A Google két évvel ezelőtt indított böngészője második születésnapjára új verziót, szám szerint a 6-ost kapta. Eget rengető újdonságok nincsenek, inkább kisebb kozmetikai beavatkozásnak tekinthető az új Chrome.

2008-ban a Google olyan piacra merészkedett, ahol nagyon nehéznek tűnt az érvényesülés az Explorer csökkenő, de még mindig erőteljes túlsúlya, és a Mozilla Alapítvány agilis mozgású Tűzrókája mellett. Persze a keresőóriásnál megvolt a kellő erőforrás ahhoz, hogy értékelhető szeletet hasítson ki az érett stádiumban lévő böngészőpiacból.

Töretlen lendület | A Net Applications adatai szerint tavaly december óta mostanáig szűk 3 százaléknyi szelettel gazdagította a Google böngészője világszintű részesedését, ami magához képest 60 százalékos növekedést jelent. Jelenleg a felhasználók 7,5 százaléka választja a Chrome-ot netezéshez. Magyarországon ennél is népszerűbb, körülbelül minden tízedik képernyőn ezt nyitják meg itthon.

A 6-os verzióban az apróbb külsőségekben tetten érhető módosítások mellett megtalálható az intelligens űrlapkitöltési funkció. Ez utóbbival a felhasználót próbálják segíteni azzal, hogy a regisztrációknál, kérdőíveknél gyakran felbukkanó kérdésekre adott válaszokat a böngésző eltárolja, és szükség esetén automatikusan előhívja az internetező saját számítógépén lévő védett helyről. A bankkártyás adatok sosem tárolódnak el, kivéve, ha a felhasználó kifejezetten kéri.

CIO Hungary 2025: aki felkészül, az győz?

Beszámolónk második része a 16. CIO Hungary konferencia első napjáról, benne az elmaradhatatlan biztonsági panellel, amit természetesen már a mesterséges intelligencia is tematizált.
 
Hirdetés

Digitalizáció a mindennapokban: hogyan lesz a stratégiai célból napi működés?

A digitális transzformáció sok vállalatnál már nem cél, hanem elvárás – mégis gyakran megreked a tervezőasztalon. A vezetői szinten megfogalmazott ambiciózus tervek nehezen fordulnak át napi működéssé, ha hiányzik a technológiai rugalmasság vagy a belső kohézió.

Azok a vállalatok, amelyek gyorsabban, intelligensebben és empatikusabban tudnak reagálni ügyfeleik kérdéseire, összességében értékesebb, hosszabb távú kapcsolatokat építhetnek ki.

CIO KUTATÁS

AZ IRÁNYÍTÁS VISSZASZERZÉSE

Valóban egyre nagyobb lehet az IT és az IT-vezető súlya a vállalatokon belül? A nemzetközi mérések szerint igen, de mi a helyzet Magyarországon?

Segítsen megtalálni a választ! Töltse ki a Budapesti Corvinus Egyetem és a Bitport anonim kutatását, és kérje meg erre üzleti oldalon dolgozó vezetőtársait is!

Az eredményeket május 8-9-én ismertetjük a 16. CIO Hungary konferencián.

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.