Némileg meglepő partnerséget jelentettek be a Facebook és a Google között. Utóbbi keresője immár hozzáférhet a közösségi oldal mobil alkalmazásának publikus tartalmaihoz.

Az üzletben nincs barátság, csak érdekek. Erre szolgál például az a most bejelentett együttműködés, melyet két, a digitális világ rengeteg szegmensében rivalizáló vállalat kötött. A Facebook ugyanis mostantól "beengedi" a Google keresőjét natív mobil alkalmazásába.

Résnyire nyitották a kaput

A megállapodás szerint amennyiben egy androidos okostelefonon a böngészőben keres a felhasználó, akkor a találatok között megjelenhetnek a közösségi oldal appjából származó olyan publikus információk, mint például a nyilvános profiladatok. Szintén feljöhetnek a releváns céges oldalak, csoportok vagy éppen események tartalmai.

Ez ugyanakkor azt is jelenti, hogy a Google keresőalgoritmusa továbbra sem képes indexálni a Facebookon belül keletkező, egy-egy felhasználó által generált privát tartalmakat. Azaz a bejegyzések, hozzászólások és egyéb megnyilvánulások ezután sem fognak előjönni egy Google-keresés során. Ez egyébként teljesen összhangban van azzal, ahogy a webes felületen eddig is működött a dolog.

Előny itt 

Egy ilyen megállapodás természetesen csak akkor jöhet létre, ha mindkét fél hasznosnak ítéli meg az együttműködést. Pláne két olyan cég esetében, akik a közösségi médiától a videós tartalmakon át az online hirdetésekig számtalan fronton álltak és állnak harcban egymással.

Első ránézésre a Google-nél könnyebb megtalálni a pozitívumokat, hiszen a keresésből világcéggé vált vállalat számára a mobil alkalmazások megjelenése váratlan új helyzetet teremtett. Az appokon keresztül zajló információáramlásba ugyanis nem képes "belehallgatni" a Google keresője - ehhez minden fejlesztővel külön megállapodásra van szüksége. Például a Pinterest vagy a Tripadvisor esetében már tavaly sikerült egy ilyet tető alá hozni. Ahhoz viszont, hogy a Google továbbra is a keresés első számú "megoldásszállítójaként" éljen a felhasználók fejében, szükség van az olyan gigászokkal kötött megállapodásokra is, mint amilyen a Facebook.

Lehetőség amott

Ami a közösségi oldal hasznát illeti, itt kicsit homályosabban rajzolódnak ki az előnyök. Az appok fejlesztőinek alapesetben nagyon jól jön, ha a Google keresője kidobja az alkalmazásukat a találatok között, hiszen a mobilon ezzel együtt megjelenik a letöltési lehetőség is, amennyiben a felhasználó telefonján még nincs installálva az adott program. Erre a fajta extra publicitásra azonban a Facebook appjának aligha van komoly szüksége.

Az viszont már hozhat a konyhára, hogy a megállapodás értelmében a találatok linkjei nem a Facebook webes felületére irányítják a felhasználót, hanem a böngészőből kilépve egyből az alkalmazásban találja magát, aki rákattint a hivatkozásra. És ha már ott van, akár ott is ragadhat egy kis időre a kedves mobilozó. A több oldalon töltött idő, a több felhasználói bejelentkezés pedig több lehetőséget biztosít a hirdetések értékesítésére.

Közösség & HR

Szakértők figyelmeztetnek: ne küldözgessünk chatbotoknak az orvosi leleteinket

Elon Musk arra biztatja az X közösségi oldal felhasználóit, hogy teszteljék saját egészségügyi felvételeiken a Grok MI-chatbot képelemző funkcióit, de ez nem mindenki szerint jó ötlet.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.