A marketingszakembereknek ma már 92 százaléka használ MI-eszközöket mindennapi munkája során, de a vásárlók egyre bizalmatlanabbak, különösen a személyes adataikkal kapcsolatban – derül ki az Emarsys (SAP) felméréséből. A több mint 10 ezer fogyasztó és 1250 marketingszakember válaszait feldolgozó kutatás alapján ez szakadék komoly problémát jelenthet a "személyre szabott vásárlási élmény" fejlesztésében, amin az egyes márkák folyamatosan dolgoznak, és ami a mesterséges gyakorlati alkalmazásának egyik legjobban menő területe.
Az AI News beszámolója szerint a marketingesek 72 százaléka számolt be róla, hogy az ismétlődő feladatok automatizálásával több ideje marad a "kreatívabb és stratégiaibb" feladatokra. (Ez annyiban biztosan igaz, hogy gyorsabban haladnak az említett aprómunkával.) Az Emarsys eredményei ráadásul azt mutatják, hogy 60 százalékuk az ügyfelek elköteleződésében is eredményeket tulajdonít az MI-eszközök bevonásának, 58 százalékuk pedig az ügyfelek lojalitásának erősödéséről számolt be a mesterségesintelligencia-alapú folyamatok bevezetése óta.
Már megint nem tudják, hogy mi a jó nekik
A vásárlóktól begyűjtött válaszok azonban nem pont ugyanezt tükrözik, és a cikk egy olyan szakadékot ír le a személyre szabott vásárlásról szólva, amelynek következtében a marketingesek erőfeszítései egyszerűen nem érik el a céljukat. A fogyasztók 40 százaléka még a hatalmas befektetések ellenére is úgy érzi, hogy a márkák egyszerűen nem képesek emberi módon közeledni hozzájuk, ami még látványosabb, ha az idei eredményt összehasonlítjuk a tavaly mért 25 százalékkal. 60 százalékuk szerint a marketinges email-üzenetek többnyire irrelevánsak, és a személyes adatok mesterségesintelligencia-alapú kezelése ennél is látványosabb bizalmi válságot jelez.
A kutatás szerint a fogyasztók 63 százaléka világszerte bizalmatlan ezen a területe, szemben a tavalyi jelentésben szereplő 44 százalékkal, sőt egyes régiókban – például az Egyesült Királyságban – a válaszadók akár háromnegyed része is így nyilatkozott. Ez a bizalomvesztés ráadásul éppen az EU szigorúbb MI-szabályozásának bevezetésével esik egy időbe, így a némileg álságosan felvetett szakmai kihívás az lenne, hogy miként lehet felelősségteljesen dolgozni az innováció visszafogása nélkül.
Ahogy a közölt adatokból kiderül, a marketingszakemberek 28 százaléka aggódik amiatt, hogy a merev szabályozás "elfojthatja a kreativitást". Közben a fogyasztók több mint fele egyetért azzal, hogy a mesterséges intelligencia megkönnyítheti és gyorsabbá teheti a keresést, az ötletelést, az ár-összehasonlítást vagy magát a vásárlást, vagyis a hasznosnak tartott MI-funkciók iránt megvan az érdeklődés, ha azok átlátható és adatvédelmi szempontból is megnyugtató formában működnek.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak