2020-hoz közeledve egészen őrült dolognak tűnik az ötlet, hogy komolynak mondható havi díjjal kezdjen valaki levelezőszolgáltatást árulni, de egy startupnak láthatóan bejött.

A Superhuman elnevezésű startup múlt hónapban 33 millió dollárhoz jutott egy befektetési körben, ami nagyjából 260 millió dollárra értékeli a tavaly béta formában, szigorúan szűrt előjelentkezéssel elindított levelezőszolgáltatást. A támogatók között van az a Marc Andreessen is, aki arról híresült el, hogy általában időben szagolja ki a sikertörténeteket a technológiai piacon (Facebook, Twitter, Lyft stb.). Lehet, hogy most sem tett rossz lóra.

Elit klub

A friss adatok szerint már 15 ezren használják a havi 30 dollárba kerülő levelezőt, de ami még érdekesebb, hogy a várólista 180 ezer ember hosszú. Utóbbiaknak nem lesz könnyű bekerülni a felhasználók elit körébe, ugyanis már a jelentkezési folyamat is rendkívül egyedi és minden józan megfontolással ellentétes lépésekből áll.

Az oldalon jelentkezve ugyanis első körben egy levél érkezik az érdeklődőhöz, amelyben egy rövid kérdőív kitöltésére invitálják. A rövid kérdőív azonban egy rendkívül alapos és hosszadalmas felmérést jelent, amelyben a cég a jelentkező levelezési szokásait, általános munkavégzési procedúráit térképezi fel.

Amennyiben valaki veszi a fáradságot, hogy végigrágja magát ezen, az egyáltalán nem garantálja a sikert. A Superhuman ugyanis első körben egy jól meghatározott szegmenst keres, amelynek tagjairól feltételezi, hogy a szolgáltatás nyújtotta lehetőségekkel élni tud és hasznosnak találja majd. (És aztán később remek ingyen marketinget tudnak biztosítani azzal, hogy dícsérik ismerőseiknek a klienst.)

De még itt sem áll meg a felvételi procedúra. Az utolsó lépést egy személyes videobeszélgetés jelenti, ahol a cég képviselője 30 percben elmagyarázza a platform működésének legfontosabb sajátosságait, külön figyelve arra, hogy az adott személy számára legfontosabb elemeket emelje ki, és a lehető leggördülékenyebbé tegye az első, ismerkedési fázist.

Ér ez ennyit?

Ha úgy tesszük fel a kérdést, hogy sok olyat tud-e a Superhuman, amit más (ingyenes) alkalmazások nem, akkor a válasz ismét némiképp meglepő. Az eszköztár ugyan elég szerteágazó, de az elemek jó része vagy már létezik máshol is, vagy némi igazítással bővíthető ugyanilyen funkcióval. A program például vissza tud hívni leveleket, illetve figyeli, hogy a címzett megnyitotta-e az üzenetet, gond nélkül használható offline állapotban, stb. Ilyesmikre viszont máshol is láttunk már példát.

Ami viszont a Superhuman sajátossága, az a részletek gondos egymásra pakolása, amiből egy olyan rendszer áll össze, amely a napja nagy részét levelezéssel töltő dolgozó ember számára valódi értéket képvisel. A letisztult felület, az egyszerre egyetlen levélre koncentráló elrendezés, a villámgyors működés és egy sor kényelmi funkció integrálása a platfromot kipróbálóknál elsöprő tetszést aratott.

Ráadásul a kliens azért tényleg bír néhány olyan különlegességgel, amelyeket nemigen lehet találni ingyenes alternatívák eszköztárában. A cimkéket például külön súlyozni lehet, ami a fontos és kevésbé fontos napi teendők automatikus priorizálását könnyíti meg. A levelezésben használt összes funkció gyorsbillentyűt kapott, azaz a profi felhasználóknak még az egérhez sem nagyon kell nyúlniuk, hogy elvégezzék a szükséges munkát. A mesterséges intelligenciával támogatott szoftver ráadásul igyekszik kitalálni, egy-egy levélnél mi lehet a felhasználó számára a legvalószínűbb reakció, és rögtön "alápakolja" a megoldást. Például egy korábban nemigen olvasott hírlevél friss számába kattintva a leiratkozás lesz az egyetlen leütésre aktiválható parancs.

A Gmail azért nincs veszélyben

A Superhuman egy nagyon érdekes és okosan felépített próbálkozás a technológia iránt fogékony, munkája során sok levéllel birkózó emberek megnyerésére. Az üzlet láthatóan beindult, ám a skálázhatósággal gondok vannak - már csak az említett személyes interjúk miatt is. Attól nem kell tartania a Google-nek, hogy ingyenes levelezője elnéptelenedik a Superhuman miatt, de ha a startup a jelenlegi táborát fel tudja hízlalni egy nagyságrenddel nagyobbra, már bőven életképes, profitábilis szereplővé nőheti ki magát.

Közösség & HR

Tudja, melyik cég gyártja a legtöbb ipari robotot?

Az Amazon szerint ők. A világ egyik legnagyobb online kereskedője folyamatai optimalizálására leginkább házon belüli fejlesztésekre támaszkodik.
 
Vészesen közelít a június vége, ameddig minden érintettnek el kell indítania a NIS2 alkalmazásba vételét. Az idén és jövőre is számos teendőt kell elvégezni, mutatjuk a pontos menetrendet.

a melléklet támogatója a Balasys IT Zrt.

Hirdetés

Biztonságos M2M kommunikáció nagyvállalti környezetben a Balasystól

A megnövekedett támadások miatt az API-k biztonsága erősen szabályozott és folyamatosan auditált terület, amelynek védelme a gépi kommunikáció (M2M) biztonságossá tételén múlik.

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.