A Google keresőjének találati oldala egyszerűnek tűnhet, pedig az ott látható színvilág hosszas tesztelés eredménye. Jelenleg a keresett oldalak címe kék, a konkrét URL címek zöld, az az alatt található információs szöveg fekete betűkkel szedik. A neten több helyen megjelent fotók alapján arra lehet következtetni, hogy a Google változtatna a renden, ami nem mindenkinek tetszik.
Fekete bárány
Persze sokkal közelebb járunk az igazsághoz, ha azt mondjuk, hogy senkinek sem tetszik. Akik éppen beleestek a tesztelők csoportjába, azok azt vehették észre, hogy az eddig kék címek feketére változtak, ezen kívül azonban más változás nem észlelhető. A netre kiposztolt fotók, kijelzőképek alapján a látvány valóban gyászos, azt azonban most senki sem tudja, hogy mennyire vagyunk a végleges bevezetésétől – ha ez megtörténik egyáltalán.
A Google semmilyen hivatalos infóval nem szánta meg a netezőket, így szakértők csak arra következtethetnek, hogy egy A/B teszt szemtanúi vagyunk. Ezt a módszert a weboldalak felépítésének, kezelőfelületének, az azon megtalálható bizonyos elemek, gombok, linkek tesztelésére használják, hogy eldönthessék, melyik megoldás a hatékonyabb.
Sok pénzt is hozhat
Az oldalaikon nagy forgalmat bonyolító vállalatok rendszeresen végeznek ilyen teszteket, hiszen jelentős bevételnövelés érhető el egy-egy jól kitesztelt változtatással. Ebben maga a Google is profi, amire jó példa a pár évvel ezelőtt lefuttatott A/B teszt, ami a már említett kék szín különböző árnyalatait vizsgálta.
A „Kék 50 árnyalata” néven elhíresült tesztre azért volt szükség, mert nem tudtak dönteni, hogy melyik színárnyalatot válasszák, és mivel a felhasználók az egyik lilába hajló verziót szerették jobban, ez lett a végleges. Az újítás éves szinten 200 millió dolláros extra bevételt hozott a cégnek. A legutóbbi változtatást tavaly érzékelhettük, amikor a keresési felület navigációs linkjeit a korábbi pirosról kékre változtatták meg.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak