Jóllehet még mindig sokkal kevesebben használják, az elmúlt időszak nagyon jót tett a Twitter mikroblog-szolgáltatásnak. Egy kutatás szerint ismertségben gyakorlatilag befogta a Facebookot az Egyesült Államokban.

Az Edison Research februárban készített, Twitter-használatra fókuszáló kutatása 1753 egyesült államokbeli személy telefonos megkérdezésén alapul, és az USA-ra nézve reprezentatív statisztikának minősül.

Futótűzként terjed híre | A számos területre kiterjedő kérdőív legfontosabb megállapítása, hogy a Twitter az elmúlt két év alatt gyakorlatilag ledolgozta márkaismertségben mutatkozó hátrányát a Facebook közösségi oldallal szemben. Jelenleg a megkérdezettek 87 illetve 88 százalékának volt tudomása a két szolgáltatásról. Két évvel ezelőtt ugyanez az adat 5 és 50 százalékot mutatott. Használat szempontjából ennek ellenére még mindig egyfajta elitista kategóriába sorolható a Twitter, hiszen a megkérdezettek mindössze 7 százaléka csiripel. Közülük is bő egyharmad heti rendszerességnél ritkábban. Ezzel szemben a válaszadók 41 százaléka rendelkezett Facebook fiókkal. Demográfiai adatok vizsgálatából az derült ki, hogy a Twitter-használat a 25-34 éves, az átlagnál magasabban képzett amerikaiakra a legjellemzőbb. Érdekes adat, hogy ha nem is beszélhetünk elsöprő többségről, de a nők aktívabbak: a csiripelők csak 47 százaléka férfi.

Techikatonák | Az is fontos megállapítás, hogy a legalább havonta twitterezők majdnem 40 százaléka legalább három használatban lévő számítógéppel rendelkezik otthonában. Ez természetesen azt a hipotézist támasztja alá, miszerint a Twitter elsősorban a technológia iránt fokozottan érdeklődők között népszerű. Mint ahogy az is, miszerint a rendszeres Twitter-használók majdnem kétszer annyian küldenek csiripeket telefonjukról (63 százalék). Szemben az átlagos közösségi médiás felhasználóval, akik közül csak minden harmadik használja telefonját státuszüzenetek küldésére és egyéb aktivitásra.

Nem meglepő, hogy a rendszeresen csiripelők a nemzeti átlagnál lényegesen fontosabbnak tartják az internetet mint hírforrást, és sokkal több időt is töltenek online (4 óra vs. 1 óra 56 perc).

Befogadó közeg | A vállalati kommunikációban érdekeltek számára nagyon tanulságos az az adat, miszerint a twitteresek sokkal fogékonyabbak az üzleti információk befogadására. Közülük minden második nyilatkozott úgy, hogy követője valamely márka vagy cég oldalának. Ugyanez az adat a valamely közösségi hálózatot használók között alig haladja meg a 15 százalékot.


A Twitter és a Facebook ismertsége és alkalmazása a 12 évesnél idősebb felhasználók körében
forrás: Edison Research / Arbitron

A Tesla bármelyik másik márkánál több halálos balesetben érintett

Az elmúlt években gyártott járműveket vizsgálva kiderült, hogy az amerikai utakon a Teslák az átlagosnál kétszer gyakrabban szerepelnek végzetes ütközésekben a megtett mérföldek arányában.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.