Egy hazai reprezentatív felmérésből kiderült, hogy ugyan valamennyire nőtt az interneten vásárlók köre egy év alatt, ám a bankkártyák használatában nem léptünk előre.

A KutatóCentrum által végzett E-Shopping Report eredményeiből kiderül, hogy míg tavaly csak a megkérdezettek 48 százaléka nyilatkozott úgy, hogy vásárolt interneten keresztül, addig idén ez az arány elérte a 61 százalékot.

Nőtt is, meg nem is Érdekes megállapítása a felmérésnek az, miszerint a legegyszerűbb fizetési módszer, a bankkártya használata nem emelkedett egy év alatt: ahogy tavaly, idén sem érte el a teljes vásárlói kör egyharmadát azok aránya, akik bankkártyával bonyolítottak üzletet a weben. Ez némileg ellentmond a MasterCard tavasszal publikált adatainak. Utóbbiból ugyanis az derült ki, hogy komolyan bővült hazánkban a bankkártyás tranzakciók száma az interneten.


Az infografika kattintásra nagyítható!

Talán nem meglepetés, hogy demográfiai bontásban a férfiak és a budapestiek járnak élen a bankkártya-használatban (38 és 50 százalékos aránnyal), míg a községekben csak lámpással lehet ilyen tranzakciókra bukkanni (17%).

A fizetési módok között továbbra is a készpénzes változatot használják legtöbben: az e-boltok vevőinek 77 százaléka szokta ilyen módon is – postai utánvéttel, illetve futárnak történő készpénzes fizetéssel – rendezni a számláját. A második helyen az átutalás áll: a vásárlók 50 százaléka fizetett már átutalással online megrendeléskor. Ez a tavalyi évhez képest 6 százalékpontos növekedést jelent.


Többen, de nem többet Az online vásárlásra átlagosan fordított összeg nem változott jelentősen az elmúlt évhez képest. Legjellemzőbb (41%) továbbra is a 10 és 40 ezer forint közötti költés volt. 100 ezer forint feletti összeget ugyanakkor már csak az online vásárlók 15 százaléka fizetett ki egy év alatt.

Ennek ellenére a teljes piaci bevétel nőtt, hiszen - ahogy fentebb említettük - idén körülbelül negyedével többen adták fejünket online vásárlásra, mint egy évvel korábban.

Pálinkát nem webboltban vesznek a magyarok
Csökken az internetes vásárlással szembeni bizalmatlanság

Jövőre kezdik a gyárak invázióját a kínai humanoid robotok

Jövőre mennek gyártásba a kínai MagicBot új modelljei, amelyek már egymással is képesek lesznek a hatékony együttműködésre.
 
A software defined network már évek óta velünk él. Csak idő kérdése volt a koncepciót kiterjesztése a WAN-okra.

a melléklet támogatója a Yettel

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.