Érdekes eredményekre jutott egy amerikai felmérés, amiben arra voltak kíváncsiak, a felhasználók mennyire ismerik azt az eszközt, amit valószínűleg legtöbbet használnak a mindennapokban. Spoiler alert: alig.

A felújított készülékeket áruló Decluttr kétezer felhasználót kérdezett meg az Egyesült Államokban a mobilokkal, elsősorban a saját készülékével kapcsolatos ismereteiket firtatva. A válaszok alapján úgy tűnik, hogy az okostelefonos szegmensben nem a tudatos vásárlók teszik ki a közönség nagyobbik felét.

Az egyik olyan, mint a másik

Az elején rögtön érdemes tisztázni, hogy a megkérdezettek között bőven többségben voltak azok, akiknek viszonylag friss, legfeljebb tavaly vásárolt készülékük volt. A csere első számú oka egyébként a törés (31%) volt, de elég sokan voltak elégedetlenek a régi mobil sebességével (26%) is, így az új vásárlást a nagyobb sebesség ígérete generálta. A válaszadók közel fele legalább 500 dollárt adott az új mobiljáért, ami azért ott sem kis összeg, így vélelmezhetnénk azt, hogy a döntés mögött alapos mérlegelés áll.

Nos, a felmérés egyéb adatai ezt nem feltétlenül támasztják alá. Mint kiderült, ha egymás mellé helyezték a használt márka néhány típusát, a mobiltulajdonosok nem túl nagy sikerrel tudták beazonosítani saját telefonjukat. A kutatásról készített beszámoló elsősorban az iPhone-okra és a Samsung felső kategóriás készülékeire hegyezte ki a sztorit.

 

 

Nagyjából a megkérdezettek fele tudott helyesen rábökni a szortimentből a saját mobiljára. Az átlagot elsősorban az Apple termékek hívei húzták le: a legrosszabbul az iPhone 7 és XR tulajdonosai csak 44 százalékban voltak képesek jó választ adni. A samsungosok ebben a tekintetben lényegesen tudatosabbnak bizonyultak, hiszen az S9+t több mint 70 százalékuk tudta megfelelően beazonosítani.

Kár a gőzért?

Azt természetesen naivitás lenne elvárni, hogy az egységsugarú mobilozó fejből fújja a telefonja fontosabb paramétereit, mint amilyen például a rendelkezésre álló memória, tárhely, vagy éppen a kamerák képességei. Az viszont némiképp meglepő, hogy olyan hasznos extra funkciókról sincs fogalmuk, amelyek miatt (is) kerül annyiba, amennyibe egy csúcskategóriás eszköz.

Itt már az androidos közönség sem brillírozott, hiszen a Galaxy-tulajok 40 százaléka volt tisztában azzal, hogy mobiljukat vezeték nélkül is tudják (tudnák) tölteni. De ennél nem sokkal tudott többet felmutatni az iPhone-közösség se, mivel alig felük volt tisztában azzal, hogy az XS, XS Max és X triója vízálló burkolatot kapott a balesetek elkerülése végett. Az NFC-képesség még ennél is kevesebbeknél tudatosult: mindössze hétből egy vásárló volt ezzel tisztában. 

A technológia ugrásaival különösen nehéz lépést tartani az átlagos mobilosnak. Az 5G-vel kapcsolatos sajtómegjelenéseknek hála ugyan a következő generációs kommunikációs hálózatról már elég sokan hallottak, de hogy pontosan mi ez és őket hogy érintheti, arról már sokkal hiányosabb a tudás. Ezt mutatja az is, hogy a megkérdezettek harmada szerint 5G-képes eszközzel rendelkeznek (miközben a valós arány ennél lényegesen alacsonyabb).

Konzumer tech

Mikrovállalkozót csinált chatbotjából az Anthropic

A házon belül lefolytatott kísérleti projekt során az algoritmus stabilan szállította a furcsábbnál furcsább megoldásokat. A cég igyekszik az itt leszűrt tapasztalatokat a modellek fejlesztésénél kamatoztatni.
 
Hirdetés

Így újult meg Magyarország leggyorsabb mobilhálózata

Közel 100 milliárd forintos beruházással, a rádiós és maghálózat teljes modernizációjával zárult le a Yettel történetének egyik legnagyobb műszaki fejlesztése.

A kompromittált rendszerek, a dark weben felbukkanó ügyféladatok vagy a zsarolóvírus-kampányok következményei már a vezérigazgatói és pénzügyi igazgatói irodában csapódnak le – jogi, reputációs és üzleti szinten is. Lehet és kell is védekezni ellene.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.