Azt követően, hogy tavaly szinte kihalt a terméktípus, idén teljesen más arcát mutatja a tabletpiac. A több mint két évig tartó fokozatos esést az év elején egy plusznullás kezdéssel sikerült megtörni, majd a második negyedévben már bő 20 százalékos növekedésnek örülhettek a gyártók. A lendület a most befutott friss adatak alapján egyelőre kitart az év második felében is.
Mélyről lehet nagyot nőni
Az IDC előzetes mérése alapján a júliustól szeptember végéig tartó periódusban összesen 39,6 millió készüléket juttattak piacra a szállítók, ami 20,4 százalékos éves bővülésnek felel meg. Igaz ugyan, hogy a bázisként szolgáló tavalyi teljesítmény rendkívül gyenge volt, a szektor szereplői ennek ellenére bizakodóak a közeljövő kilátásaival kapcsolatban.
Ahogy a fenti táblázatból kiderül, a szegmens összes nagy gyártója képes volt növelni forgalmát, ám ennek mértéke meglehetősen hullámzó. A legkevesebbet pont a listavezető Apple tudta hozzátenni tavalyi teljesítményéhez. Az IDC szerint ez leginkább az iPad Pro súlyos árcédulájának köszönhető, ami nem talál túl jó fogadtatásrra a feltörekvő piacokon. (Talán a nemrégiben bejelentett új mini modellek több sikerrel jár majd a cég.)
A Samsung növekedése megközelítőleg elérte a piaci átlagot. A több mint 7 millió darabos forgalomban szerepet játszott, hogy a dél-korai vállalat több új termékkel jelentkezett a negyedév során. A Galaxy Tab S10 Ultra és S10+ ráadásul a manapság már kötelezőnek tekinthető MI-funkciókban is bővelkedik. A csúcskategóriában villogó modellek mellett persze nagy szükség volt az olcsó Galaxy A9-re is, amely számszerűleg jobban pörgött.
A periódus sztárja kétség kívül az Amazon volt. Az amerikai gyártó a közelmúltban már ki is pottyant a top 5 mezőnyéből, de az egy év alatt több mint megduplázott szállítási volumenével rögtön a dobogón landolva tért vissza. Az elemzők a kiváló számokat elsősorban a Prime Day alkalmával adott hatalmas kedvezményekhez kötik, idén ráadásul ilyen akciós napból rögtön kettőt is tartott az Amazon.
A kiemelt gyártók listáját két kínai szereplő zárja. Közülük a hazai piacán mostanság lubiskoló Huawei zárt erősebb szezont a maga 44,1 százalékos növekedésével, de olyan nagyon a Lenovónál sem panaszkodhatnak, hiszen közel 15 százalékos bővülést produkáltak.
Rendszerek és emberek: a CIO választásai egy új magyar felmérés tükrében
"Nehéz informatikusnak lenni egy olyan cégben, ahol sok az IT-s" – jegyezte meg egy egészségügyi technológiákat fejlesztő cég informatikai vezetője, amikor megkérdeztük, milyennek látja házon belül az IT és a többi osztály közötti kommunikációt.
Így lehet sok önálló kiberbiztonsági eszközéből egy erősebbet csinálni
A kulcsszó a platform. Ha egy cég jó platformot választ, akkor az egyes eszközök előnyei nem kioltják, hanem erősítik egymást, és még az üzemeltetés is olcsóbb lesz.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak