2020-hoz közeledve egészen őrült dolognak tűnik az ötlet, hogy komolynak mondható havi díjjal kezdjen valaki levelezőszolgáltatást árulni, de egy startupnak láthatóan bejött.

A Superhuman elnevezésű startup múlt hónapban 33 millió dollárhoz jutott egy befektetési körben, ami nagyjából 260 millió dollárra értékeli a tavaly béta formában, szigorúan szűrt előjelentkezéssel elindított levelezőszolgáltatást. A támogatók között van az a Marc Andreessen is, aki arról híresült el, hogy általában időben szagolja ki a sikertörténeteket a technológiai piacon (Facebook, Twitter, Lyft stb.). Lehet, hogy most sem tett rossz lóra.

Elit klub

A friss adatok szerint már 15 ezren használják a havi 30 dollárba kerülő levelezőt, de ami még érdekesebb, hogy a várólista 180 ezer ember hosszú. Utóbbiaknak nem lesz könnyű bekerülni a felhasználók elit körébe, ugyanis már a jelentkezési folyamat is rendkívül egyedi és minden józan megfontolással ellentétes lépésekből áll.

Az oldalon jelentkezve ugyanis első körben egy levél érkezik az érdeklődőhöz, amelyben egy rövid kérdőív kitöltésére invitálják. A rövid kérdőív azonban egy rendkívül alapos és hosszadalmas felmérést jelent, amelyben a cég a jelentkező levelezési szokásait, általános munkavégzési procedúráit térképezi fel.

Amennyiben valaki veszi a fáradságot, hogy végigrágja magát ezen, az egyáltalán nem garantálja a sikert. A Superhuman ugyanis első körben egy jól meghatározott szegmenst keres, amelynek tagjairól feltételezi, hogy a szolgáltatás nyújtotta lehetőségekkel élni tud és hasznosnak találja majd. (És aztán később remek ingyen marketinget tudnak biztosítani azzal, hogy dícsérik ismerőseiknek a klienst.)

De még itt sem áll meg a felvételi procedúra. Az utolsó lépést egy személyes videobeszélgetés jelenti, ahol a cég képviselője 30 percben elmagyarázza a platform működésének legfontosabb sajátosságait, külön figyelve arra, hogy az adott személy számára legfontosabb elemeket emelje ki, és a lehető leggördülékenyebbé tegye az első, ismerkedési fázist.

Ér ez ennyit?

Ha úgy tesszük fel a kérdést, hogy sok olyat tud-e a Superhuman, amit más (ingyenes) alkalmazások nem, akkor a válasz ismét némiképp meglepő. Az eszköztár ugyan elég szerteágazó, de az elemek jó része vagy már létezik máshol is, vagy némi igazítással bővíthető ugyanilyen funkcióval. A program például vissza tud hívni leveleket, illetve figyeli, hogy a címzett megnyitotta-e az üzenetet, gond nélkül használható offline állapotban, stb. Ilyesmikre viszont máshol is láttunk már példát.

Ami viszont a Superhuman sajátossága, az a részletek gondos egymásra pakolása, amiből egy olyan rendszer áll össze, amely a napja nagy részét levelezéssel töltő dolgozó ember számára valódi értéket képvisel. A letisztult felület, az egyszerre egyetlen levélre koncentráló elrendezés, a villámgyors működés és egy sor kényelmi funkció integrálása a platfromot kipróbálóknál elsöprő tetszést aratott.

Ráadásul a kliens azért tényleg bír néhány olyan különlegességgel, amelyeket nemigen lehet találni ingyenes alternatívák eszköztárában. A cimkéket például külön súlyozni lehet, ami a fontos és kevésbé fontos napi teendők automatikus priorizálását könnyíti meg. A levelezésben használt összes funkció gyorsbillentyűt kapott, azaz a profi felhasználóknak még az egérhez sem nagyon kell nyúlniuk, hogy elvégezzék a szükséges munkát. A mesterséges intelligenciával támogatott szoftver ráadásul igyekszik kitalálni, egy-egy levélnél mi lehet a felhasználó számára a legvalószínűbb reakció, és rögtön "alápakolja" a megoldást. Például egy korábban nemigen olvasott hírlevél friss számába kattintva a leiratkozás lesz az egyetlen leütésre aktiválható parancs.

A Gmail azért nincs veszélyben

A Superhuman egy nagyon érdekes és okosan felépített próbálkozás a technológia iránt fogékony, munkája során sok levéllel birkózó emberek megnyerésére. Az üzlet láthatóan beindult, ám a skálázhatósággal gondok vannak - már csak az említett személyes interjúk miatt is. Attól nem kell tartania a Google-nek, hogy ingyenes levelezője elnéptelenedik a Superhuman miatt, de ha a startup a jelenlegi táborát fel tudja hízlalni egy nagyságrenddel nagyobbra, már bőven életképes, profitábilis szereplővé nőheti ki magát.

Közösség & HR

First person shooter videókat gyárt a londoni rendőrség a Facebooknak

Cserébe a londoni rendőrség testkamerákat kap a cégtől. A Facebooknak jó oka van erre a furcsa megállapodásra.
 
EZ A HELYZET SIÓFOKON

SAP NOW Hungary:
szerszámkészlet az ügyfelek lenyűgözéséhez

Az SAP kétnapos rendezvénye az idén is követhető a Bitporton!

TOVÁBB A KÖZVETÍTÉSRE >

Ömlik a pénz a digitalizációval foglalkozó startupokba, de a rossz beidegződések még mindig lassítják az átalakulást.

a melléklet támogatója az Aruba Cloud

Hirdetés

Nagyvállalati mesterséges intelligencia (MI) megoldások a Lenovótól

Elkezdődött a mesterséges intelligencia hajtotta gazdasági átalakulás. Az összetett technológia könnyű használatba vételét, rugalmas bővítését ígérik a Lenovo adatközponti megoldásai.

A VISZ éves INFOHajó rendezvényén az agilitás nagyvállalati alkalmazhatósága és tanulhatósága volt az egyik kerekasztal témája. Az ott elhangzottakat gondolta tovább Both András (Idomsoft), a kerekasztal egyik résztvevője.

Ez a nyolc technológia alakítja át a gyártást

a Bitport
a Vezető Informatikusok Szövetségének
médiapartnere

Az Oracle átáll a féléves verzió-életciklusra, és megszünteti az ingyenes támogatást üzleti felhasználóknak. Mire kell felkészülni? Dr. Hegedüs Tamás licencelési tanácsadó (IPR-Insights Hungary) írása.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthetően, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport kilencedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2019 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.