próbálta elérni, hogy a játékban nagyon erős extra felszerelési tárgyakhoz tudott jutni az, aki hajlandó volt kinyitni a pénztárcáját. A más kiadóknál is gyakran bevetett, a köznyelvben pay-to-win rendszerként csúfolt megoldást azonban a tömeges felháborodás miatt kénytelen volt alaposan átdolgozni az EA.

Konzumer tech

Nem sok mindenkit érdekel az Apple szuperszemüvege

A beszámolók alapján elolvadt az érdeklődés a Vision Pro headsetek iránt, az Apple néhány üzletében szinte nem is keresik a gyártó legújabb hardveres termékét.
 
Hirdetés

Adathelyreállítás pillanatok alatt

A vírus- és végpontvédelmet hatékonyan kiegészítő Zerto, a Hewlett Packard Enterprise Company platformfüggetlen, könnyen használható adatmentési és katasztrófaelhárítási megoldása.

A válasz egyszerű: arról függ, hogy hol, hogyan és milyen szabályozásoknak és üzleti elvárásoknak megfelelően tároljuk az információt. A lényeg azonban a részletekben rejlik.

a melléklet támogatója az EURO ONE Számítástechnikai Zrt.

CIO KUTATÁS

TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?

Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »

Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.