Nagyon jó negyedévet zárt a legnagyobb európai techvállalat, és ettől a jövőt is szebbnek látja a menedzsment.

Olyan jó negyedévet zárt az SAP, hogy a menedzsment máris javított az idei év kilátásain. Igaz, ebben már azt is figyelembe vették, hogy még az év folyamán lezárulhat egy komoly felvásárlás. A vállalat január végén jelentette be, hogy felvásárolja a Callidust 2,4 milliárd dollárért. A vállalat, amellyel az SAP már korábban is szorosan együttműködött, felhős értékesítéstámogató megoldásokat fejlesztett.

Egyre nagyobb a felhő aránya

De nem csak a pénzügyi eredmények miatt látja pozitívan a jövőt az SAP vezérigazgatója, Bill McDermott (a fenti képen jobbra). Komoly fegyverténynek könyvelheti el, hogy egy nagyon kemény piacon sikerült növelni az SAP piaci részesedést legnagyobb versenytársai rovására, bár hogy mennyivel, azt nem részletezte. A piaci erőviszonyokkal kapcsolatban az IDC kutatása alapján 2017 első felében a Saleforce birtokolta a globális CRM-piac közel ötödét, az Oracle részedése 8,4, míg az SAP-é 6,1 százalék volt.

A német vállalat felhős üzlete két szempontból is jól teljesített: egyrészt a bevételek 18 százalékkal bővültek éves összevetésben, másrészt átlépték az 1 milliárd eurós határt: a tavalyi 905 millió euróval szemben a március végével zárult negyedévben közel 1,1 milliárd euró bevételt termelt. Mindezt ráadásul egy kedvezőtlen devizakörnyezetben sikerült elérni. Most ugyanis az sújtotta az SAP-t, amivel korábban az amerikai cégek küzdöttek: az erős euró. A pénzügyi vezérigazgató-helyettes, Luka Mucic (a fenti képen balra) meg is említette az elemzői konferenciahíváson, hogy ha dollárban számolnának, a felhős bevételekben 37 százalékos növekedést tudnának felmutatni.

McDermott végül is joggal mondta, hogy minden vetélytársuknál gyorsabban nőnek. A Salesforce utolsó gyorsjelentése januárban 26 százalékos bővülésről és 2,7 milliárd dolláros nettó bevételről számolt be. Az Oracle SaaS-bevételei a februári gyorsjelentés szerint 33 százalékkal nőttek.

Emellett persze az SAP-nak is meg kell küzdenie azzal a problémával, amivel az Orcle is folyamatosan szembesül: a licencértékesítés folyamatosan zsugorodásával. Az új licencek tavaly az első negyedévben 691 eurós bevételt hoztak, idén már csak 625 eurót. A bevételek fele azonban még mindig a licencértékesítéshez köthető, hiszen a terméktámogatás negyedévről negyedévre egyenletesen hoz 2,7 milliárd eurót.

Európa, Ázsia és Japán húzza a céget

A növekedés üteme földrajzilag eltérő. Európában – azon belül is Németországban és Nagy-Britanniában – sikerült hozni a legnagyobb növekedést. Emellett jól ment az SAP Ázsiában és Japánban is. A teljes igazsághoz persze hozzátartozik, hogy Ázsiában az amerikainál lényegesen alacsonyabb bázisról nőtt a cég nagyot. Amerikában tavaly 582 millió euró bevétel származott felhős előfizetésekből és támogatásból, ez idén 620 millió euró volt, ami kb. 6,5 százalékos növekedés. Az APJ (Ázsia, Csendes-óceán térsége és Japán) országokban ugyan 37 százalékkal nőttek a bevételek, de a lépték kisebb: hiszen 94 millió euró volt a bázis, és így lett az idei eredmény 129 millió.

Az EMEA régió méretben a kettő között van: 230 millió euróról nőtt 322 milliósra, ami 40 százalékos bővülést jelent.

Javult a cég a profitabilitása is. A működési eredmény 673 millió euróról 1 milliárd fölé nőtt, ami 1,1 százalékpontot javított a működési eredményszinten éves összevetésben. Az eredmények tükrében a cégvezetés javított az éves növekedési előrejelzésén: a korábbi 5-7 százalékot 5,5-7,5-re emelte.

Cloud & big data

Megerősítette a Fehér Ház, nem elírás a 245 százalékos kínai importvám

A dolog ezen a szinten már régen értelmét vesztette, de az kétségtelen, hogy az értelmetlen rekordok is rekordok.
 
Hirdetés

Exkluzív szakmai nap a felhők fölött: KYOCERA Roadshow a MOL Toronyban

A jövő irodája már nem a jövő – hanem a jelen. A digitális transzformáció új korszakába lépünk, és ebben a KYOCERA nemcsak követi, hanem formálja is az irányt. Most itt a lehetőség, hogy első kézből ismerje meg a legújabb hardveres és szoftveres fejlesztéseket, amelyekkel a KYOCERA új szintre emeli a dokumentumkezelést és az üzleti hatékonyságot.

A mesterséges intelligencia új korszakába léptünk. A generatív MI nem csupán kísérleti technológia. Sok cég stratégiai eszköznek tekinti, amely segít a versenyképesség megőrzésében, javításában.

a melléklet támogatója a One Solutions

CIO KUTATÁS

AZ IRÁNYÍTÁS VISSZASZERZÉSE

Valóban egyre nagyobb lehet az IT és az IT-vezető súlya a vállalatokon belül? A nemzetközi mérések szerint igen, de mi a helyzet Magyarországon?

Segítsen megtalálni a választ! Töltse ki a Budapesti Corvinus Egyetem és a Bitport anonim kutatását, és kérje meg erre üzleti oldalon dolgozó vezetőtársait is!

Az eredményeket május 8-9-én ismertetjük a 16. CIO Hungary konferencián.

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.