Az Állami Autópálya Kezelő a HU-GO rendszert ért túlterheléses támadásokról számolt be, a rendszer délelőtt óta állítólag már zavartalanul üzemel.
Az Állami Autópálya Kezelő (ÁAK) honlapján először egy hajnal 3-ig tartó üzemszünet elrendeléséről tájékoztatott, amelyre a rendszert ért túlterheléses támadások miatt volt szükség. A támadások ügyében a kijelölt és jogosult állami szervek megkezdték a vizsgálatot. A társaság nem sokkal később, 7 óra 30 és 10 óra között újabb üzemszünetet rendelt el, így ebben az időszakban az érintett tehergépjárművek ismét díjmentesen használhatták a teljes díjköteles úthálózatot. A vonatkozó kormányrendelet szerint az útdíjszedő köteles tájékoztatni a fizetésre kötelezetteket, ha a rendszer műszaki hibájára visszavezethető okból legalább két órán keresztül nem képes biztosítani a fedélzeti eszközök használatát, de a leállást részletesen nem indokolta.





Mint korábban beszámoltunk róla, az e-útdíj projekt megvalósulását bevallási közreműködőként GPS adatok szolgáltatásával segítő WebEye Magyarország vasárnap még azt közölte saját oldalán, hogy az ÁAK és a WebEye közötti éles szerverkommunikáció nem indult el, így a rendszer éles működési tesztjének lebonyolítására sem kerülhetett sor. A cég ennek megfelelően arra figyelmeztetett, hogy a hétfői napon a tényleges útdíj-bevallást nem indítja el egységein keresztül.

Az önbevallás így is működik  A leállásokkal kapcsolatban érdemes megjegyezni, hogy üzemszünettel érintett útszakaszok használatáért nem bírságolható, aki az üzemszünet miatt nem tudja teljesíteni útdíjfizetési kötelezettségét. A jogosulatlan úthasználatért augusztus végéig 24 órán belül nem szabható ki újabb bírság, míg szeptember 1-jétől már az első jogosulatlan úthasználatot követő 8 órán túl is újra bírságolhatja a hatóság az üzembentartót.

Egységes és elektronikus iratkezelés a hazai közigazgatásban
A paripa és a fegyver mellé pénz is kell

Aki viszonylati jeggyel akar közlekedni, annak nem kell regisztrálnia magát az útdíjfizetési rendszerben, de az önbevallás során ki kell számítania, hogy hány kilométert akar megtenni a fizetős útvonalakon, és a jegyért is sorba kell állnia.

A szomszéd kertje se zöldebb  Az index.hu hírportál beszámolója szerint nem csak az e-útdíj informatikai rendszerével akadtak problémák: a Magyar Posta szintén ma reggel üzembe állított csomagfelvételi rendszere sem működött, így reggel 8 óta csak papíron lehet csomagokat feladni a postákon, mivel a régi rendszer már, az új még nem működik.

Sztrájkba kezdenek a videójátékok szinkronszínészei az MI miatt

A hollywoodi színészek és a játékkészítő stúdiók képviselői közel álltak a megállapodáshoz, ám a generatív algoritmusok jelentette problémákat egyelőre nem sikerült megnyugtatóan rendezni.
 
Általános jelenség a hazai nagyvállalatok körében, hogy a szükségesnél jelentősen többet költenek nyilvánosfelhő-szolgáltatásokra. Utánajártunk, mi a pontos helyzet, és mit lehet tenni a költségek optimalizálásáért.

a melléklet támogatója a 4iG Nyrt.

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.