A 4iG által felvásárolt távközlési vállalat kapcsán már korábban felmerült a pletyka, hogy One névre keresztelik át, ám azt mostanáig hivatalos forrásból nem erősítették meg.

Egy a 4iG szervezetében szeptember elsejétől életbe lépő változásokról szóló, tegnap késő délután kiadott közleményből a poziciócserék mellett a Vodafone Magyarország átbrandelésének legfontosabb részletét is ki lehetett olvasni - számolt be az elsők között a Portfolio.

A távközlési szolgáltatóban március óta több mint 70 százalékos tulajdonrésszel rendelkező cégcsoport bejelentése szerint a társasáság kereskedelmi stratégiai igazgatói posztját ősztől Mohamed ElSayad tölti be. Az elmúlt években a Magyar Telekomot és a Yettel/Telenor Magyaországot is megjárt szakember kiemelt feladata lesz "a 4iG telekommunikációs kereskedelmi stratégiai irányainak és keretrendszerének meghatározása és kialakítása, valamint az új márka, a ONE bevezetése Magyarországon".

Az utolsó félmondat praktikusan megerősíti azt az év elejétől emlegetett piaci pletykát, miszerint a Vodafone egykori hazai leányvállalata One márkanévvel működik majd tovább a magyar piacon. A brandváltásra a cég közleménye alapján valamikor 2024-ben kerül majd sor.

Mindez különösebb meglepetésnek már csak azért sem tekinthető, mivel a 4iG tulajdonában lévő két külföldi távközlési szolgáltató is ezzel a márkanévvel fut. Ezek egyike az egykor a Deutsche Telekomhoz tartozó albán One Telecommunications, a másik pedig a korábban Telenor Montenegro néven működő cég, amelyet tavaly ugyancsak One-ra kereszteltek át, nem sokkal azt követően, hogy a magyar nagyvállalat tulajdonába került.

Piaci hírek

A macskanyávogást is lefordítaná a kínai mesterséges intelligencia

A tudósok régóta kutatják, de sokkal közelebb nem kerültek az állatok kommunikációjának emberi nyelvre ültetéséhez. A Baidu legújabb MI-modelljének áprilisi bemutatását követően ebbe az irányba is tenne egy nagy lépést.
 
Hirdetés

Digitalizáció a mindennapokban: hogyan lesz a stratégiai célból napi működés?

A digitális transzformáció sok vállalatnál már nem cél, hanem elvárás – mégis gyakran megreked a tervezőasztalon. A vezetői szinten megfogalmazott ambiciózus tervek nehezen fordulnak át napi működéssé, ha hiányzik a technológiai rugalmasság vagy a belső kohézió.

Azok a vállalatok, amelyek gyorsabban, intelligensebben és empatikusabban tudnak reagálni ügyfeleik kérdéseire, összességében értékesebb, hosszabb távú kapcsolatokat építhetnek ki.

CIO KUTATÁS

AZ IRÁNYÍTÁS VISSZASZERZÉSE

Valóban egyre nagyobb lehet az IT és az IT-vezető súlya a vállalatokon belül? A nemzetközi mérések szerint igen, de mi a helyzet Magyarországon?

Segítsen megtalálni a választ! Töltse ki a Budapesti Corvinus Egyetem és a Bitport anonim kutatását, és kérje meg erre üzleti oldalon dolgozó vezetőtársait is!

Az eredményeket május 8-9-én ismertetjük a 16. CIO Hungary konferencián.

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.