Miközben Sanghajban épp most indul be a vezető nélküli fuvarozás, Vuhan városában ugyanez komoly ellenállást váltott ki a helyi taxisoknál, ami keresztül húzhatja a szolgáltatás elterjesztésében érdekelt Baidu terveit is – derül ki a South China Morning Post beszámolójából.
Kína legnagyobb ipari városában már a héten elkezdődhetnek a személyszállítások Shanghaj Pudong elnevezésű körzetében, miután négy vállalat (a Baidu, az AutoX, a Pony.ai és a SAIC AI Lab) is megkapta a helyi hatóságoktól az engedélyt, hogy "teljesen vezető nélküli" taxiszolgáltatásokat indítsanak a területen. Utóbbi összességében 205 kilométernyi utat foglal magában, beleértve a Pudong nemzetközi repülőteret is.
Fokozódó ellenállás
Ahogy sorra nyílnak a lehetőségek a vezető nélküli flották üzemeltetői előtt, úgy kezd egyre láthatóbb formát ölteni a technológiával kapcsolatos ellenállás. Mindez a bevezetőben már említett Vuhan városában oda vezetett, hogy a helyi taxisok levélben fordultak a városi közlekedési hatósághoz, mivel attól félnek, hogy a robotaxik megjelenése veszélyezteti a munkájukat.
A helyszín nem véletlen, hiszen Vuhan élen jár az autonóm járművek tesztelésében: csak a Baidu óriáscéghez köthető Apollo már több mint félezer járművet irányít a kijelölt térségben. A régiót ennek megfelelően előszeretettel aposztrofálják az autonóm vezetési technológiát a világon leginkább kiszolgáló régiónak.
A Baidu járművei egyébként már több éve róják a közutakat Kína számos nagyvárosában. Az Apollo Go taxiszolgáltatás első fizetős fuvarára 2021 novemberében került sor. Ezek a bevezetések egyelőre jellemzően korlátozott formában történtek, de Vuhanban például a szolgáltatással több mint 3000 négyzetkilométert fednek le, ahol a 12 milliós metropolisz lakosságának fele él.
Máshol sem fáklyás menet
Mindeközben az óceán másik oldalán sem egyszerűbb az élet. A technológia kiforratlansága az Egyesült Államok több városában is kisebb-nagyobb problémákat idézett elő. Egy tavaly ősszel történt baleset pedig hatalmas törést okozott a General Motors tulajdonában lévő Cruise életében.
Mindez az eddig alapvetően nyitott amerikai szabályozókat is óvatossabbá tette. Sorra születnek olyan intézkedések, amelyek megtiltják, vagy legalábbis szigorúbb feltételekhez kötik az autonóm járművek közűti tesztelését, illetve szolgáltatásként történő használatát. A döntéshozókat nyilván az olyan esetek sem hagyják hidegen, mint amilyen idén februárban történt San Fransicóban, ahol a feldühödött tömeg nemes egyszerűséggel felgyújtotta a Waymo egyik vezető nélküli autóját.
(Kép: Apollo)
Rendszerek és emberek: a CIO választásai egy új magyar felmérés tükrében
"Nehéz informatikusnak lenni egy olyan cégben, ahol sok az IT-s" – jegyezte meg egy egészségügyi technológiákat fejlesztő cég informatikai vezetője, amikor megkérdeztük, milyennek látja házon belül az IT és a többi osztály közötti kommunikációt.
Így lehet sok önálló kiberbiztonsági eszközéből egy erősebbet csinálni
A kulcsszó a platform. Ha egy cég jó platformot választ, akkor az egyes eszközök előnyei nem kioltják, hanem erősítik egymást, és még az üzemeltetés is olcsóbb lesz.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak