Az önvezető konkurencia megjelenését meglehetősen rossz néven veszik az érintett területeken dolgozó taxisok.

Miközben Sanghajban épp most indul be a vezető nélküli fuvarozás, Vuhan városában ugyanez komoly ellenállást váltott ki a helyi taxisoknál, ami keresztül húzhatja a szolgáltatás elterjesztésében érdekelt Baidu terveit is – derül ki a South China Morning Post beszámolójából.

Kína legnagyobb ipari városában már a héten elkezdődhetnek a személyszállítások Shanghaj Pudong elnevezésű körzetében, miután négy vállalat (a Baidu, az AutoX, a Pony.ai és a SAIC AI Lab) is megkapta a helyi hatóságoktól az engedélyt, hogy "teljesen vezető nélküli" taxiszolgáltatásokat indítsanak a területen. Utóbbi összességében 205 kilométernyi utat foglal magában, beleértve a Pudong nemzetközi repülőteret is.

Fokozódó ellenállás

Ahogy sorra nyílnak a lehetőségek a vezető nélküli flották üzemeltetői előtt, úgy kezd egyre láthatóbb formát ölteni a technológiával kapcsolatos ellenállás. Mindez a bevezetőben már említett Vuhan városában oda vezetett, hogy a helyi taxisok levélben fordultak a városi közlekedési hatósághoz, mivel attól félnek, hogy a robotaxik megjelenése veszélyezteti a munkájukat.

A helyszín nem véletlen, hiszen Vuhan élen jár az autonóm járművek tesztelésében: csak a Baidu óriáscéghez köthető Apollo már több mint félezer járművet irányít a kijelölt térségben. A régiót ennek megfelelően előszeretettel aposztrofálják az autonóm vezetési technológiát a világon leginkább kiszolgáló régiónak.

A Baidu járművei egyébként már több éve róják a közutakat Kína számos nagyvárosában. Az Apollo Go taxiszolgáltatás első fizetős fuvarára 2021 novemberében került sor. Ezek a bevezetések egyelőre jellemzően korlátozott formában történtek, de Vuhanban például a szolgáltatással több mint 3000 négyzetkilométert fednek le, ahol a 12 milliós metropolisz lakosságának fele él.

Máshol sem fáklyás menet

Mindeközben az óceán másik oldalán sem egyszerűbb az élet. A technológia kiforratlansága az Egyesült Államok több városában is kisebb-nagyobb problémákat idézett elő. Egy tavaly ősszel történt baleset pedig hatalmas törést okozott a General Motors tulajdonában lévő Cruise életében.

Mindez az eddig alapvetően nyitott amerikai szabályozókat is óvatossabbá tette. Sorra születnek olyan intézkedések, amelyek megtiltják, vagy legalábbis szigorúbb feltételekhez kötik az autonóm járművek közűti tesztelését, illetve szolgáltatásként történő használatát. A döntéshozókat nyilván az olyan esetek sem hagyják hidegen, mint amilyen idén februárban történt San Fransicóban, ahol a feldühödött tömeg nemes egyszerűséggel felgyújtotta a Waymo egyik vezető nélküli autóját

(Kép: Apollo)

Piaci hírek

Linus Torvalds eligazította a generatív mesterséges intelligenciát

Már nagyon hiányzott a megfelelő iránymutatás a linuxos közösségnek.
 
Hirdetés

Rendszerek és emberek: a CIO választásai egy új magyar felmérés tükrében

"Nehéz informatikusnak lenni egy olyan cégben, ahol sok az IT-s" – jegyezte meg egy egészségügyi technológiákat fejlesztő cég informatikai vezetője, amikor megkérdeztük, milyennek látja házon belül az IT és a többi osztály közötti kommunikációt.

Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.

a melléklet támogatója a Clico Hungary

Hirdetés

Így lehet sok önálló kiberbiztonsági eszközéből egy erősebbet csinálni

A kulcsszó a platform. Ha egy cég jó platformot választ, akkor az egyes eszközök előnyei nem kioltják, hanem erősítik egymást, és még az üzemeltetés is olcsóbb lesz.

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.