A szélhámosok ezeken keresztül próbálják megkerülni az Amazon ellenőrzéseit, és időnként a lokációs adatok hamisításával vagy véletlenszerű emberek személyazonosságának felhasználásával is próbálkoznak.

Az Amazon online piacterére mindig is jellemző volt a kíméletlen verseny, de a Business Insider riportja szerint egyes eladók még ebben is tudnak újítani, hogy előnyre tegyenek szert a többiekkel szemben. Olyasmiről eddig is lehetett hallani, hogy a kereskedők hamisított és silány minőségű áruval próbálkoznak, fiktív bejelentéseket tesznek a riválisok ellen állítólagos csalásokkal kapcsolatban, vagy egyszerűen megpróbálják megvesztegetni az Amazon alkalmazottait. A lap azonban most arról ír, hogy már kialakult és virágzik a kereskedői fiókok szürke piaca is.

A kereskedelmi platform elvileg kitiltja a csaló eladókat és minden olyan fiókot, amelyet velük hoznak összefüggésbe, feketelistára téve a cégeket nevük, fizikai helyük és IP-címük alapján. A BI saját vizsgálata szerint a Telegramon és különféle fórumokon viszont ezrével kínálnak eladói fiókokat, amelyek ára néhány száztól a több ezer dollárig terjed, ha sok éves múlttal és tiszta előtörténettel rendelkező profilokról van szó. Az Amazon szabályai szerint is tiltott tranzakciók célja pedig nyilvánvalóan az, hogy a szélhámosok megkerülhessék az ellenőrzéseket.

A csalók csalnak, az Amazon védekezik

Az új kereskedőket ugyanis többféle módon káderezik a videohívásoktól kezdve a székhely megerősítésére küldött levelekig, de ha egy fiók ezen már átesett, akkor ilyesmitől többé nem kell tartania. A BI szerint a profilokkal seftelő brókerek esetenként annyira biztosak a dolgukban, hogy még pénzvisszafizetési garanciát is vállalnak, ha a tőlük vásárolt fiókokat az Amazon mégis letiltaná, mások pedig virtuális magánhálózatokat is kínálnak a fizikai lokációk hamisítására, vagy esetenként valódi személyek ellopott azonosságát kínálják az eladásra kínált fiókokhoz.

A cikkből kiderül, hogy az identitáslopások áldozataihoz néha több száz visszaküldött termék érkezik az elégedetlen amazonos vásárlóktól. A BI ezzel kapcsolatban az Amazon szóvivőjét is idézi, aki közleményben szögezte le, hogy a cég agresszívan küzd a csalás minden formája ellen, tavaly pedig több mint 900 millió dollárt és 12 ezer ember munkáját tette bele a vásárlók, márkák vagy értékesítési partnerek védelmébe. A vállalat ennek értelmében piacvezető megoldásokkal ellenőrzi az eladók személyazonosságát és a terméklisták hitelességét.

Részletek a Business Insider riportjában »

Közösség & HR

Az Apple is kénytelen volt feladni a teljes önvezetésről szóló terveit

Nem csak a saját márkás járművek megjelenésének a céldátumát tolták odébb, de a Bloomberg szerint azt is elengedték, hogy belátható időn belül megvalósítsák a legmagasabb szintű autonómiát.
 
Hirdetés

Innováció az integrációban

Interjú a mobilitás app integráció szakértő e6 Integrations ügyvezetőivel.

Bár az 5G-s beruházások megtérülését biztosító alkalmazási területeket még a szolgáltatók és az ügyfelek is keresik, a fejlesztési kényszer megvan, mert aki ebből kimarad, lemarad.

a melléklet támogatója a Yettel

A felmérésekből egyre inkább kiderül, hogy az alkalmazottak megtartása vagy távozása sokszor azon múlik, amit a szervezetük nem csinál, nem pedig azon, amiben egymásra licitál a többi munkáltatóval.

Ezért fontos számszerűsíteni a biztonsági kockázatokat

Az EU Tanácsa szerint összeegyeztethető a backdoor és a biztonság. Az ötlet alapjaiban hibás. Pfeiffer Szilárd fejlesztő, IT-biztonsági szakértő írása.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizenegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2022 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.