A legutóbbi statisztikák szerint ráadásul a kínai netezők majdnem egy az egyben mobil felhasználónak tekinthetők.

A kínai kormányzat nemrég közölte, hogy az internet-felhasználás újabb mérföldkőhöz érkezett az országban. Az információs iparágért (hálózati infrastuktúra, táv- és hírközlés, szoftverek, postaszolgáltatások stb.) felelős minisztérium tájékoztatási központja szerint már több mint 800 millió ember, vagyis a teljes népesség 57 százaléka tekinthető aktív online felhasználónak Kínában. Ezt a mennyiséget összefüggésbe helyezi, ha figyelembe vesszük, hogy a 800 millió kapcsolat önmagában is több, mint az Egyesült Államok és az Európai Unió összes internet-felhasználójának száma együttvéve.

A kínai statisztika másik lényeges eleme, hogy Kína nem egyszerűen a világ legnagyobb okostelefon-piaca, hanem az aktív internetezők 98 százaléka már mobil eszközökről (is) csatlakozik a hálózatra. Ez nem csak a növekedés ütemét vagy a hálózatok kiépítésének hatékonyságát jelzi, de a piac szempontjából az is meghatározó, hogy sok kínai felhasználónak a mobil képernyő a legelső – ha nem az egyetlen – találkozása az online alkalmazásokkal.

Az idei első félévben egyébként a kínai felhasználók több mint 70 százaléka vásárolt is valamelyik netes csatornán, innen nézve pedig elég nehéz feldolgozni az olyan adatokat, mint hogy "az online pénzügyi szolgáltatások felhasználóinak száma 40 millióval nőtt június hónapban". A kínai elektronikus kereskedelem értékével kapcsolatban a tájékoztatás több mint 4 ezer milliárd jüanos, vagyis 594 milliárd dolláros forgalomról beszél az idei első félévre nézve.

Ekkora piacon kötelező jelen lenni

Az online tranzakciók mellett érdekes, hogy az új felhasználási gyakorlatok is gyökeret vernek: a kínai internetezők nagyjából harmad része (az egyes területeken eltérő mértékben) vesz igénybe olyan szolgáltatásokat, mint amilyen a közösségi közlekedés vagy az utazástervezés – ez gyakorlatilag a tavalyi arány duplájának tekinthető. A trendet a városiasodás, illetve a városi lakosság arányának növekedése tolja: ez utóbbi már az évtized eleje óta 50 százalék fölött van Kínában, mára pedig tízből hat kínai él urbanizált környezetben. (Összehasonlításképpen: ugyanez az arány idehaza 70 százalék körül van.)

Az e-kormányzati szolgáltatásokat a közlemény szerint a netezők már nagyjából 60 százaléka veszi igénybe, ami közel félmilliárd embert jelent. Ez a szabadságjogokkal kapcsolatos nyilvánvaló korlátozások mellett is jelzi, hogy szolgáltatás-orientált kormányzati platformok kiépítése eredményesnek nevezhető. A közlemény alapján a 4G kapcsolatok átlagos sebessége másfélszeresére nőtt az elmúlt tizenkét hónapban, miközben a nemzetközi sávszélesség is az ötödével növekedett 2017 vége óta.

Mindezek alapján nem véletlen, hogy a tengerentúli techvállalatok is sorra kötik a kompromisszumokat, hogy megőrizzék vagy újra felépítsék jelenlétüket a félemetes méretű kínai piacon. Augusztus elején például arról szóltak a hírek, hogy a Google nem csak a keresőjét vinné vissza Kínába, algoritmizálva a kínai állami cenzúra szabályait, de cloud alkalmazásaival is megjelenne – szintén a szabályokat követve, helyi partnereken keresztül szolgáltatva a kínai ügyfeleknek. Bár a lépés heves reakciókat váltott ki még a Google saját alkalmazottainak körében is, a vállalat olyan versenytársai, mint az Amazon vagy a Microsoft, hasonló felállásban már ott vannak Kínában.

Közösség & HR

Harry Smithnek hívnak? Akkor buktad ezt a szoftvermérnöki állást!

A mesterséges intelligenciát használó toborzószoftverek állítólag nem szeretik az angolszász nevet viselő férfi jelölteket.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.