A népszerű közösségi alkalmazás kínai változatában nagy siker az élő közvetítésekkel egybekötött shoppingolás, ám az első külföldi kísérlet nem vált be. Talán Amerikában most összejön.

A hírek szerint hamarosan, azaz az ünnepi szezonra időzítve élesedhet az Egyesült Államokban a TikTok új szolgáltatása, az élő közvetítésekhez kapcsolódó azonnali vásárlási lehetőség. Elsőként erről a Financial Times számolt be belső informátoroktól származó információkra alapozva.

Mindez annyiban meglepő, hogy a pénzügyi lap nyáron még arról írt, hogy az angol felhasználók között zajló tesztprogram sikertelensége miatt a közösségi hálózat letett arról, hogy Európába és az USA-ba vigye az élő vásárlást. Ennél a pilotnál egy saját megoldást, a TikTok Shopot használták, ám az sem technológiailag nem volt tökéletes, és a kellő érdeklődést sem váltotta ki a felhasználókból.

A korábbi hírekkel ellentétes döntést, azaz az amerikai piac "bekóstolását" azonban nem az angol bukás mintájára képzelik el a TokToknál. A vállalat ugyanis egy Los Angeles-i székhelyű specialista, a TalkShopLive platformját integrálná saját közösségi oldalába. A Financial Timesnak nyilatkozó informátorok ugyanakkor elmondták, hogy a felek még dolgoznak az üzlet véglegesítésén, így még semmi sincs kőbe vésve, illetve aláírva.

Keresik az aranybánya kulcsát

A TikTokon jelenleg csak szponzorált posztok formájában van lehetőség közvetlen vásárlásra, ám a nemzetközi alkalmazás kínai piacra szabott testvérénél, a Douyinnál már régóta működik az élő közvetítésekkel párosított e-kereskedelem. Utóbbi rendszerében havonta kilencmillió élő vásárlási adást kezdeményeznek a felhasználók, és egyetlen év alatt, 2021 májusától 2022 májusáig több mint 10 milliárd termék kelt el ilyen módon, ami a korábbi hasonló időszakhoz képest háromszor növekedést mutat.

Tavaly a TikTok 4,6 milliárd dollárnyi bevételt hozott reklámok és alkalmazáson belül használható digitális érmék értékesítéséből. Mivel a forgalom túlnyomó része hirdetésekből jön, így az esetleges e-kereskedelemből származó jutalékokkal nem csupán az összbevételt lehetne növelni, hanem a bevételi források is kiegyenlítettebbé válhatnának.

A funkciót azonban nem könnyű úgy bevezetni, hogy azt a közönség reakciója is visszaigazolja. Erre nem csak a már említett elbukott angol teszt szolgáltat példát, hanem a nagy rivális Meta is. A Facebook anyavállalata ugyanis nemrég közölte, hogy bezárja a Facebook Live Shoppingot, ami egyfajta kísérlet volt a tévés vásárlós műsorok újragondolására a közösségi hálózaton.

Közösség & HR

Vért, verítéket és könnyeket ígér az év

A Gartner szerint a tavalyi súlyos mínuszok után túl sok jó idén sem vár a személyi infokommunikációs piac legfontosabb termékeire.
 
Az 5G-vel indul be igazán a precíziós mezőgazdaság forradalma. Ebben nagy az egyetértés a mezőgazdasági és a távközlési szakemberek között.

a melléklet támogatója a Yettel

Létezik egy ortodox irányzat, mely szerint a jelszavak legyenek minél hosszabbak és összetettebbek, valamint cseréljük azokat minél gyakrabban. Valóban ettől lesznek a rendszereink biztonságosabbak? Pfeiffer Szilárd (Balasys) írása.

Miért ne becsüljük le a kisbetűs jelszavakat? 2. rész

Miért ne becsüljük le a kisbetűs jelszavakat? 3. rész

A felmérésekből egyre inkább kiderül, hogy az alkalmazottak megtartása vagy távozása sokszor azon múlik, amit a szervezetük nem csinál, nem pedig azon, amiben egymásra licitál a többi munkáltatóval.

Ezért fontos számszerűsíteni a biztonsági kockázatokat

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2023 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.