Az üzletben nincs barátság, csak érdekek. Erre szolgál például az a most bejelentett együttműködés, melyet két, a digitális világ rengeteg szegmensében rivalizáló vállalat kötött. A Facebook ugyanis mostantól "beengedi" a Google keresőjét natív mobil alkalmazásába.
Résnyire nyitották a kaput
A megállapodás szerint amennyiben egy androidos okostelefonon a böngészőben keres a felhasználó, akkor a találatok között megjelenhetnek a közösségi oldal appjából származó olyan publikus információk, mint például a nyilvános profiladatok. Szintén feljöhetnek a releváns céges oldalak, csoportok vagy éppen események tartalmai.
Ez ugyanakkor azt is jelenti, hogy a Google keresőalgoritmusa továbbra sem képes indexálni a Facebookon belül keletkező, egy-egy felhasználó által generált privát tartalmakat. Azaz a bejegyzések, hozzászólások és egyéb megnyilvánulások ezután sem fognak előjönni egy Google-keresés során. Ez egyébként teljesen összhangban van azzal, ahogy a webes felületen eddig is működött a dolog.
Előny itt
Egy ilyen megállapodás természetesen csak akkor jöhet létre, ha mindkét fél hasznosnak ítéli meg az együttműködést. Pláne két olyan cég esetében, akik a közösségi médiától a videós tartalmakon át az online hirdetésekig számtalan fronton álltak és állnak harcban egymással.
Első ránézésre a Google-nél könnyebb megtalálni a pozitívumokat, hiszen a keresésből világcéggé vált vállalat számára a mobil alkalmazások megjelenése váratlan új helyzetet teremtett. Az appokon keresztül zajló információáramlásba ugyanis nem képes "belehallgatni" a Google keresője - ehhez minden fejlesztővel külön megállapodásra van szüksége. Például a Pinterest vagy a Tripadvisor esetében már tavaly sikerült egy ilyet tető alá hozni. Ahhoz viszont, hogy a Google továbbra is a keresés első számú "megoldásszállítójaként" éljen a felhasználók fejében, szükség van az olyan gigászokkal kötött megállapodásokra is, mint amilyen a Facebook.
Lehetőség amott
Ami a közösségi oldal hasznát illeti, itt kicsit homályosabban rajzolódnak ki az előnyök. Az appok fejlesztőinek alapesetben nagyon jól jön, ha a Google keresője kidobja az alkalmazásukat a találatok között, hiszen a mobilon ezzel együtt megjelenik a letöltési lehetőség is, amennyiben a felhasználó telefonján még nincs installálva az adott program. Erre a fajta extra publicitásra azonban a Facebook appjának aligha van komoly szüksége.
Az viszont már hozhat a konyhára, hogy a megállapodás értelmében a találatok linkjei nem a Facebook webes felületére irányítják a felhasználót, hanem a böngészőből kilépve egyből az alkalmazásban találja magát, aki rákattint a hivatkozásra. És ha már ott van, akár ott is ragadhat egy kis időre a kedves mobilozó. A több oldalon töltött idő, a több felhasználói bejelentkezés pedig több lehetőséget biztosít a hirdetések értékesítésére.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak