Saját gyártású VR eszközt nem, helyette Androidba integrált virtuális valóságot kapunk.

A Google idei fejlesztői konferenciája szinte egy az egyben azt hozta, amire a tech világban uralkodó trendek alapján következtetni lehetett. Az Android hamarosan érkező új verziójának csiszolgatása alap, az sem rázta meg nagyon a világot (sőt, kötelező lépésnek mondható), hogy két új csevegő, illetve videó alkalmazást indítanak útjára, és a VR piacon való erősítés is egyenes következménye az eddigieknek.

Nappali álmodozók

A legerősebb pletyka a Google és a VR viszonyáról sokáig azt vetítette elő, hogy az egyébként sikeres Cardboard éra után saját headset és az azt kiszolgáló szoftveres platform érkezik. Ebből csak az utóbbi valósult meg, hiszen az Android N már alapból támogatni fogja a virtuális valóság alapú tartalmakat, alkalmazásokat, ami viszont egy egészen új szintre emeli, emelheti ezt az iparágat.

A Google rendszer szempontból közelít a témához és egy egyébként logikusnak tűnő Nexus VR helyett a hardverben utazó vállalatokat szeretné rávenni arra, hogy készítsék el a Daydream névre keresztelt, androidos VR világot támogató szemüvegeket. A referencia alapú stratégia mentén élőben nem is láthattuk az elképzelt VR eszközt, az azonban egyértelművé vált, hogy az Oculus, illetve HTC Vive prémium megoldásaihoz képest a Google egy bárki számára megfizethető virtuális valóság élményt szeretne nyújtani.

A bemutatók arról tanúskodnak, hogy az Androidban megtalálható alap alkalmazásoknak már elkészültek a VR kompatibilis verziói, az ezt támogató mobilok azonban még nem jelentek meg a piacon. A Google idén őszre ígéri a kompatibilis készülékeket, és az is több mint valószínű, hogy akkorra az azokat kiszolgáló headsetekben sem lesz hiány (ahogy az a Cardboard esetében is történt).

Otthon, intelligens otthon

A Google otthonnal kapcsolatos tervei is egyre jobban körvonalazódnak, amit mi sem példáz jobban, mint az Amazon Echo rivális, a Home. A hazai, de legalábbis az alapvetően magyarul kommunikáló felhasználóknak egyelőre nem annyira izgalmas eszköz a lakás szórakoztató és információs központja szeretne lenni, amihez a Google az összes, eddig felhalmozott tudását, technológiáját be akarja vetni. A Home egyrészt egy zenék lejátszására használható, hanggal vezérelhető állomás, ami a Chromecast kompatibilitás miatt jól beilleszthető a már működő rendszerekbe.

Másrészt a Home az okosotthon vízió egyik látványos kiteljesülése is lehet, mivel segítségével szinte az összes, hálózatba rendezett eszköz vagy berendezés vezérelhetővé válik. A Home harmadik felhasználási területe az információk hangvezérléssel történő beszerzése, amit az új generációs Asszisztens szolgál ki.

A nyitóelőadás során kiderült, hogy ez nemcsak a Home, hanem az összes újonnan bemutatott eszköz, vagy szolgáltatás (pl. Allo) esetén fontos szerepet játszik. Az új Asszisztens a gépi tanuláson alapulva fejlődik, igazodik a felhasználóhoz, és sokkal valósabb, élőbb dialógusokat tesz lehetővé, mint eddig.

A N-edik Android

Az Android N előzetes kiadását már márciusban megismerhettük, így most a leleplezés helyett egy új bétaverziót, illetve annak új képességeit ismerhettük meg. Ezek továbbra is a rendszer csiszolásáról, gyorsításáról, a hatékonyság növeléséről szólnak. Ilyen pl. a Vulkan API, ami a GPU közvetlen elérését engedi meg a fejlesztőknek; a JIT Compiler bevezetése, ami az appok sokkal (75 százalékkal) gyorsabb telepítését teszi majd lehetővé; vagy a már korábban is bemutatott több ablakos nézet, az értesítésekből való közvetlen válaszlehetőség, és egy teljesen új emoji szett.

Az oprendszerhez tartozó újdonság az Android Instant Apps, vagyis az appok futtatása telepítés nélkül. Erre rendszerint akkor van, lehet szükség, amikor csak ritkán használunk egy-egy szolgáltatást, így az azokhoz tartozó applikációra sincs feltétlenül szükség. Ilyenkor az appnak csak az éppen szükséges elemei töltődnek be, így annak teljes telepítése nélkül is hozzájutunk a kívánt információhoz.

Az Android Auto is változik, ami azoknak kedvez, akik nem rendelkeznek kompatibilis fejegységgel az kocsijukban. A szoftver így a mobil kijelzőjén vált át vezető módba, lesznek nagyobbak, jobban láthatók, kezelhetők az appok, és a beérkező hívások.

Konzumer tech

Ennyi sok pénz megy el a viselhető eszközökre

Jövőre már az 50 milliárd dollárt is bőven meghaladhatja a hordható elektronikai eszközök piaca, az igazán nagy üzlet azonban így is a kapcsolódó adatszolgáltatásokban lesz majd.
 
A 21. századi vállalatok legjobbika is csak félkarú óriás informatika nélkül, rugalmasság és hatékonyság tekintetében azonban jelentősek a különbségek ezen a téren. Vajon az évtized végén hogyan néz ki egy jól működő IT szervezet?

a melléklet támogatója az Invitech

A VISZ éves INFOHajó rendezvényén az agilitás nagyvállalati alkalmazhatósága és tanulhatósága volt az egyik kerekasztal témája. Az ott elhangzottakat gondolta tovább Both András (Idomsoft), a kerekasztal egyik résztvevője.

Ez a nyolc technológia alakítja át a gyártást

a Bitport
a Vezető Informatikusok Szövetségének
médiapartnere

Az Oracle átáll a féléves verzió-életciklusra, és megszünteti az ingyenes támogatást üzleti felhasználóknak. Mire kell felkészülni? Dr. Hegedüs Tamás licencelési tanácsadó (IPR-Insights Hungary) írása.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthetően, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport kilencedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2019 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.