Nem csak a karácsonyi bevásárlási szezont nyitó akciós napok hoztak rekord forgalmat az elektronikus kereskedelemben: a befektetők is több pénzt öltek az iparágba, mint valaha.
Mint arról a Bitport is beszámolt, a Black Friday (fekete péntek) és a Cyber Monday (kiber hétfő) néven futó kedvezményes napok elsöprő sikert arattak az idén. Előbbi 11,4 milliárd dolláros összbevételt hozott a kereskedőknek, néhány nappal később pedig a vásárlók újabb 1,25 milliárdot hagytak az online boltokban. Ez 25-30 százalékos növekedést jelent a tavalyi eredményekhez képest, ami nem csak az eladott termékek számának emelkedésében jelentkezett, hiszen a fejenkénti átlagos költés is 193 dollárról 198 dollárra ugrott.

Üzletet szimatolnak Az elektronikus kereskedelem azonban nem csak a fogyasztók szemében egyre népszerűbb. A comScore fenti, vásárlásokról szóló adatai mellett napvilágot láttak a Thomson Reuters becslései is, amelyek az iparágba invesztált összegekről szólnak. Eszerint a kockázatitőke-befektetők érdeklődése ugyancsak megnövekedett az online kiskereskedelmi vállalkozások iránt: idén a 2010-es 1,06 milliárd dollár több mint kétszeresét, 2,39 milliárdot toltak bele a hasonló cégekbe.



A Reuters ezzel kapcsolatban a New Enterprise Associates képviselőjét idézi – az alap már egy egész sor hasonló profilú céget pénzelt, amelyek közül a Quidsit például 500 millió dollárért sikerült elpasszolniuk az Amazonnak. A befektetési szakember szerint az új technológiák és üzleti modellek konfluenciája igen kedvező értékajánlatokat (value proposition) hozhat létre a vevők szempontjából, és az online kereskedelem műfaja általánosságban is nagyszabású innovációs hullám közepén tart.

Aranyláz Az elmúlt időszakban valóban úgy tűnt, az elektronikus boltoknak nem okoz különösebb problémát, hogy támogatókat szerezzenek: a hírek szerint nemrég a New Enterprise Associates és a Goldman Sachs fektetett 138 millió dollárt a Gilt Groupe szolgáltatásába, míg az Andreessen Horowitz és a Lightspeed Venture Partners 40-40 millió dollárnyi fantáziát látott a Shoedazzle és a Fab.com oldalaiban.

A kiberhétfőn sem bírtak magukkal a vásárlók
Kifosztották az online boltokat a fekete pénteken

A piac változatosságát jelzi, hogy előbbi a hagyományos
kiskereskedelmi termékek egész sorával foglalkozik, míg utóbbiak közül az egyik kifejezetten a divatra szakosodott, a másik pedig homoszexuális közösségi hálózatból alakult át online viszonteladóvá. A leglátványosabb növekedés a Groupon fémjelezte kuponos vásárlás műfajában tapasztalható, ahol a befektetők a baljós ómenek ellenére sem bírnak magukkal. Bár az üzleti modell egyelőre a legnagyobb jóindulattal is kockázatosnak tűnik, a hasonló vállalkozások látványos növekedése mindenképpen az elektronikus kereskedelemben rejlő potenciált jelzi.

Jövőre kezdik a gyárak invázióját a kínai humanoid robotok

Jövőre mennek gyártásba a kínai MagicBot új modelljei, amelyek már egymással is képesek lesznek a hatékony együttműködésre.
 
A software defined network már évek óta velünk él. Csak idő kérdése volt a koncepciót kiterjesztése a WAN-okra.

a melléklet támogatója a Yettel

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.